Skocz do zawartości

[E34] Roznice Silnika 525TDS a 525TD ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ktos wie gdzie moge zasiegnac informacji o tych dwoch silnikach? Wiem ze tak sama wygladaja, moc rozni sie 115 i 143, jakies inne cechy charakterystyczne ?

PARTNER BMW AG

 

POLSKIE MENU BMW NAWIGACJA E60 E61 E70 E71 X5 X6 E90 F01 F07 F10 F25 F30 G01 G05 G11 G20 G30 KONWERSJA USA EUROPA

 

KODOWANIE, PROGRAMOWANIE, NAPRAWA NAWIGACJI CCC/CIC/NBT, AKTUALIZACJA, CARPLAY

 

telefon +48 504384405

 

baner.gif.01835ac6b13a026299cdbad66eaa101f.gif

 

http://www.menupolskie.pl/polskie-menu/bmw.html

Opublikowano
Ktos wie gdzie moge zasiegnac informacji o tych dwoch silnikach? Wiem ze tak sama wygladaja, moc rozni sie 115 i 143, jakies inne cechy charakterystyczne ?

 

325 td nie ma intercoolera ma równiez inne oprogramowanie ,sterowanie pompą wtryskową , tyle wiem bo sam posiadam 325td byc moze jest jeszcze kilka innych rzeczy którymy sie rózni

Opublikowano

"TDS ma Intercooler a TD go nie ma"

 

jak wyglada ten intercooler, jak go zidentyfikowac?

 

 

Wielkie dzieki!!

PARTNER BMW AG

 

POLSKIE MENU BMW NAWIGACJA E60 E61 E70 E71 X5 X6 E90 F01 F07 F10 F25 F30 G01 G05 G11 G20 G30 KONWERSJA USA EUROPA

 

KODOWANIE, PROGRAMOWANIE, NAPRAWA NAWIGACJI CCC/CIC/NBT, AKTUALIZACJA, CARPLAY

 

telefon +48 504384405

 

baner.gif.01835ac6b13a026299cdbad66eaa101f.gif

 

http://www.menupolskie.pl/polskie-menu/bmw.html

Opublikowano

Matko boska, jak nie masz o czymś pojęcia, to chociaż nie mąć innym w głowach!!!

 

Turbina to jest turbina, a intercooler to intercooler!

 

Turbina to zestaw dwóch wirników we wspólnej obudowie, pierwszy wirnik jest napędzany ciśnieniem spalin i przekazuje energię drugiemu wirnikowi, który spręża powietrze zasilające silnik. Więcej powietrza pozwala na spalenie większej ilości paliwa -> wzrost mocy i momentu przy tej samej objętości komór spalania, czyli popularnie pojemności silnika.

 

A intercooler to jest chłodnica tego sprężonego powietrza. Tu kłania się fizyka - w procesie sprężania powietrza wzrasta jego temperatura. Jest to zjawisko niekorzystne, bo zakładając że turbina i układ dolotowy wytrzymają określone ciśnienie doładowania, to im wyższa jest temperatura powietrza, tym mniej cząsteczek powietrza znajdzie się w danej objętości przy danym ciśnieniu. Stąd schładza się powietrze, żeby przy zadanym ciśnieniu doładowania dostarczyć więcej powietrza do spalania.

 

To tak w dużym skrócie...

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano

o to dwie fotografie:

 

http://ajsunshine.fm.interia.pl/s1.jpg

http://ajsunshine.fm.interia.pl/s2.jpg

 

czy na ich podstawie mozna stwierdzic ktory to silnik 525TDS czy 525TD, czy to wlasnie ten intercooler ?

 

Z gory dzieki

PARTNER BMW AG

 

POLSKIE MENU BMW NAWIGACJA E60 E61 E70 E71 X5 X6 E90 F01 F07 F10 F25 F30 G01 G05 G11 G20 G30 KONWERSJA USA EUROPA

 

KODOWANIE, PROGRAMOWANIE, NAPRAWA NAWIGACJI CCC/CIC/NBT, AKTUALIZACJA, CARPLAY

 

telefon +48 504384405

 

baner.gif.01835ac6b13a026299cdbad66eaa101f.gif

 

http://www.menupolskie.pl/polskie-menu/bmw.html

Opublikowano

Na zdjęciu jest 525TDS. Na pierwszym zdjęciu widać kolektor dolotowy, który jest połączony z rurą idącą do intercoolera.

Intercooler to chłodnica znajdująca się pod chłodnicami wody i klimatyzacji. Na drugim zdjęciu widać kawałeczek intercoolera - wyjście z niego, podłączone do kolanka i rury idącej do kolektora dolotowego, na zdjęciu byłby wyżej (bardziej z przodu auta).

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano

dzieki PiotrJakub,

 

Udalo mi sie odczytac nr silnika, chcialem zapytac jak moge po numerze stwierdzic czy to 525tds czy 525td ? Jest jakas www co sie podaje numer i pokazuje jaki model BMW ?

PARTNER BMW AG

 

POLSKIE MENU BMW NAWIGACJA E60 E61 E70 E71 X5 X6 E90 F01 F07 F10 F25 F30 G01 G05 G11 G20 G30 KONWERSJA USA EUROPA

 

KODOWANIE, PROGRAMOWANIE, NAPRAWA NAWIGACJI CCC/CIC/NBT, AKTUALIZACJA, CARPLAY

 

telefon +48 504384405

 

baner.gif.01835ac6b13a026299cdbad66eaa101f.gif

 

http://www.menupolskie.pl/polskie-menu/bmw.html

Opublikowano
dzieki PiotrJakub,

 

Udalo mi sie odczytac nr silnika, chcialem zapytac jak moge po numerze stwierdzic czy to 525tds czy 525td ? Jest jakas www co sie podaje numer i pokazuje jaki model BMW ?

 

nie musisz znac nr silnika wystraczy nr nadwozia VIN i juz bedzie wiadomo czy auto opuscilo fabryke jako td czy tds

Opublikowano

Wejdź na tą stronę:

 

http://www.realoem.com/bmw/select.do

 

Wpisz ostatnie 7 cyfr numeru nadwozia i wyjdzie Ci jaki masz samochód. Przy okazji będziesz mógł obejrzeć każdą jego część w dokumentacji technicznej dostępnej na dalszych stronach.

 

Na tej stronie też możesz sprawdzić, jakie masz auto:

 

http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi

 

Na podstawie numeru powie Ci jaki silnik, wersja wyposażenia itd.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano
hmm dzieki, ale glownie tyczy sie aby sprawdzic silnik gdyz on mogl byc przemontowany z innego wozu

PARTNER BMW AG

 

POLSKIE MENU BMW NAWIGACJA E60 E61 E70 E71 X5 X6 E90 F01 F07 F10 F25 F30 G01 G05 G11 G20 G30 KONWERSJA USA EUROPA

 

KODOWANIE, PROGRAMOWANIE, NAPRAWA NAWIGACJI CCC/CIC/NBT, AKTUALIZACJA, CARPLAY

 

telefon +48 504384405

 

baner.gif.01835ac6b13a026299cdbad66eaa101f.gif

 

http://www.menupolskie.pl/polskie-menu/bmw.html

Opublikowano
Chłopaki, nie trzeba być geniuszem i mieć asz takiej wiedzy zeby poznać te silniki, TDS jest bardziej obudowany jego symbol to M51 i jest ciężko palec wcisnąć obok niego,, TD wogule inaczej pracuje a jego zabudowa jest dużo prostsza, A poza tym może nie wiem tego na bank ale czy TD to nie był motor 2.4 ? no nic, widziałem i ten i ten i poznałbym na sam słuch, wyglądem też się różni,,,,jak chcesz to na maila mogę ci wysłać zdjęcie TDS na żywo, rano zrobię....
Teraz to ja mam radość z jazdy :)
Opublikowano
Chłopaki, nie trzeba być geniuszem i mieć asz takiej wiedzy zeby poznać te silniki, TDS jest bardziej obudowany jego symbol to M51 i jest ciężko palec wcisnąć obok niego,, TD wogule inaczej pracuje a jego zabudowa jest dużo prostsza, A poza tym może nie wiem tego na bank ale czy TD to nie był motor 2.4 ? no nic, widziałem i ten i ten i poznałbym na sam słuch, wyglądem też się różni,,,,jak chcesz to na maila mogę ci wysłać zdjęcie TDS na żywo, rano zrobię....

 

NIe .. silnik w 2,5 TD jest taki sam jak w 2,5 TDSie. Ciekawe co TY takiego masz "wbudowane" że trudno TOBIE palec wcisnąć. Odnośnie poznania na słuch.. to chyba słuchałeś dwóch różnych sliników..

Opublikowano

Silnik w 525TD i 525TDS jest taki sam, różnica jest tylko w dolocie powietrza. W 525TD rura od kolektora dolotowego zasuwa od razu do turbiny, zaś 525TDS idzie do intercoolera i dopiero potem do turbiny.

 

Na początku do E34 był montowany silnik 2,4TD, ale auto miało oznaczenie 524TD.Rzeczywiście wyglądał zupełnie inaczej.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano
a świstak siedzi i zawija,, a rura jak by nie patrzeć z fizycznego punktu widzenia to leci z turbiny do kolektora ssącego,,FIZYKA,,,a nie na odwrót,,,hmmm ale ja sie pewnie nie znam,,no u mnie nie ma nic prócz pełnej opcji,, i nie można palca wsadzić,, i to nic dziwnego, dziwne rzeczy tu wyczytuję, ,,,,a po drugie ten silnik z fotki kolego, to jest jakiś przeszczep, niby ma intercooler i to widać, bo rura idzie do chłodnicy i wyłazi dołem do kolektora wchodzi, zauważyć też można że rura która zachodzi na kolektor ssący, idzie do niego bezpośrednio, ja w TDS mam nie wiem czy to jest przepływomierz chyba taką wstawkę na dolocie kolektora z banieczką i węzykiem pod to podłączonym do którego rura idzie od strony silnika, i przed wentylem chłodnicy głównej, to co widać na zdjęciu to coś dziwnego, bo to coś napewno starego, i wcale nie podobne jest do TDS,,,Zobaczcie foto które ząłożyciel temaciku zamieścił,,,!!!! intercooler to teoria,,,,,a to co tam widać, to jakieś super cudo, fajnie jeśli ma te PS ale ,,, historia osądzi kto miał racje w tym sporze, nie rozumiem tylko agresywnego tonu powyzszych wypowiedzi, wkońcu piszemy żeby komus pomóc,,powoli dojść do prawdy a nie po to żeby się obrażać, pozdrawiam i jak niżej napisałem,,, :nienie: :nienie:
Teraz to ja mam radość z jazdy :)
Opublikowano

To nie jest żaden przeszczep tylko TDS (chodzi o tego ze zdjęcia).

Natomiast tu: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=HA81&mospid=47378&btnr=11_1410&hg=11&fg=40

jest system dolotu dla wersji TD.

 

A tu http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=HA01&mospid=47379&btnr=11_1411&hg=11&fg=40 dla TDSa.

 

Te dwa diagramy chyba rozwiewają wszystkie wątpliwości..

Opublikowano

tak..co niektórzy zauważyli, że nie wszyscy powinni się wypowiadać!

intercooler prosto tłumacząc jest to chłodnica która schładza powietrze.

Osobiście wiem, że TD są żywotniejsze..od TDS-ów.

Opublikowano

Odnośnie żywotności to też bym polemizował. To są przede wszystkim diesle (wymagające specyficznego traktowania) a nie benzyniaki - a posiadacze (niektórzy) TDSów o tym sapominają i daltego powstała taka opinia.

 

PS.

Żeby nie było że jestem jakiś tam ble.. ale niektórzy posiadacze TD czasami też zapominają że to diesel..

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.