Skocz do zawartości

Nawiew Powietrza jak to sprawdzic


Mirek374

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczow i klubowiczow mam taki maly problem ze swoja becia sprawdzalem juz na roznych postach ale nic co by bylo podobne do mojego objawu nie znalazlem Wiec tak wlaczajac ogzrewanie i po przestawieniu tego pokretla na srodkowym panelu deski z nawiewu po stronie pasazera leci cieple a z nawiewu kierowcy i postronie szyby i z nawiewu na srodku prawa strona caly czas dmucha zimnym mimo ze ogzrewanie wlaczone jest na max cieplego ale zaznaczam ze na szybe leci cieple jak zmieniam temp na pokretle kierowcy (wersja z klima) na cieple i zimne wszystko zmienia sie prawidlowo i na nogi leci cieplo i na szybe i po jednej jak tez po drugiej stronie czyli pasazera i kierowcy ale kiedy tym pokretlem w srodkowym tunelu wlaczam cieply nadmuch czyli chce zeby z gornych wlotow lecialo cieple anie zimne zmienia sie tylko po stronie pasazera a u kierowcy nadal zimne smiga czy moze to byc z ktorys elektro zaworkow tych elektrycznych na nagrzewnicy jak to sprawdzic prosze o info

http://img835.imageshack.us/img835/6681/snc00073m.th.jpg






DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam tzw klime dwu strefowa ale nie oto mi chodzi zawory te elektryczne raczej sa dobre poniewaz jezeli zmieniam tem po stronie kierowcy to na szybe i na nogi zmienia sie ustawienie temp i tak samo dziala po stronie pasazera jak daje na zimne to leci zimne i jak na cieple to ciele problem tkwi w tym ze jezeli tym kolkiem regulacyjnym w srodkowych nawiewach masz tam mozliwosc ustawienia zeby nimi lecialo cieple badz zimne powietrze nie zaleznie od temp ustawionej na kolkach panelu glownego to po stronie pasazera pzry ustawieniu na cieplym i na glownym na cieple leci cieple z nawiewow tzw twarzowych jak zmienisz kolkiem tym w srodkowym panelu na cieple i na glownym tez masz cieple to po stronie kierowcy powinno lecicec cieple a dalej dmucha chlodnym tak jak by jeden z tych elektrycznych silnikow nie pzrestawial klap tylko ktory za to jest odpowiedzialny BO tak jak zmieniam zimne leci zimne a cieple leci cieple ne zaleznie od strony a jak sa uszkodzone elektozawory pod maska to po jednej dmuch cieplym po drugiej zimnym nie zaleznie jak ustawisz kolka na panelu glownym bo wtedy jedna ze stref jakby nie reaguje na pzrestawienia na zaworach pod maska a u mnie reaguje na pzrestawienia tem i na jedna i na druga strone problem jest tak jak pisalem tylko w pzrelaczaniu tych nawiewow w srodkowym panelu tych twarzowych

http://img835.imageshack.us/img835/6681/snc00073m.th.jpg






DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana kolkiem we wlocie srodkowym nie steruje zaworami. Do tego kolka dochodzi linka i musisz ja sprawdzc. To za pomoca tej linki zmieniasz wylot z kratek z zimnego na ciply i odwrotnie. To samo dotyczy sie tylu jesli maszza podlokietnikiem z tylu kratke z mozliwoscia regulacji ciepa i zimana to ona tez ma ciegno.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mirek374 - piszesz o tej kratce / foto z tej aukcji / :

 

http://www.allegro.pl/item161064213_srodkowa_kratka_nawiewu_bmw_7_model_e32.html

 

i tym rozkładzie powietrza ?

 

http://bmwe32.masscom.net/johan/center_vents/air_distribution.jpg

 

weź zdemontuj górną kratkę - tą na desce - dwa wkręty w dolnych rogach, podważ w kierunku szyby / tam są " wąsy "/ zdejmij harmonijkę po Twojej stronie tak żebyś widział klapki z obudowy nagrzewnicy , tak ona wygląda zdemontowana

 

 

http://bmwe32.masscom.net/johan/center_vents/IHKA_box.jpg

 

 

Jak nie chodzi po twojej stronie to pewnie silniczek , albo uszkodzenie mechaniczne klapki - będziemy myśleć i szukać .

 

PS - rozdziałem ciepłe - zimne na kratce środkowej + na tunelu -ciepłe - zimne steruje " prąd " - nie ma tam cięgien ...

* - w zależności od typu i wyposażenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokladnie chodzi mi ote kratke i tak jak piszesz nie ma tam zadnych linek jest tylko elektryczny potencjometr i wtyczka do podlaczenia oraz druga do oswietlenia nawiewu wiec jak pzrelaczam na cieple mimo ze po stronie kierowcy mam ustawione max cieplego dalej zimnym dmucha tez myslaem o tym silniczku ktory jest po lewej stronie za radiem ale on po przelaczeniu cos tam sie przestawia ale zimne leci dalej smiesznie to wyglada bo jak wlaczysz cieple na tym kolku to na tym wlocie ktory jest u gory deski tenduzy na desce rozdzielczej dmucha pol na pol po strone pasazera cieple po mojej zimne ktos mnie wreszcie zrozumial prosba o pomoc zwlaszcza zima

http://img835.imageshack.us/img835/6681/snc00073m.th.jpg






DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... jak na szybę po stronie kierowcy dmucha ciepłe z z kratki idzie zimne / nie zależnie od tego że u pasażera jest ciepłe / to myslę że to nie silniczek bo jednak klapkę podnosi - zobacz tak jest na zbliżeniu :

 

http://bmwe32.masscom.net/johan/center_vents/center_housing_cover.jpg

 

a taki jest rozdiał :

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/e/f/15.png

 

 

nr 1- / środkowy / przychodzi na górę tych klapek

* - w zależności od typu i wyposażenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O dokladnie jak na rysunku(1) masz wlot srodkowy podzielony jak by na cztery wyjscia i teraz tak z wlotu o nr (1) leci po stronie pasazera i gornego i dolnego cieple a po stronie kierowcy z (6) leci cieple a z (1) po stronie kierowcy i z gornego i dolnego zimne a i z(16)tez zimne ale z tego na szybe boczna waskiego na poszybiu drzwi kierowcy cieple objaw najbardziej widoczny wlasnie jak pzrelaczysz tym kolkiem w srodkowym panelu regulacji typu cieplego badz zimnego nawiewu jak w calym samochodzie masz cieple ustawione na obydwu strefach a chcesz schlodzic sobie buzke bez wylaczania ogrzewania to jak wlasnie chcesz ciepelka na buzke to po stronie pasazera wlacza sie i dmucha cieple a po stronie kierowcy nie ale w druga strone jak wlaczasz zeby dmuchalo zimne to wlacza na dwie strony i jest ok gdzie i ktora to klapa albo silnik za to odpowiada bo juz zglupialem zawory pod maska raczej sa sprawne bo juz to pzrecwiczylem w porzedniej beci POMOCY

http://img835.imageshack.us/img835/6681/snc00073m.th.jpg






DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... zaworki wyeliminujemy - bo ciepłe dmucha po Twojej stronie na szybę i nogi , środkowy potencjometr też bo leci ciepłe i zimne na zmianę po stronie pasarzera - wychodzi na uszkodzenie lewej środkowej klapki - nie podnosi się i nie daje ciepła - teraz pytanie - czy to mechaniczne uszkodzenie czy tam jest osobny silniczek - jak mechaniczne to poszukamy bo miałem gdzieś zdjęcia uszkodzeń - jak silniczek to .... zobaczymy , czekamy co powie Kowal - ja nie mam klimy i tego potencjometru więc nie chciał bym Cię źle poprowadzić - ważne że temat jest wyprostowany ...
* - w zależności od typu i wyposażenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O i juz cie lubie jeden ktory wie oco biega w tym temacie tez mam wrazenie ze silniczek badz klapka tylko jak to sprawdzic i sie do niej dobrac bez prócia deski ale jak pzrelaczam tym pokretlem to raczej silnik chozdi a raczej próbuje bo jak wygzrebalem radio to bynajmniej ten pod radiem chodzi ten po lewej stronie czuc i widac go jak zajzysz w dziure po radiu czekam na jakies info :cool2:

http://img835.imageshack.us/img835/6681/snc00073m.th.jpg






DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... no to jak silnik chodzi to zostaje klapka , tam mogła rozsypać ta dźwignia :

 

http://bmwe32.masscom.net/johan/center_vents/flap_lever.jpg

 

http://bmwe32.masscom.net/johan/center_vents/broken_bits.jpg

 

http://bmwe32.masscom.net/johan/center_vents/broken_flap.jpg

 

- ja wspominałem że mam inny rozkład tych gardzieli , skopiuj po swoim VIN -nie nr 64 z lewego okna i 6405 z prawego - chodzi mi o ten rysunek :

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HC11&mospid=47373&btnr=64_0141&hg=64&fg=05

 

może coś wymyślimy . Ten silnik który widzisz w dziurze po radiu po lewej stronie to silniczek lewej klapki na środkowej kratce - widać go też na 2 foto które wklejałem / rysunek rozdziału nawiewów i ta fotka / - myślę że trzeba by dokopać się do wyjścia gardzieli z nagrzewnicy i zobaczyć czy ta franca się otwiera / może jakieś małe lustereczko na patyczku i poświecić latarką z góry po demontarzu kratki i wyjęciu przedniej kratki z potencjometrem ? /

- nic innego nie przychodzi do łba ... no chyba że kratkę pasażera ustawisz na siebie i będziesz mówił że tak ma byc w tym typie ... :twisted2:

* - w zależności od typu i wyposażenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak dzieki wielkie za pomoc ale na dzien dzisiejszy i tak pzry tej auze a w wawie sypie rowno a wieje ze malo lba nie urwie nic nie zobacze

postaram sie zdemontowac te gorna kratke ale jak pzrelaczam na panelu i lapie za te ciegno silniczka to czuje jak chodzi a wiec jak sie dobrac do tej klapki i sprawdzic czy otwiera czy nie bozagladanie niewiele mysle tu pomoze a mam wrazenie ze usuniecie tej usterki wiaze sie z wybudowaniem nagrzewnicy wiec jak by tak bylo to lepiej fakt zostawic jakjest bo lepiej jakz nich zima dmucha chlodem niz jak przestawie i latem bedzie chodzic klima z ogrzewaniem

http://img835.imageshack.us/img835/6681/snc00073m.th.jpg






DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... i ja tak myślę żeby to zostawić do wiosny , nie jest to aż taka usterka żeby nie dało się z tym jeździć - nie ma warunków do roboty a rozkopać pół auta żeby zobaczyć to mija się z celem ... no chyba że ktoś przeczyta ten temat a miał taką usterkę i na 100 % powie co i ile jest do roboty ...

 

... co do demontarzu to jest troche roboty - konsola / trzeba wyciągać od samego tyłu po kawałku , boczki nagrzewnicy tzn, od str. pasarzera / jak do wymiany filtra kabinowego , od strony kierowcy to samo + osłona pod kierownicą - jak chcesz ją wyjąść calą to jeszcze kokpit / deskę - bo tamsą śruby / więc jak to przeczytasz to wydaje mi się że to już nie będzie dla ciebie uciążliwa usterka :mrgreen: - przynajmniej do następnej zimy .... :cool2:

* - w zależności od typu i wyposażenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam narazie jedyne co zrobie to sprawdze czy faktycznie ta klapa sie nie otwiera tak jak pisales i dokladnie zobacze jak zachowuje sie silniczek a jezeli wystarczy wymontowac konsole srodkowa to jednak zaczekam na cieplejsze dni poztym tak wszystko gra odpukac a i tak na wiosne chce zmienic filterek kabinowy wiec bedzie okazja ale mimo wszystko wielkie dzieki bo juz z gory wiem gdzie szukac :clap:nie zabarzdo usmiecha mi sie wybudowywac do tego deske rozdzielcza wiec moze uda sie te klape uruchomic bez denontazu deski a wystarczy tylko wybudowac konsole srodkowa

http://img835.imageshack.us/img835/6681/snc00073m.th.jpg






DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 lat później...

Witam,

Może ktoś zechce jeszcze się zaangażować w temat pomimo upływu sporej ilości czasu? Mam podobny problem.


U mnie w E39 525d 2003r klimatronic dwustrefowy, jest taka sytuacja, że lewa strona pięknie działa, jak trzeba to chłodzi, albo grzeje. Natomiast z prawej strony leci bardzo gorące powietrze, pomimo ustawionej temp tak jak po lewej stronie np 20st. Nie da się wysiedzieć. Jak zmienię pokrętło na środku na zimną górę, ciepłe nogi, to owszem górą jest chłodne powietrze po obu stronach ale dołem jest bardzo gorąco.


Zmieniłem już elektrozawory nagrzewnicy lewa/prawa na nowe. Nic nie dało. Zmieniłem też klimatronic, owszem na używany, też nic nie pomogło. Sprawdziłem czujniki temperatury lewa/prawa tuż za klimatronikiem, są sprawne. Zamieniłem je miejscami, też nic nie pomogło. Co jeszcze jest nie tak? Podobno może to silnik krokowy od sterowania klapami. Ale to musiałby być taki który jest osobny na lewą i prawą stronę. Nie bardzo widzę w realoem aby takie były...


Jak podłączyłem INPA to widzę, że czujnik wymiany ciepła (heat exchanger sensor) z lewej strony ma np 15st ale z prawej strony 75st miał w tamtym momencie. PRzy zgaszonym silniku i włączonym zapłonie jak działają wentylatory to prawy czujnik zmniejszał temperaturę coraz niżej do np 30st, i niżej. Dalej już nie czekałem. Jak uruchomiłem silnik to od razu temp na tym czujniku zaczęła rosnąć.


Z dodatkowych pytań. Zastanawiam się co wpływa na sterowanie elektrozaworami lewy/prawy. Bo mam wrażenie, że lewy jest otwierany próbkowo ale prawy jest w takiej sytuacji non stop otwarty.


Andrzej

Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.