Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Sprawa jak widac dotyczy skrzyni automatycznej.

Auto:730 m30b30

Skrzynia: 4HP-22E/H

Jakis miesiac temu powymianialem wszystkie plyny ustrojowe wtym olej w skrzyni.

Wg sewisu i tego co przeczytalem na forum skrzynie zalalem Dexronem II.

Osotatnio zauwazylem ze jak dosc ostro przyspieszam to na III i IV biegu przy ok 4tys obr/min nastepuje chwilowu tak jakby uslizg sprzegla, ponadto dzisiaj sprawdzilem olej w skrzyni.

Na odpalonym i rozgrzanym silniku bylo ok 8-10 mm nad poziomem max.

Macie jakies pomysly?

Czy te uslizgi moga byc wlasnie spowodowane zbyt duzym(???) poziomem oleju??

Zapraszam na forum uzytkownikow Diesla


http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

Witam

Odessij te 10 mm i czesc.

skrzynki te nie lubia takich prezentow.Zbyt wysoki poziom moze aklocic prace skrzyni ,ale nie musi,lepiej jednak stosowac sie do instrukcji.

pozdrawiam

Opublikowano
Skrzynie automatyczne (zwlaszcza 4HP) nie lubia zarowno nadmiaru jak i niedoboru oleju. Jezeli wczesniej skrzynia dzialala prawidlowo to odessij tak jak pisze Belgus nadmiar.
Opublikowano

Witam, czy ktoś z Was orientuje się jaki olej wlać do skrzyni. Kiedyś widziałem na forum link do strony, która na podstawie 7-u ostatnich cyfr z vinu podaje numery silnika, skrzyni i inne ciekawostki. Może znacie ten link to jakoś z numerem skrzynie dobiorę ten olej.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam, czy ktoś z Was orientuje się jaki olej wlać do skrzyni. Kiedyś widziałem na forum link do strony, która na podstawie 7-u ostatnich cyfr z vinu podaje numery silnika, skrzyni i inne ciekawostki. Może znacie ten link to jakoś z numerem skrzynie dobiorę ten olej.

 

Pozdrawiam

 

Pofatyguj sie pod autko. Spisz model TWOJEJ skrzyni + NUMER SERYJNY i Ci dokladnie dobierzemy a raczej powiemy jaki olej fabryka lala do Twojej skrzyni.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

Zajrzę po spód w najbliższym czasie. Na razie wpisałem vin na stronie:

 

http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi

 

a oto dane które uzyskałem:

 

Chassis number GH65537

Vehicle code HG81

Series E34

Model 525tds

Body type tourring

Catalog model ECE

Production date 1995 / 10

Engine M51

Transmission Automatic

Steering Left

Catalyzer YES

 

 

Additional Information for Vehicle code HG81

Production FROM : 1995/09/01 TO : 1996/07/31

Engine M51 D25

Engine Oil 7.25 Liter

Transmission Automatic

Transmission Model A4S 310R

Transmission Oil 3.00 Liter

Rear Axle Oil 1.70 Liter

Coolant(w/o Air Conditioner) 9.80 Liter

Coolant(with Air Conditioner) 9.80 Liter

Brake fluid 1.00 Liter

Remarks :

 

Additional Information for Vehicle code HG81

Production FROM : 1995/09/01 TO : 1996/07/31

Engine M51 D25

Engine Oil 7.25 Liter

Transmission Automatic

Transmission Model A5S 310Z

Transmission Oil 3.00 Liter

Rear Axle Oil 1.70 Liter

Coolant(w/o Air Conditioner) 9.80 Liter

Coolant(with Air Conditioner) 9.80 Liter

Brake fluid 1.00 Liter

 

Strona podaje model skrzyni: A5S 310Z, ale numeru seryjnego tu nie widzę chyba że zawiera sie tym modelu. Czy na tej podstawie można już dobrać olej? Widzę że potrzeba go 3.0l.

Opublikowano

Smigaj pod auto i spisuj z blaszki! to raz.

Dwa 3 litry to wymiana bez wymiany filtra... nie ma sensu. Przy wymianie z odkreceniem filtra wejdzie ci 5-7 litrow lub nawet wiecej! (i tak nie wszystko)

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

W tym tygodniu musze sie wziasc za sprawdzenie tego poziomu i ewentualne uzupelnienie badz odessanie troche oleju.

Teraz powiedzcie mi taka rzecz.

Otuz cos ostatnio zaczal szrpac przy zmianie biegow.

Olej jaki wlalem to Mobil1 ATF220 - dexron II czyli.

Czy to dobry olej?

Czymoze zlac go calkiem i zalac czyms innym?

Zapraszam na forum uzytkownikow Diesla


http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Szamil nie chcę cię straszyć ale miałem podobny problem w 4hp/22 w e30. Przed wymianą było ok a w serwisie skrzyń automatycznych stwierdzili że trzeba już wymienić olej - po co to zrobiłem. No i zaczęło się :mad2: tak jak opiszujesz szarpanie prede wszystkim przy zmianie na drugi bieg a czasami i przy czwartym. Na zimnym ciężkie przełączenie zpierwszego na drugi. Poza tym z tego co zauważyłem musiałem go dłużej grzać żeby skrzynka lepiej chulała. No ale w koncu jej czas dobiegł końca i okazało się że spaliły się tarczki w koszu naprawa 1700zł. Pozdro :cool2:

Freude am fahren

http://img481.imageshack.us/img481/483/img0050ek9.jpg

Opublikowano

Sebo cos czuje ze u mnie moze byc tak jak u Ciebie.

Powiedz mi ten koszt to wraz z robocizna, na jakich czesciach to robiles no i moze ktos dorzuci adres jakies dobrego fachowca od automatow w 3miescie.

 

POzdro

Zapraszam na forum uzytkownikow Diesla


http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Ja robiłem w Wałbrzychu musiałem wpłacić na początek 850 zł po rozebroniu dorzuciłem 500zł i powiedział że to koniec ale przy odbiorze musiałem wyrównać do 1700zł z robocizną i dał 3 miesiące gwarancji. Jednak sprzedałem tamtą bmkę bo automat i tak i tak nie chodził tak jak wcześniej. Ale powiem ci że pierwszą bmkę miałem też w automacie 4hp/22 i nie bawiłem się w naprawy tylko kupiłem drugi dałem wtedy około 1000zł z udokumentowanym prebiegiem bo wyciągali przy mnie . Patrząc na to dzisiaj nie robiłbym juz skrzyni tylko kupiłbym drugą. Bo ta wymieniona chodziła prawie idealnie. Wybór jednak należy do ciebie. Wiem tez że w niektórych warsztatach można zostawić zepsutą i wziąść sprawdzoną po przeglądzie tylkowtedy koszt tak jak w mojej 4hp/22 był ok 2200zł. :mad2: Zyczę powodzenia.

Freude am fahren

http://img481.imageshack.us/img481/483/img0050ek9.jpg

Opublikowano

Mi się wydaje że poprostu pada Ci konwenter :( Skrzynia nie ma prawa mieć poślizgu :(. Przy 4000 rpm masz najwiekszy moment więc wtedy właśnie ślizga, mozliwe że przy 7000 rpm już nie ślizga.

 

Skrzyni nie remontuj jak ma Cie to kosztować więcej niż 1000 pln. Ostatnio byłem u handlarza częsciami i mówił mi że "jakby Ci skrzynia padła to się nie marw, mój kumpel ma E32 na części skrzynia ładnie chodzi: 500 zł". Nie jestem fachowcem ale wymiana skrzyni to nie jest chyba taki problem jak ma się kanał, mechanik nie weźmie dużo więcej niż jakies 200 zł (mam racje?); kup używaną skrzynie ale umów się ze sprzedającym tak, że po montarzu pojeździsz trochę z kims kto się na automatach trochę zna, podeptać ją, zobaczyć jak zmienia biegi czy nie ślizga... i jak jest ok to płacisz.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Jutro podjade na warsztat zeby mi sprawdzili dobrze olej w skrzyni bo jak ostatni pisalem wydawalo mi sie ze mam za duzo oleju.

Jesli sytuacja sie nie unormuje to bedzie trzeba pomyslec nad druga skrzynka.

Jakby co to bedziemy w kontakcie.

Ostatnio sobie myslalem czy moze nie sprzedac autka i kupic TDS ale szkoda mi go oddac bo znam juz to autko, sporo w nie wsadzilem i wiem czym teraz jezdze.

 

PS Michael mozesz mi cos wiecej powiedziec na temat owego konwertera.

Gdzie dokladnie sie znajduje, za co odpowiada i jakie koszty??

Zapraszam na forum uzytkownikow Diesla


http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

Witam!

Dzisiaj bylem odciagnac troche oleju i roznica jest.

Skrzynia pracuje bardziej miekko i nie szarpie.

Ze wzgledu na pogode nie mam mozliwosci sprawdzenia czy slizga sie przy wyzszych obrotach.

Zapraszam na forum uzytkownikow Diesla


http://www.bmw-diesel.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.