Skocz do zawartości

Stan rozrządu, błędy i kąt wtrysku tds


baRTek318

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Byłem ostatnio na diagnostyce komputerowej i wyskoczyły mi takie błędy:

 

136 - Nastawnik przepływu obwodu

144 - Regulacja początku wtrysku

 

i stąd moje pytanie:

jaki wpływ na wyzej wmienione błędy może mieć wyciągnięty rozrząd (ma zgaszonym silniku można spokojnie uniesc łańcych w górnej zębatki -nie na całości ale przez wieksze pół zębatki w kierunku pompy wtryskowej). Silnik zachowuje sie poprawnie tzn. dosc dobrze przyspiesza (jak na 66kW oczywiście :lol: ) pali ile mu nakazała fabryka. do tego nie ma zadnego problemu z rozruchem na ciepło czy zimno, nie faluje za bardzo - trzyma obroty(jedynie gdy jest zimny to przy spuszczaniu z obrotów najpierw prawie niezauważalnie spada jakies 40 obr/min nizej ale momenalnie wyrównuje i wskazówka obrotomierza stoi na swoim miejscu.

 

Dodam tylko ze kąt wtysku mierzony oprogramowaniem cały czas lawirował pomiedzy 3-7 jakiejś wartości (nie wiem co to było czy stopnie czy cos innego bo na ekranie widniało tylko 3,5,7,4,3,6, itp zmieniało sie to w czasie rzeczywistym).

 

Aha dodam ze jest to 1,7 tds M41 z 04. 96 z 230 tys przebiegu (raczej wiarygodne ale reki sobie nie dam uciac bo wszystko mozna podrobic :8) :lol:

e46 318d M47N
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

 

Nie chcę Cie straszyć, ale kończy się głowiczka-nastawnik w pompie wtryskowej, ja tez miałem podobny odczyt, ale u mnie ten parametr zawierał się między 3 a 20 ;(, a według mechanika możliwe odchylenia to w granicach kilku dziesiątych. Ten parametr mówi o tym czy mieszanka jest bogata czy uboga, im mniejszy tym mieszanka bogatsza. Mój mechanik mówił że mój silnik najlepiej pracuje w granicach 4,5 - 5 ale ja miałem 2,5 TDS-a.

 

pozdrawiam

walcz dalej

PawełM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakims sprzetem Siemensa. Pojechałem skasowac poduszke a rzy okazji zrobilem diagnostyke silnika. Po znajomosci kolegi kosztowało mnie to 20 zł (z 50 :lol: ). Niestety goscie zabardzo nieznali sie na dieslach wiec tylko gdybali. Pozatym mieli mało do czynienia z bmw wiec nie traktuje powaznie tego co mówili, ponieważ nawet nie mieli pojecia, ze w tds wyskakuje na stałe błąd od tempomatu gdy go nie ma i usilnie próbowali go skazowac sądzac ze to do czegos z turbina :duh:

a wszystkie wartosci sam czytałem z monitora.

e46 318d M47N
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dwa lata temu u mnie byly takie same objawy,silnik falowal a kat wtrysku nie miescil sie w granicach,w serwisie Boscha stwierdzili ze to pompa.

Znalazłem klienta ktory mial czesci do tds i powiedzial mi ze to moze byc nastawnik pompy,który u niego wymienilem.

Auto przez 1,5 roku chodzilo ok,ale w czerwcu 2006 zaczelo znowu falowac na goracym silniku (na zimnym było ok).Rozebralem cały nastawnik na najdrobniejsze czesci i obczyscilem go,jest tam rowniez mały opornik - czujnik temperatury zalany w jakiejs zywicy która zeskrobalem z niego.

Auto narazie chodzi w miare rowno ale czuje ze jak sie zrobi goraco to znowu zacznie falowac.

 

I pytanie czy ktos wymieniał ten czujnik temp. w sklepie kosztuje 60 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na ciepłym silniczek jest ok, żadnego falowania ani nic w tym stylu, bez gazu praktycznie jedzie na 4 biegu a jak powłączam wszystkie odbiorniki obroty stoją jak wryte. To małe zafalowanie które opisywałem wyżej jedynie ma miejsce na zimnym silniku. Przy wymianie rozrządu chyba rozbiore górę pompy i ją wyczyszcze a pozniej po poskładaniu wszystkiego, pojade do speca od diesli zeby to wszystko poustawiał tak jak powinno być. Czy po zdjęciu nastawnika i wyczyszczeniu wszystkiego pompa musi trafiać na stół na ustawienie czy można to zrobić na silniku (ustawienie kąta wtrysu, dawek i czego tam jeszcze trzeba)?
e46 318d M47N
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 525tds faluje na zimnym zaraz po odpaleniu,ale to tylko chwila. Nic się po za tym nie dzieje więc na razie nie dotykam. Ktoś kiedys powiedział żeby nie dotykać pewnych rzeczy bo nie ładnie pachną, nadgorliwość to też choroba i tu mój mały apel, pozwólmy naszym beciom spokojnie działać i nie udoskonalajmy ich zbytnio.. PS Falowania itp to najcześciej zdarzają się po zdrowych przebiegach powyżej 250tys. a to czas na regenerację pompy, więc czyszczenie i regulacja nastawnika, to zabiegi doraźne, ale to tylko moje skromne zdanie. Pozdrawiam
Teraz to ja mam radość z jazdy :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.