Skocz do zawartości

318i szalejące wolne obroty (500-1100 obr/min)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem tu nowy i nie za bardzo wiem gdzie co jest :( i byc moze juz temat jest za co z gory przepraszam !!! mianowicie mam problem ze swoim BMW e36 318i z 95 r. Problem polega na falujacych obrotach tzn jak jest zimny to obroty sa w miare ale jak sie rozgrzeje to obroty szaleja (500-1100) zostawilem u mechanika ale nie dali rady (zajefajny fachowcy) dzisjaj przeczyscilem silniczek krokowy ale nie pomoglo ! chcialem przeczyscic przepływomierz ale za bardzo nie wiem jak i gdzie on sie znajduje ! jesli ktos wie co moze byc z tymi obrotami niech napisz POZDRAWIAM I czekam na wasze podpowiedzi !

 

A i dodam ze ci fachowcy sprawdzali sonde i dziala ok !!

Wesołych...

Opublikowano
Ja bym poszukał w takim wypadku lewego powietrza tzn jakiejś dziury w gumie za przepływomierzem. Przepływomierz to urządzonko zamontowane zaraz za filtrem powietrza. Tak pozatym :search:
BMW forever!!!
Opublikowano
Problem polega na falujacych obrotach tzn jak jest zimny to obroty sa w miare ale jak sie rozgrzeje to obroty szaleja (500-1100)

 

Witam, ja ci proponuje zająć się sondą lambda. Patrząc na objawy to będziesz miał ją do wymiany, ewentualnie masz jakąś przerwę w kabelkach od lambdy. Przy zimnym silniku odczyty z lambdy nie są brane pod uwagę tylko z kompa uśrednione. Miałem ten sam efekt w swojej buni i słyszałem różne opinie a to byłą lambda.

 

Tak więc proponuję sprawdzić lambdę.

 

Wesołych świąt życze.

Opublikowano
skoro tamci wybitni fachowcy nie dali rady z ustaleniem przyczyny, ale twierdza ze sonda jest ok, mimo wszystko tez jestem zdania zeby ja sprawdzic ;)
Opublikowano

Witam

Trudno :P Napisze jeszcze raz.

Jak silnik jest zimny,komputer daje wiecej paliwa i obroty jako tako wygladaja.

W momencie jak sie rozgrzeje i dostaje normalna dawke ,to zaczyna szalec z kilku przyczyn.chyba najmniej prawdopodobne uszkodzenie sondy.Najprawdopodobniej nie liczac nieszczelnedgo dolotu i krokowego,przyczyna lezy w slabym cisnieniu na listwie wtryskowej.

Na drugim miejscu sprawdzilbym przepustnice /czy na jalowym jest zamknieta/,bo jezeli nie,to objawy sa dokladnie tak jak kolega opisal.

Nastepnq sorawa to czujnik polzenia pprzepustnicy.Sygnal z tego czujnika

,jezeli jest nieprawidlowy ,to tez powoduje perturbacje z obrotami.

Nie wiem,czy jest na forum ,ktos,kto przerobil ten temat dokladniej niz ja :P Moj kochany m 40 chodzi juz prawie idealnie, ajeszcze zostal mi do wymiany lub naprawy zaworek zwrotny serwa.Bo przy chamowaniu pobiera lewe powietrze.

To chyba tyle :P

pozdrawiam i wesolych Swiat!!

Opublikowano
ja mam z koleji prblem nastepujacy, e36 1,8is 93r.mialem przykre sytuacje z gazem(nie sekwencja)jak juz kupilem to taki byl eh.Stzrallal mi strzasznie,po jednym mocniejszsym strzale zaczely mi obroty dochodzicdo 2 tys i tak sie zatzrymywaly na biegu jałowym,nikt nie wiedzial co jets,zajechalem do serwisu bmw ,powiedzieli przeplyywomierz,sonda lambda i potencjometr przepustnicy. wymienilem przeplywomierz i teraz mam jzu luckie obroty faluja od 700obr do 1000 lecz ciagle pali sie kontrolka check engine.nie wiecie co to moze byc ?czy raczej sonda cyz tenpotencjometr.ps potencjometr to to samo co czujnik polozenia przepustnicy?
Opublikowano
ja mialem podobny problem w e30 318i tez falowaly obroty okazalo sie ze przewod łaczascy kolektor ssacy z przeplywomierzem byl sklejony tasma izolacyjna przez poprzedniego wlasciciela :duh: po wymianie wszystko jest ok
Opublikowano

Sprawdzales szczelnosc na kolektorze dolotowym? Chodzi rowno na wszystkich cylindrach? Jak widzisz, jest wiele przyczyn falowania obrotow i sporo ludkow z tego forum sie z tym boryka. Mi to na szczescie sie nie dzieje, ale czasem obroty mi szwankwaly. Naprawilo sie samo :) cod jakis czy co, nie wiem, ale czasem potrafi zgasnac silnik jak dostanie po garach i zahamuje (przynajmniej jezdze teraz technicznie, hamuje silnikiem do samego konca prawie).

Ale zdaza sie to raz na 100-200 razy. Wiec sie na razie nie przejmuje.

Opublikowano
rzeczywiscie mam poklejona gume łączącą kolektor z pzrepływomierzem taśma izolacyjna od strzałów gazów.sprobuje ja uszczelnic lub wymienic zobaczymy czy pomoze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.