Skocz do zawartości

Obniżenie zawieszenia.


MAJSU_WuWuA

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś juz obniżał swoją E28 ? Chcę obniżyc moją najchętniej 60/50 da się tak na seryjnych amortyzatorach ?

 

Nawet przy -30 muszą być inne amortyzatory.

 

-30...-40 to jest pułap bezpieczny dla kręgosłupa.

Tzn. jest sztywno, ale znośnie (w E30).

 

:think: :think: :think: A nie myślałeś o kupieniu E30 :?:

Jest bardzo poręczna, wszędzie się wciśnie, praktycznie nie kłania się przy hamowaniu, ani nie przechyla się na zakrętach. W porównaniu do miękkiej, mercedesowatej E28, Trójka ma charakter zdecydowanie bardziej zadziorny. Ot, nieduży sportowiec w skórce sedana.

 

:silenced: :silenced: :silenced: :silenced: :wink: :twisted2:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już przy -30 kuuurde to lipa troszkę :/ będe musiał cały zawiech kupic bo jak założe 16`stki to będzie wyglądac jak cross country :) Myślałem że ten zawiech Jamexa dośc popularny u nas do BMW nadaje się na seryjne amorki a ma obniżenie 40mm... O E30 myślałem a jakże bo było to BMW które najbardziej mi się podobało nawet o mały włos nie kupiłem grantaowego IS`a... Ale... chciałem kupic "oryginalny" samochód który się wyróżnia z tłumu a E30 takie niestety nie jest no i poza tym zrobił się niego teraz taki trochę bez urazy dla posiadaczy :) "chamowóz" więc zdecydowanie pozostaje przy E28. Rapid pewnie doradzasz mi E30 bo wypieków dostajesz jak czytasz moje posty co chcę zrobic z moim rekinem :?: :wink: hehe Ja poprostu chcę mu dac bardziej sportowy wygląd tzn spoiler z tyłu i z przodu M-Technik rzecz jasna nie mylic z M kitem całym z M535i bo on mi się jakoś wybitnie nie podoba... Założyc felgi z m5 a z tym się wiąże obniżenie zawieszenia niestety ![/url]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E30 takie niestety nie jest no i poza tym zrobił się niego teraz taki trochę bez urazy dla posiadaczy :) "chamowóz"...

 

...a E28 - nawet zadbane - to wciąż dla 99 % osób (nie znających się na rzeczy) zwykła "dziadówa". :wink:

 

Z dwojga złego lepiej jeździć dziadówą niż chamówą. :wink:

 

Rapid pewnie doradzasz mi E30 bo wypieków dostajesz jak czytasz moje posty co chcę zrobic z moim rekinem :?: :wink: hehe Ja poprostu chcę mu dac bardziej sportowy wygląd

 

Mam wrażenie, że byłbyś bardziej zadowolony z ujeżdżania E30. Nie musiałbyś "naginać" jej charakteru. :mrgreen:

 

Sport-Line :?:

Nooooo, w E28 to jeszcze ujdzie.

Ale ospojlerowane Mercedesy W123, to już tylko żenujące qui-pro-quo.

 

Klasyczne BMW (E12, E21, E24, E28) zawsze podobały mi się saute, bez dodatków, nie obwieszone dodatkami, nawet od nadwornych tunerów. Ze spojlerami podzderzakowymi i - zwłaszcza - z listwami podprogowymi mają wizualną nadwagę. :wink: :wink: :wink: :wink:

 

Ale to jest twój samochód. :cool2:

 

E30 jest fajna ale jednak nie ma tego czegos co e28

 

:naughty: :naughty: :naughty: Nie posunę się do oceny, które BMW jest lepsze, E28 czy E30. To są inne charaktery, inne wrażenia z jazdy, inne samcohody. Każdy ma swoje zalety.

 

Do mojego stylu jazdy i długości tras bardziej pasuje E28.

 

Chociaż czasem mi się ckni za E30... :silenced:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie zgodzę się że ludzie na e28 mówią że to dziadówa jeżeli jest zadbane to widac że ktoś nim jeździ bo lubi stare Bety nawet płci pięknej się podoba ;) a E30 jeździ teraz na potęgę na każden sznującej się wsi :) Napewno bym był bardziej zadowolny z właściwości jezdnych bo gustuję w małych 3d samochodach E28 jest za długa żeby można nią było sobie w Warszawskich zakrętach poszalec ale na szczęście mam drugi samochód a Rekina traktuje jako wozidło do wieczornego objazu po mieście :D hehe Mi też żadne ospojlerowanie dodatkowe do piątki nie pasuje bo nawet to markowe w większości wygląda potwornie tandetnie na samochodzie w szczególności progi :doh: Nawet do spoilera tylnego M- Technika nie byłem przekonany ale jednak nadaje on tyłowi bardziej agreswyną linię i nie wygląda już jak mydelniczka :) Poza tym wydaje mi się że Shadow Line jakoś bardziej pasuje do lekko sportowego wyglądu... Narazie więc będe się woził E28 i odkładam na E46 Coupe :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze po krotce opisze moje boje z zawieszeniem w e28

 

najpierw jamex + bilsten B6, sprezyny szybko zostaly wymienione bo mialem tylko 2 szt na tyl

 

na warsztacie

http://img217.imageshack.us/img217/5796/imag0014er8.th.jpg

http://img208.imageshack.us/img208/6412/imag0010vc8.th.jpg

http://img473.imageshack.us/img473/3249/imag0013le3.th.jpg

 

zaraz po zmontowaniu

http://img77.imageshack.us/img77/5139/imag0001bb1.th.jpg

http://img77.imageshack.us/img77/5769/imag0002xo6.th.jpg

http://img77.imageshack.us/img77/161/imag0003ew5.th.jpg

http://img77.imageshack.us/img77/3325/imag0004yy9.th.jpg

http://img77.imageshack.us/img77/4664/imag0005kz7.th.jpg

 

kilka fotek po przejechaniu paru km, sprezyny ulozyly sie troche i auto siadlo jak trzeba, nic nie trze procz oberwanego tlumika :)

http://img217.imageshack.us/img217/1488/imag0006iu7.th.jpg

http://img233.imageshack.us/img233/4118/imag0007dv5.th.jpg

http://img208.imageshack.us/img208/1699/imag0008gz8.th.jpg

http://img77.imageshack.us/img77/3325/imag0004yy9.th.jpg

 

pozniej trafil komplet nowek AP - tyl progersywny, przod linearny (nigdzie nie moglem dostac progresywnych na przod)

 

http://img224.imageshack.us/img224/1382/praca066sd3.th.jpg

 

AP sa dluzsze o jeden zwoj od jamexow jednak sa o jeden zwoj bardziej zageszczone (progresywny tylko tyl niestety), w dodatku maja wyciag z TUV itd reszta na fotach

no i komplet tych samych jednej firmy

 

http://img183.imageshack.us/img183/18/imag0002yb6.th.jpghttp://img226.imageshack.us/img226/3749/imag0003hw6.th.jpghttp://img226.imageshack.us/img226/2324/imag0004lf9.th.jpg

http://img169.imageshack.us/img169/4707/imag0005dc5.th.jpghttp://img183.imageshack.us/img183/3801/imag0006wr1.th.jpghttp://img177.imageshack.us/img177/3146/imag0007qo4.th.jpghttp://img177.imageshack.us/img177/8940/imag0008lq4.th.jpghttp://img183.imageshack.us/img183/6175/imag0009cy1.th.jpghttp://img183.imageshack.us/img183/642/imag0010jb3.th.jpg

 

(przod) srednica tloczyska w serii to 22mm w amortyzatorze bilstein 40mm :) ponizej male porownanie z lewej B6 z prawej seryjny

http://img183.imageshack.us/img183/7938/imag00011du4.th.jpg

 

http://img183.imageshack.us/img183/6406/imag00012cq8.th.jpghttp://img100.imageshack.us/img100/7070/imag00013ye9.th.jpghttp://img86.imageshack.us/img86/7199/imag00014op2.th.jpghttp://img83.imageshack.us/img83/2135/imag00015ny0.th.jpg

 

wiecej fotek nie mam i nie bedzie niestety :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mucha No chłopkau z nieba mi spadłeś :) hehe Właśnie miałem szukac w necie zdjęc twojej Bety bo pamiętałem że gdzieś widziałem zdjęcia czarnej E28 na Jamex`ach ! Z tego co widzę to obniżenie o 4 cm całkowicie mi wystarczy bo tył siedzi już naprawdę nisko ! Jak ci się na nich jeździło ? Nie są za jakieś bardzo twarde ? Może zmierzyłeś ile było cm do ziemi z przodu ? I o co chodzi z tymi sprężynami bo narazie jestem zielony w temacie :oops: kolor za coś odpowiada ? Czy to niema znaczenia ? No i widzę że są różne rodzaje progreswyne, linearne o co w tym wszytskim chodzi ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyl na jamexach poszedl o jakies 5 cm w dol - opony 225/50/16 i musialem lekko zeszlifowac ranty od wewnatrz zeby nie tarlo. Jezdzilem na nich moze 2 tygodnie.

Przez ten czas szukalem jamexow na przod i niestety nie znalalem, wiec te na tyl sprzedalem i kupilem komplet sprezyn firmy AP.

Jak widzisz na fotce porownawczej okolo 1 cm za wyzsze od jamexow, ale tyl usiadl podobnie czyli 4-5cm. Przod w stosunku do serii poszedl dosc mocno w dol :) Ile cm od ziemi ? Tego nie wiem, ale postaram sie dowiedziec od nowego wlasciciela.

 

Napewno zrobilo sie bardziej twardo ale wydaje mi sie bardziej przez bilsteiny niz sprezyny, napewno kregoslup nie wbijal sie do mozgu, e28 ma bardzo wygodne fotele, napewno duzo lepsze prowadzenie.

 

Z tymi kolorami nie mam pojecia, wg mnie to chwyt marketingowy, wazny jest material z jakiego sa one wykonane a nie kolor lakieru bo to zawsze mozna zmienic :) wiadomo nie bedzie pozniej nadrukow producenta.

 

Linerana vs progresywna, w duzym uproszeniu dziala to tak :

zeby ugiac sprezyne linearna o 1cm przykladasz na nia 100kg, zeby ugiac o kolejny 1 cm 100kg zeby o kolejny 100kg itd,

progresywna : 1cm -100kg kolejny 1cm juz 200kg kolejny 1mc 300kg czyli przy lineranej mamy 300kg na 3 cm a przy progesywnej 600kg

 

zaznaczam ze jest to w bardzo duzym uproszeniu i ww wartosci nijak sie maja do rzeczywistych !!! prosze sie nimi nie sugerowac !!!

 

jak rozpoznac progresywne ? maja :

1. zwoje zageszczaja sie na koncach - np jamexy na tyl na fotach kilka postow wyzej

2. zwoje zwezaja sie do wewnatrz - wygadaja jak stozek

3. zwoje na koncach sa ciensze

sprezyny progresywne moga miec jeden lub wszystkie naraz wymienione sposoby, nie ma na to reguly, byc moze ze sa jeszcze jakies inne sposoby o ktorych ja nie wiem

 

mucha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc ! Ja znalazłem komplet Jamex`a za 400 zł więc cena bardzo przystępna :) Narazie założę je na seryjne amorki zobaczę jak to będzie działac... Byłbym wdzięczny jakbyś mógł się dowiedzec ile cm przód jest nad ziemią !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli z alle... od uzytkownika dars"cos tam" z gdanska to niepolecam, kupilem od niego rzekome jamexy na przod i okazaly sie calkowita klapa, jedna skrzywiona a druga krotsza :) odeslalem i gosc byl na tyle uczciwy ze AP wylapal mi za 320zl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oto fotki owych jamexow z ww firmy

 

http://img75.imageshack.us/img75/334/imag0001qv8.th.jpg

http://img292.imageshack.us/img292/1323/imag0002lm5.th.jpg

http://img65.imageshack.us/img65/7535/imag0003ek1.th.jpg

 

zanim kupisz grubo sie zastanow, niby jamex a nadrukow jamexa brak, dziwne co ? jak dla mnie sciema na calego

 

PS. po zakupie mialem takiego nerwa ze mialem cala sytuacje opisac na wszystkich mi znanych forach BMW ale odpuscialem sobie, jednak uczulam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też się zastanawiałem dlaczego takie ceny promocyjne dwieście parę złotych za komplet na jedną oś ? To ciężko by było zwykłe nowe za to kupic... To niewiem teraz czego szukac H&R podobno najtwardsze dlatego odpadają może WeiTec ? Do E30 całe zawiesznie z amorkami Ultra Gt 60/40 kosztuje 1400 to jeszcze nie tak źle...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

 

osobiście jeżdże na H&R plus B6, auto poszło w doł 30 i 35 mm, jest twardo to fakt, aczkolwiek nie wersja torowa. Bilstein z pierwszej serii ma regulowane w 3 punktach dolne mocowane spreżyny tylnej, pozwala to unieść lub opuścić tył "domowym" sposobem o ok 2-3 cm. Weź pod uwage, że Bilstein jest drogi w zakupie, ale regenerowalny za ludzkie pieniądze i to wg mnie zawsze przemawia za nimi. Z moich doznan polecałbym jeszcze Eibacha, faktem jest, że ceny u nas są dziwne na Ebayu ostatnio dwa Bilsteiny poszły za bodajże 36 Euro.

Pozdrawiam


GregM

E28 528 iA '84

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.