Skocz do zawartości

Opony i felgi 20" problem


Bombel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam takie pytanie.

Chcialbym zalozyc 20calowe kola. Seria u mnie to 18x8cali przod, 18x9,5cala tyl (245/40 i 275/35 opony) Teraz tak. Z zamiennikow wynika, ze powinienem zalozyc 245/30/20 przod i 285/25/20 tyl. Felgi jakie znalazlem to 9,5 przod, 10,5 tyl. I pytanie. Po pierwsze chyba 245 na 9,5 calowej to nie problem?? A po drugie czy jak zaloze np 265/30 na tyl na taka szeroka felge to czy bedzie odpowiednia wysokosci bieznika?? Bo 285/25 to opony nie do dostania... Nie chce zeby to slabo wygladalo, a takie za waskie opony zawsze mi sie podobaly, wiec czy jak bedzie zalozone na za szeroka opone to profil mi sie ciut obnizy przy rozciagnieciu go na boki?? Jak sadzicie??

I czy wejdzie 265 na 10,5 cala...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bombel ja ci powiem tak kapeć 265 na feldze 10,5 cala to jest całkowicie normalny rozmiar i o żadnym naciągaiu nie ma tu mowy, ja miałem kapcie 235 na feldze 10 cali i to był bardzo delikatny GERMAN STYLE , teraz mam 215 na feldze 9 cali noi tutaj juz widać niemca :mrgreen:

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

%5B603%3A480%5Dhttp%3A//img204.imageshack.us/img204/4889/felgaoponaeo8.jpg

hej!

może Ci to cos ułatwi ja mam 275/30 na 9,5" jeśli założysz 285/25 to wysokość opony będzie u Ciebie o 11mm mniejsza niz wydzisz na zdjęciu (większy kamyk kaleczy Ci już felgę)

a co do naciągnięcia opony na ten rozmiar: będziesz miał szerszą felge o 2,5cmm a opone o 1cm od mojej

Masz o czym myślec

Pozdrawiam Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ (większy kamyk kaleczy Ci już felgę)

nie tylko kamyk , nawet na koleinach można załatwić taką felgę, przy takim rozmiarze 20" to chyba nie ma się co dziwić, kumpel jezdzi już kilka lat E38 na 20 calowych felgach BBS i oprócz otarć na krawęznikach to nic mu sie z tymi felgami nie stało , a wyglądają ... :shock:

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bombel, pamietaj jeszcze o jednej rzeczy :

 

Rozmiar producenta A nie równy jest rozmiarowi producenta B.

 

Ja mam u siebie GoodYeary F1 255, i jesli przypierzyc jes do 255 np. Bridgestona to są szersze ok. 1 cm.

Suma sumarum zawsze latam z patykiem, i sprawdzam macając opony ich faktyczny wymiar.

Edytowane przez Anonymous
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bombel, pamietaj jeszcze o jednej rzeczy :

 

Rozmiar producenta A nie równy jest rozmiarowi producenta B.

 

Ja mam u siebie GoodYeary F1 255, i jesli przypierzyc jes do 255 np. Bridgestona to są szersze ok. 1 cm.

Suma sumarum zawsze latam z patykiem, a i sprawdzam macając opony och faktyczny wymiar.

 

smieszne... :D :D

 

sorry ale to nieprawda!!!!

 

jesli po pierwsze mierzysz opony "patykiem"..to wogole brak mi slow...a po drugie wez pod uwage szerokosc felgi..i pamietaj ze im szersza felga tym opona jest bardziej rozciagnieta i nawet 245/35 na feldze 10J bedzie szersza niz 265/35 na feldze 8,5J lub na 9J..

 

jesli chcesz juz wiedziec jak to jest naprawde to porownaj same opony nie zalozone na felgi..wtedy zobaczysz ,ze twoje zalozenia sa mylne.. :cool2:

a ja nie sprzedaje swojej 7ki.


odpowiem na kazde pytanie zwiazane z felgami,oponami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lubie takich wesołków jak Ty 7-ka :mad2:

 

Nie pisałbym tego Miszczu, gdybym nie sprawdzał.

Ja i mój kumpel Radek, znany na tym forum, mamy takie same felgi M5 TurbineII i obaj mam 255 z tyłu, tyle że ja mam F1 a on nie.

I stwierdziliśmy od razu, że moje opony są na prawde szerokie, szersze niż jego Bridgestony bodajże.

 

Temat przerabiałem wiele razy, bo wczesniej miałem auto z zakrytymi od góry nadkolami, i o ile 235 Continental nie wchodził to Fulda 235 sie mieściła spokojnie.

 

Oszczędze Ci przykrych słów 7-ka, bo chyba już swoje dostałeś w życiu :duh:

Edytowane przez Anonymous
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lubie takich wesołków jak Ty 7-ka :mad2:

 

Nie pisałbym tego Miszczu, gdybym nie sprawdzał.

Ja i mój kumpel Radek, znany na tym forum, mamy takie same felgi M5 TurbineII i obaj mam 255 z tyłu, tyle że na kak F1 a on nie.

I stwierdziliśmy od razu, że moje opony są na prawde szerokie, szersze niż jego Bridgestony bodajże.

 

Temat przerabiałem wiele razy, bo wczesniej miałem auto z zakrytymi od góry nadkolami, i o ile 235 Continental nie wchodził to Fulda 235 sie mieściła spokojnie.

 

Oszczędze Ci przykrych słów 7-ka, bo chyba już swoje dostałeś w życiu :duh:

 

 

...powiedział kozak Boogie zza kierownicy swojego super-bolidu hahaha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kształt ?? No okrągłe, zwykłe opony o takim SAMYM profilu.

 

Opona po namompowaniu tym samym ciśnieniem i osadzeniu osiągnie różne szerokości, dla różnych producentów. I te centymetr dwa, dla Bombla będzie ważne przy tych 20-kach i szerokości ledwo starczającej na zakrycie stali felgi.

 

 

Super to forum,

Sami teoretycy od kupowania aut, od M3 za 20 tys,

Od Vmaxow i reszty.

Pisze to co wynika z praktyki kupowania opon, a nie czytania ulotek.

Edytowane przez Anonymous
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kształt ?? No okrągłe, zwykłe opony o takim SAMYM profilu.

 

Opona po namompowaniu tym samym ciśnieniem i osadzeniu osiągnie różne szerokości, dla różnych producentów. I te centymetr dwa, dla Bomla będzie ważne przy tych 20-kach i szerokości ledwo starczającej na zakrycie stali felgi.

 

 

w pełni popieram. Robię też przy oponach i to się potwierdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz Arton, o ile po namopmpowaniu można zrzucić to na karb materiału z którego robiona jest opona, te różnice w szerokości, o tyle ciężko jest zrozumieć różniece w oponach nienapompowanych.

A oglądając opony leżące luzem na stojakach, widać różnice w szerokości w takich samym rozmiarach gum.

 

Miszczowie, nie przepraszać, ale więcej pokory :nienie:

Edytowane przez Anonymous
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalezy to od bokow opony i zawsze stycznosc z podlozem bedzie np.255.. warunek ..opona niemoze byc naciagnieta..bo jesi bedzie- to rant felgi bedzie narazony na np.kamienie itp...

a ja nie sprzedaje swojej 7ki.


odpowiem na kazde pytanie zwiazane z felgami,oponami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Ten swoje............

 

Mam Ci stary fotki probić z Radkiem, żebyś zrozumiał co sie tu pisze ? :doh:

 

O jakich bokach wypukłych można mówić przy oponie o profilu 255/35 255/40

 

Bok jest sztywny i nieomal linijkowy prostopadle do podłoża, bo to opony niskoprofilowe.

 

Ja mam już dość.

Kupcie jeszcze jakąś M3 za 20 tys, albo 750ke za 10tys z super stanie, to oprawie Was w ramki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Ten swoje............

 

Mam Ci stary fotki probić z Radkiem, żebyś zrozumiał co sie tu pisze ? :doh:

 

O jakich bokach wypukłych można mówić przy oponie o profilu 255/35 255/40

 

Bok jest sztywny i nieomal linijkowy prostopadle do podłoża, bo to opony niskoprofilowe.

 

Ja mam już dość.

Kupcie jeszcze jakąś M3 za 20 tys, albo 750ke za 10tys z super stanie, to oprawie Was w ramki.

 

jak powiedzialem smieszny jestes... :D :D :D

 

Chlopie pamietaj ze wiekszosc tych bmw M3 i 750 to jezdzi w radomiu i je pozniej przerabiacie na LPG..

a ja nie sprzedaje swojej 7ki.


odpowiem na kazde pytanie zwiazane z felgami,oponami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wam powiem tak że z włąsnego doświadczenia zauważyłem że są 2 typy opon niskoporofilowych, jedne są bardziej podatne na naciąganie na szerokie felgi a drugie mniej, mistrzami w naciąganiu są opony TOYO PROXES czy jak sie to pisze :mrgreen: , i widziałem taką akcję na 2 identycznych felgach były takie same opony 1 TOYO i 1 BRIDGESTONE i nie uwieżylibyście że to ten sam rozmiar

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podlacze sie pod ten temat, bo w sumie o tym samym mowimy mniej wiecej.. 2 pytanka:

 

1.

na fele 9cali (~229mm) wcisnie sie 265 czy juz bedzie masakra? to 3.5cm szerzej niz fela... na 8'' (200mm) mialem 245 wiec na chlopski rozum da rade chyba?

 

mowimy oczywiscie o dosc niskich profilach typu 40-30

 

2.

jodelka vs kostka? jakie sa wasze doswiadczenia?

szczerze mam wrazenie ze zawsze na kostce mi sie lepiej jezdzilo i pewniej czulem samochod, choc ciezko kostke znalezc w uzywkach :( prawie wszedzie jodlowate.. slyszalem tez ogolna opinie ze 'bmw lepiej jezdzi na kostce'..

i jak sie widzi kombinacja ze jedna para kostka, druga jodla? mam troche czasu, ale w razie jakbym nie znalazl..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Ci stary fotki probić z Radkiem

 

Doda, to Ty?

buahahhahaha Jakub gadka dnia , szakunec ;)

A co do 265 na 9 cali to myśle że wejdzie ale będzie balon straszny :!: :!: :!: ja mam teraz na ten sezon 215 na 9 cali i wyglada całkiem sympatycznie :mrgreen:

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra wiec zadam inne pytanie, bo widze, ze sie nie rozumiemy... Jak zaloze na 10,5 cala np 265/30 to bede mial nizszy (w cm) profil opony niz jak zaloze to np na ksiazkowe 9-9,5..?? Bo 265/30 to troszke za wysoka opona jak do M5 ksiazka przewiduje...

 

A ja nie jestem z tych ktorzy zakladaja 265/30/20 tylko po to by miec 20cali. Profil ma miec conajwyzej 2% odchylenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra wiec zadam inne pytanie, bo widze, ze sie nie rozumiemy... Jak zaloze na 10,5 cala np 265/30 to bede mial nizszy (w cm) profil opony niz jak zaloze to np na ksiazkowe 9-9,5..?? Bo 265/30 to troszke za wysoka opona jak do M5 ksiazka przewiduje...

 

A ja nie jestem z tych ktorzy zakladaja 265/30/20 tylko po to by miec 20cali. Profil ma miec conajwyzej 2% odchylenia...

opona 265 jest na fegę 10,5 sprawie idealna jesli chodzi o wyliczenia matematyczne, na feldze 9 cali jest juz troche baloniasta , ale mimo to % odchylenia nie powinien przekroczyć 2% i zmiana taka będize niezauważalnie wpływać na przekłąmania licznika, ale jeśli chodzi o właściwości jezdne to będzie róznica wyczówalna , jeśli chodzi o tor wyścigowy itp to napewno na 10,5 cala będzie się jezdzić szybciej po zakrętach itp.

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.