Skocz do zawartości

318i M10 82r - prośba o pomoc przed kupnem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam okazje zakupic taki pojazd w calkiem niezlym stanie za nieduze pieniadze chcialbym sie dowiedziec czegos o silniku przed kupnem! chodzi mi mianowicie o spalanie paliwa gdzies slyszalem ze jest to paliwozerny silnik! auto jest przerobione na gaz! prosze o opinie bo niemoglem znalesc nic na forum!
Opublikowano

poszukaj na forum bo temat juz byl pewnie wałkowany tysiac razy

 

jak bmw to tylko 6 garów :8)

 

82 rok to nie wroze zbyt dobrego stanu blacharskiego.jak cos sluze pomoca przy ogledzinach :D

Opublikowano

Jeśli chodzi o samochód z gazem to pamiętaj o dodatkowych kosztach, które mogą wystąpić. Np. wymiana przewodów zapłonowych, świec oraz czego nie życzę przepływomierza.

 

Zresztą poczytaj na forum, wszystko jest napisane.

 

 

Powodzenia :cool2:

Opublikowano

Wszystko zależy od tego jak był serwisowany. Jednak nie oszukujmy się samochód, który ma 24 lata i prawie 300 tys. na liczniku będzie potrzebował trochę troski. :D

 

Ja sprawdziłbym stan blachy, ponieważ w E30 z tych lat nie była ona ocynkowana, czyli BM-ki były bardziej podatne na korozję.

Opublikowano
mam ten sam silnik, tez na gazie, jest ogolnie slaby i paliwo/gazo-żerny. w dodatku nie zycze jakiejkolwiek usterki gaznika bo naprawa tego lub zakup drugiego sprawnego i w normalnej cenie graniczy z cudem. ogolnie nie polecam, ale jezeli masz jak domniemam ograniczone fundusze i chcesz koniecznie e30 to i tak kupisz takiego zajechanca martwiac sie dopiero pozniej co z tym zrobic.
Opublikowano

Hej!

 

Jam ma e30 m10b18 z 1986 r. i jest ok. Co prawda na wtrysku. Wcale nie jest paliwożerny, moim zdaniem rzecz jasna. Mam 2 generację, i teraz pali mi po mieście 11l gazu. No pewnie, że wolałbym żeby spalał np. 8l. Zaleta jest łańcuch rozrządu i normalne popychacze. W m40b18 popychacze są hydrauliczne, zatem szczególnie ważne jest dbanie o regularne wymiany i pasków i dobrego oleju. Silnik m10 jest podobno trwały. Ale to znowu cecha chyba wszystkich silników BMW.

 

Jeśli chcesz uratować ten samochodzik, to śmiało. Popieram jednak tezę o rdzy. Sprawdź szczególnie nadkola i przednie połączenie nadkola z podwoziem (tuż przed drzwiami). A co do gaźników, to trochę tego widziałem na allegro. Ceny tak od 80 do 200.

 

Powiem tak, zastanawiam się czasem czy nie zmienić mojego BMW e30. Ale jak pomyślę, że wiem o nim bardzo dużo i że sprawuje się dzielnie jak na swoje lata, to mi szkoda...

 

Także prawdopodobnie na wiosnę będzie remont blachy... I jeździmy dalej.

Chyba, że trafi mi się jakaś rzeczywista okazja lub powiększy się rodzina, trzeba będzie wtedy jednak rozejrzeć się za większym. Ale i tak auto chyba w rodzinie zostanie. Tak jak i mój poprzedni maluch.

 

Pozdrawiam i życzę WESOŁYCH ŚWIĄT!

Opublikowano
A co do gaźników, to trochę tego widziałem na allegro. Ceny tak od 80 do 200.

 

dosc ciekawe bo ja szukalem od paru miesiecy na allegro i przedzial cenowy ksztaltowal sie na poziomie 350-500zl.

Opublikowano
KrzyhOO a ile ma przejechane twoj silnik, i czegos nie rozumiem jesli jest na pelnym wtrysku to gdzie tam gaznik?
Opublikowano
KrzyhOO a ile ma przejechane twoj silnik, i czegos nie rozumiem jesli jest na pelnym wtrysku to gdzie tam gaznik?

 

moj nie wiem ile ma bo mial licznik zmieniany na inny wiec nie dojdziesz. w tym co podales link jest wtrysk? w 82r.? :shock:

Opublikowano
tak wlasciciel mowil ze jest silnik 1.8 na pelnym wtrysku mozliwe zeby tak bylo?przeciez prosdukowali takie silniki na wtrysku
Opublikowano

Witam!

Dane są dodrze podane wynika z nich że ten silnik jest na wtrysku mechanicznym. K-jetronic to rozwiązanie genialne ale mało ekonomiczne i z tego co wiem to w połączeniu z instalacją gazową lubi sprawiać problemy.

Opublikowano
ooo :shock: to wynika z tego ze rownolegle produkowali ten sam motor z zasilaniem gaznikowym i wtryskiem? ktora wersja jest czesciej spotykana i ktora jest lepsza?
Opublikowano
Z tego wynika że tak, 316 z silnikiem m10b18 i 318i z silnikiem m10b18 były produkowane równolegle a w 83 K-jetronic został zastąpiony wtryskiem elektronicznym. Który lepszy ? Z tabeli wynika że osiągi zbliżone z małą przewagą dla wtrysku, jeżeli chodzi o dostępność części na rynku wtórnym to chyba łatwiej zdobyć sprawny gażnik niż rozdzielacz do K-jeta.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Podłacze sie do tematu bo mam 1.8M10 88' i właśnie jest na wtrysku mam w nim instalacje gazowa BRC i co tu duzo mowic jak dla mnie bajeczka w miescie pali 11-12 gazu a w trasie 9 -10 zależy a silnik ciezko powiedzieć auto mam rok ale nie zdarzyło sie zeby cos było nie tak jak jest zadbany i właściciele nie myśleli ze maja pod masko 3.5 L to jest ok i polecam ten silnik tylko podkreślam nie jest to demon predkosci :!: ale nie stukaja hydrauliczne popychacze :wink: i pamietaj BMW to nie VW ze czesci w kioskach mozna dostać. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.