Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. powoli nosze sie z zamiarem kupna BMW. W gre wchodzi E36 sedan lub coupe. Ogólnie to raczej coupe bo te auta zawsze mi sie podobały i zawsze chciałem takie miec.pomimo ze o vw wiem duzo bo jestem posiadaczem i duzo przy aucie "dłubie" to o BMW nie wiem nic i stad pytania: w jakich granicach mozna kupic przyzwoite E36 coupe? z jakim silnikiem najlepiej?? ile taka bestia pali?? jakie sa ceny czesci i ubezpieczenia?? co sie najczesciej psuje??

 

wielkie dzieki za odpowiedzi :)

Opublikowano
patrze,ogladam,szuka, ale chciałbym zeby tak wszystko w kupie ktos napisał i jakis uzytkownik sie wypowiedział
Opublikowano

A jakiego miałeś VWika?

Łatwiej bedzie podać różnice!

Ja miałem Golfa II i Garbusa'69

Teraz jestem szczęsliwym posiadaczem BMW e30 Touring'93.

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano
tzn. nadal mam golfa II tylko zaczyna mi sie nudzic i bede szukał czegos a E36 coupe w total serii mi sie ztraszliwie podoba ,tylko przeraza mnie zuzycie paliwa,OC,ceny czesci itd. bo ludzie gadaja "BMW" "Bedziesz miał wydatki" i chce sie u specjalistów zapytac co i jak
Opublikowano

Więc tak, różnica jest spora: Golf II to......"samochód łopata" a BMW nawet e30 to "koparka" :wink:

Ja jak sie przesiadłem do BMW zdizwiły mnie np. czyjniki inf. o zużyciu klocków ham. czy płynu ham., jest dużo przydatnej elektroniki, ale wiadomo im więcej jest tym więcej się zepsuć może!

Na OC nie narzekam mam 60%zniżek i płace rocznie ok.300zł, ceny części w moim przypadku troche droższe od VWików, ale komfort jazdy no i przyjemność jest olbrzymia jak opanujesz tylny napęd.

Paliworzerność....tu Ci nie pomoge, jest pare postów ale ludzie tam podaja tak różne wrtości że w końcu żadnej średniej dla danej poj. nie można podać

U mnie:

Trasa- 7-8l

Miasto- 10-11l przy spokojnej jeżdzie (ale robie krutkie odcinki, więc silnik nawet nie ma czasu się rozgrzać) jak depne to mysle tak w 13l się zamknę chyba że będzie cały czas jeździł po 5tyś obr/min to wtedy jak porshe turbo :wink:

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano
a ty masz 1.6 tak??? wogole opłaca sie kupowac E36 coupe z 1.6 lub 1.8?? podkreslam ze podoba mi sie linia auta bo jest sliczna i nie kupuje auta do wyscigów ulicznych.....tylko jak z awaryjnoscia?
Opublikowano

Z reguły jest tak że im większa poj. tym kierowca bardziej go zarzyna, każdy chce być kubicą :wink:

Mam 1.6i z kat. ok 105km, nie narzekam choć....troche mocy brakuje ale przy moim stylu jazdy umiejętne wykorzystanie tej mocy już daje dużą radoche i satysfakcje :mrgreen:

Awaryjność....nie spotkałem się z jakimś twierdzeniem że np. 1.8 są bardziej awaryjne niż 2.0 itd. Może jest jakaś zalezność ale tu już ja nie pomoge.

Koszt może i są niższe w 1.6 chociażby silnik jest lżejszy i zawieszenie mniej w du..e dostaje, ale ten argument (mimo iż jest prawdziwy) ta bardzie obrona posiadaczy słabszych wersji silnikowych :wink:

Jeżeli podoba Ci się linia i nie maiłeś wcześniej doczynienia z tylnym napędem (gdzie dodatkowo jeszcze tył sam. jest lekki!!) i znajdziesz 1.6 w dobrym!!!!!! stanie to ja bym się nie zastanawiał :norty:

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano
patrze,ogladam,szuka, ale chciałbym zeby tak wszystko w kupie ktos napisał i jakis uzytkownik sie wypowiedział

 

I przy okazji powtorzyl setny raz to samo. Od tego jest wyszukiwarka forumowa, zeby z niej korzystac, a nie w kolko dublowac tematy.

 

Ale jak chcesz w kupie, to prosze bardzo: przy zakupie zwracaj uwage na wszystko, jak przy kupnie kazdego uzywanego samochodu, szczegolnie na to, zeby byl bezwypadkowy. Jezeli nie potrafisz tego sam sprawdzic, to wez ze soba kogos, kto sie na tym zna.

Polecane modele silnikowe to 318is z czterocylindrowych, 323i i 328i z szesciocylindrowych.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

Może ja też się wypowiem, moje auto kupowałam jakieś 1,5 roku temu i ogólnie nie miałam pojęcia w co wchodzę, myślę tu o spalaniu, awaryjności.

 

Moje auto zostało świeżo przywiezione do Polski z Belgi, przyjechałam, zobaczyłam, raz się przejechałam i kupiłam. Generalnie to mam duuże szczęscie, bo kupiłam auto w ciemno i na słowo.

 

Samochód to wersja z silnikiem 2.0 Vanos, w nadwoziu Coupe, czyli 150 koni, rok produkcji 1992.

W "praniu" okazało się że silnik nie bierze oleju (od wymiany do wymiany nie dolewa), nie ma z nim żadnych problemów a dotychczas wymieniłam amortyzatory, silentblocki i czujnik ABS, oraz naprawiałam elektrykę pod kątem domykania się szyb, czyli standard.

 

Co do blachy to ostatnią z moich inwestycji był nowy lakier, oraz nowe przednie szyby do reflektorów i nowe białe kierunki i muszę przyznać, że auto wygląda obecnie super. Auto miało dość dużo malutkich rysek, przód samochodu był obity kamyczkami, jakimi sypie się w zimę zagranicą, po jednej zimie sól zrobiła swoje i trzeba było coś z tym zrobić, ogólnie blacharka okazała się w super stanie, auto było niebite, nie było żadnych dziur spowodowanych rdzą, tylko powierzchniowe bąble w dwóch miejscach: na nadkolu i nad tylną rejestracją.

 

Jeżdże tym autem dość dużo (zrobiłam nim już 45 tyś km) i na razie (odpukać w niemalowane) wszystko jest OK, jedynym mankamentem jest utrudniona "jezdność" w zimę. Przy codziennych dojazdach do pracy w dość trudnych warunkach drogowych (około 40 km w jedną stronę drogami 3 kategorii utrzymania), w zeszłą zimę miałam niezłą szkołę jazdy i przetrwania.

Moje auto pali mi około 7,9-8 l/100 w trasie, takze jest to przyzwoity wynik.

Jeśli mam oceniać swoją decyzję to jestem bardzo zadowolona i zastanawiam się nad kolejnym autem spod znaku BMW, bo jak czasem mam okazję pojechać jakimś innym samochodem, to już czegoś mi brakuje. No chyba że dorwę Audi S2 quattro, to też mój typ..

Opublikowano
jak wyglada sprawa blachy?? jest problem z korozją?

 

Jezeli samochod jest bezwypadkowy, to nawet w kilkunastoletnich egzemplarzach problemow z korozja nie powinno byc. Tzn. moga sie trafic jakies drobne purchle od kamieni w okolicach maski lub nadkoli, ale nic poza tym - jezeli gdzies jest powazniejsza korozja, to prawdopodobnie oznacza niefachowa naprawe blacharska.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Tylne nadkola potrafia lekko korodować nawet w bezwypadkowych egzemplarzach(zwłaszcza z początku produkcji) w innych miejscach jest OK.
Pozdrawiam Grzesiek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.