Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
528 98rok po wlaczeniu klimy nie zalacza pierwszy bieg drugi juz chodzi,posiadam wentylator na 4piny,jak wlaczam klime to prad pojawia sie na kostce a wentylator nic :( pomocy :cry2:
  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
ponoc sa za to odpowiedzialne takie dwa oporniki,jeden daje duzy prad i obroty sa wieksze,a drugi daje male,jeden nowka-od pierwszego biegu kosztuje 180 juz sie pytalem,a caly wentylator uzywka ok300,wiec rodzi sie pytanie co lepiej,jezeli nie dziala w ogole to moze padl silniczek,jezeli jedziemy swoja Bunią to wszystko gra-gorzej jak stoimy w korku wtedy klima dziala na wyszych cisnieniach i pomalu nasze kabelki sie niszcza-u mnie drugi bieg wlacza sie jakos na cisnieniu 17 a mechanik mowil ze robocze cisnienie to 12 wiec nie jest dobrze to co na razie sie dowiedzialem, nie wiem ile w tym prawdy,kwestia czasu i to zrobie-mam na testy wentylator w ktorym wlasnie tez nie dziala 1bieg,czas pokaze-napisze
Opublikowano

dokladnie tak jest za prace wentylatora dopowiadaja oporniki

ale wazna uwaga silnik wentylatora nie moze chodzic z oporem gdyz oporniki bede sie szybko palic

dlatego przez ew naprawami czy kupnem uzywki warto sprawdzic czy chodzi luzno

po roku 2000 e 39 wiatrak sterowany jest z ecu

aby wymienic rezystory trzeba zdjac zderzak i lampy czas dla nie wprawnej osoby ok 2-2:30 godziny

  • 1 rok później...
Opublikowano
panowie odświerzę temat bo nie kumam. Mianowicie: dziś zapodałem klimę. Załączył sie kompresor klimka chłodzi wychodzę na zewnątrz a wentylator zero stoi. Czy moze tak być bo jest jeszcze chłodno na dworze??? Czy i tak jak wystartował kompresor to powinien też ruszyc i wiatrak?? Jak to jest? Bo nie rozumiem tego? Jak juz to gdzie szperać?? Winne są owe opory? Jak siądzicie? Z góry dziękuje.
Opublikowano (edytowane)
528 98rok po wlaczeniu klimy nie zalacza pierwszy bieg drugi juz chodzi,posiadam wentylator na 4piny,jak wlaczam klime to prad pojawia sie na kostce a wentylator nic :( pomocy :cry2:

 

padl rezystor 1 biegu...mozna wymienic bez wyciagania wentylatora...wartosc rezystora ...0.5 oma...85 W ja kupilem taki...http://www.tme.pl/katalog/index.phtml?f_szukaj=AX100WR%200R47

 

i wszystko chodzi jak trza :P moga byc male roznice w opornosci ..najwazniejsza jest moc W./rezystora/ wieksza moze byc ale nie mniejsza

Edytowane przez zbigniewst
Opublikowano
panowie odświerzę temat bo nie kumam. Mianowicie: dziś zapodałem klimę. Załączył sie kompresor klimka chłodzi wychodzę na zewnątrz a wentylator zero stoi. Czy moze tak być bo jest jeszcze chłodno na dworze??? Czy i tak jak wystartował kompresor to powinien też ruszyc i wiatrak?? Jak to jest? Bo nie rozumiem tego? Jak juz to gdzie szperać?? Winne są owe opory? Jak siądzicie? Z góry dziękuje.

 

jak masz 4 pinowy to musi ruszyc na 1 biegu...moze byc po chwili jak bylo bardzo zimno...ale piszesz ze sprezarka chodzila to wentylator powinien tez chodzic :P

Opublikowano
chodziła i w sumie powiało ostrym chłodem czyli klimka oki ale wentylator nie ruszył przez cały okres czasu w jakim klima pracowała jakieś 10 min. Na zewnątrz było w okolicy 3 stopni na plusie. Hmmm moze za zimno?? A jak sprawdzić na ile mam wentylatotr? Muszę go zdemontować?? Po czym poznam?
Opublikowano
patrzac na wentylator od przodu po lewej stronie jest kostka wentylatora..tal troche schowana jak rozepniesz bedziesz widzial ile masz pinow....masz szczescie ze to zima bo latem by ci wyrzucila juz klima :shock:
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jak było +3 to klima nie ruszyła na bank, a chłodem wiało bo zimno na zewnątrz :lol: Sprężarka klimatyzacji nie włącza się jeśli temperatura otoczenia nie jest wyższa od +5 stopni :8) A najlepszym testem na to czy wiatrak działa jest włączenie magicznego przycisku MAX na klimatroniku. Jeśli przy maksymalnym schładzaniu wiatrak nie rusza to znaczy, że coś jest nie tak. Możesz też spróbować użyć jakiegoś wąskiego patyczka i spróbować "tyrknąć" łopatki wiatraka, może zaskoczy i zacznie kręcić :mrgreen:
Opublikowano
Jak było +3 to klima nie ruszyła na bank, a chłodem wiało bo zimno na zewnątrz :lol: Sprężarka klimatyzacji nie włącza się jeśli temperatura otoczenia nie jest wyższa od +5 stopni :8) A najlepszym testem na to czy wiatrak działa jest włączenie magicznego przycisku MAX na klimatroniku. Jeśli przy maksymalnym schładzaniu wiatrak nie rusza to znaczy, że coś jest nie tak. Możesz też spróbować użyć jakiegoś wąskiego patyczka i spróbować "tyrknąć" łopatki wiatraka, może zaskoczy i zacznie kręcić :mrgreen:

 

jak piszesz takie odpowiedzi to czytaj co jest juz napisane bo ten co pyta wyraznie pisze....Załączył sie kompresor klimka chłodzi ...jestem ciekaw tez jak w czasie jazdy bedzie patykiem popychal wentylator :norty:

Opublikowano
dokładnie klima poszła. Kompresor sie załączył było słychać przyciągnięcie sprzęgła no i otworzyłem maskę i luknąłem na kompresor (załączony) Klima chłodziła że w rękę zachodziło a wiatrak nie drgnął. Już taki patent (patyczka próbowałem żeby sprawdzić czy wentyl;ator nie jest zapieczony a nie jest bo obraca się swobodnie. Zaglądałem i kość widziałem. Jest na 4 kable. Z tego co zaobserwowałem to wspólna masa pierwszy bieg bo idzie do jednego oporu drugi bieg bo idzie to drugiego oporu no i maksymalna prędkość czyli zasilanie bezpośrednie bez opornika. Pytanko teraz czy padł tylko opór od pierwszego biegu i czy przy wyższej temperaturze załaczy się bieg drugi. Opory siedzą na podstawie (plastikowe ramię trzymające wentylator) Jest ich dwie sztuki. Co radzicie??? Demontować i sprawdzić omomierzem??? a może zewrzeć opry i sprawdzić czy przewodami idzie zasilanie??? Jak już okaże sie że opór padochnął to co tam założyc?? Stosował ktoś jakieś inne opory??? Czy pozostaje tylko urzywka lub servis? Demontarz oporów nie jest zbyt skomplikowany chyba bo wystarczy zdjąc tylko kretkę wentylatora mocowana na 3X torkx Co o tym myślicie?
Opublikowano

Danek24....wszystko sie zgadza ....pisalem wyzej ze wymienilem rezystor 1 biegu bo 2 byl dobry../kiedys to opisywalem na forum/ masz znaki zapytania czy kupic uzywki ...ja bym najpierw sprawdzil czy wentylator chodzi i czy napiecie dochodzi...na czarnym przewodzie po zalaczeniu klimy musi byc napiecie ..reszta w zaleznosci od cisnienia w ukladzie klimy i temperatury silnika...to jest sprawdzenie zasilania..sprawdzenie wentylatora..minus podajesz na brazowy ....plus bezposrednio z plusa samochodu..cienki czarny 1 bieg nastepne sa wyzsze biegi...sprawdzic opornik mozesz omomierzem czy ma przejscie...spawdzic mozesz np.1 bieg podajac napiecie za opornikiem...wentylator musi chodzic...te opory to przypadlosc tych wentylatorow,same wentylatory przewaznie sa ok i tak szybko sie nie przepalaja....gdzie kupowalem opornik /rezystor/ i jaki podalem wyzej..mozna samemu zamowic ...niewielki koszt...wartosc 2 rezystora to nie wiem bo byl dobry ale tez mozna kupic :shock:

 

..wartosc rezystora 1 biegu...0.5 oma...85 W ja kupilem taki.... http://www.tme.pl/katalog/index.phtml?f_szukaj=AX100WR%200R47

Opublikowano
Danek24....wszystko sie zgadza ....pisalem wyzej ze wymienilem rezystor 1 biegu bo 2 byl dobry../kiedys to opisywalem na forum/ masz znaki zapytania czy kupic uzywki ...ja bym najpierw sprawdzil czy wentylator chodzi i czy napiecie dochodzi...na czarnym przewodzie po zalaczeniu klimy musi byc napiecie ..reszta w zaleznosci od cisnienia w ukladzie klimy i temperatury silnika...to jest sprawdzenie zasilania..sprawdzenie wentylatora..minus podajesz na brazowy ....plus bezposrednio z plusa samochodu..cienki czarny 1 bieg nastepne sa wyzsze biegi...sprawdzic opornik mozesz omomierzem czy ma przejscie...spawdzic mozesz np.1 bieg podajac napiecie za opornikiem...wentylator musi chodzic...te opory to przypadlosc tych wentylatorow,same wentylatory przewaznie sa ok i tak szybko sie nie przepalaja....gdzie kupowalem opornik /rezystor/ i jaki podalem wyzej..mozna samemu zamowic ...niewielki koszt...wartosc 2 rezystora to nie wiem bo byl dobry ale tez mozna kupic :shock:

 

Oki wszystko już jasne. Jutro jak się uporam z robótkami to wezmę się za sprawdzenie zasilania i zmierzenia oporów. Napiszę o efektach i problemie jaki był w moim konkretnym przypadku dla potomnych. Dzięki serdeczne za pomoc a bardzo mi sie przydała. Pozdrawiam serdecznie.

Opublikowano
No więc tak dziś zajrzałem co i jak z wentylatorami. Wypiąłem kość przy lewej lampie (patrząc z przodu auta) Podałem napięcie na przewody (jest ich 4) Masa brązowy, czarny z czerwonym paskiem jeden bieg, czarny z niebieskim paskiem drugi bieg i sam czarny. Wnioski takie ze jak podałem zasilanie na czarny z czerwonym to wentylator poszedł chyba na maksa jak podałem na czarny z niebieskim to poszedł wolniej (jakiś bieg tylko nie wiem jaki) a na czarny podająć zero reakcji. Pytanie czy ten który u mnie nie reaguje to jest tez bieg??? Wentylator na moje oko ma 3 biegi czy tak? Więc by wychodziło że mam padniety pierwszy bieg wentylatora. Czy tak?
Opublikowano

jutro wyjmę ten opór i zmierzę. zrobię też mostek na nim i zobaczę czy wentylator pójdzie ale myśle że pójdzie bo chodzi na innych wiec pójdzie z maksymalną prędkością. Ciekawe ile w servisie mi za to by krzykneli i czy wogóle dostać to można. Jak myślisz? A jak nie to skorzystam z Twojego linku i zamówie. Ewentualnie moze coś zdołam zastosować z innego auta??? W sumie zasada działania taka jak w każdym jednym. Zastanawia mnie tylko czemu nie było w kości na tym przewodzie zasilania po włączeniu klimy??? Hmmm przeciez powinno. Chyba że za zimno i wentylator mimo załączenia klimy sie nie włącza. Do bezpieczników też zaglądałem i są oba dobre ( te duże jeden 40A a drugi 60A) jak dobrze pamiętam.

 

I jeszcze jedno czy z uszkodzonym pierwszym biegiem można korzystac z klimy??? Chyba można na mój rozum przecież są jeszcze dwa biegi więc wentylator się włączy prawda?? Czy jednak się mylę???

Opublikowano
no to więc tak... Sprawdzałem opory padochnął ten od pierwszego biegu. teraz tak mam kolejne zapytanie. Czy jeżeli przekombinuję i zamienie przewody w kości wentylatora (biegi) po to ażeby obecny drugi bieg był biegiem pierwszym a obecny trzeci najszybszy bieg był biegiem drugim to będzie coś nie tak? Według mnie chyba nie. Tyle ze będę miał dwa biegi bez najwolniejszego a wentylator będzie sie załączał przy pierwszym stanie podniesionego ciśnienia w układzie i będzie studził mocniej a w przypadku jeszcze bardziej większego załączy się bieg maksymalny już przy obecnym drugim biegu. Co o tym myślicie?? Powinno być ok tymczasowo a w między czasie poszukam oporu. A moze wogole nie kombinować i zostawić bez pierwszego biegu jak narazie??? Ale to chyba gorzej prawda?? Co Wy na to? Proszę o podpowiedz w mojej sprawie.
Opublikowano
ja bym nie kombinowal...teraz jest chlodno to nie musisz miec wl.klimy...1 bieg jest wazny bo on chlodzi uklad chlodzenia w zaleznosci od cisnienia a tym samym temperatury....przechlodzony czynnik- zle ....przegrzany - zle / tak jak uklad chlodzenia samochodu/ jeszcze jedno...ten wentylator latem wspomaga uklad chlodzenia samochodu...w aso wcale nie szukalem bo chyba sie nie dostanie...w elektronicznym sklepie moze na zamowienie :P ten co zamawialem jest gabarytowo troche wiekszy ale tam jest dosc miejsca ze wejdzie lub mozna go przykrecic z boku :roll:
Opublikowano
rozumiem. W sumie jeszcze ciekawe jaka jest różnica między pierwszym a drugim biegiem. Ok nie istotne poszukam w sklepach i dokonam zakupu ewentualnie spróbuję coś dopasować o podobnej rezystancji z innego auta. Może coś wskuram. Grunt że nie działa pierwszy bieg a reszta jest oki to przynajmniej załączy drugi lub trzeci bieg. Pozdrawiam. Napiszę o rezultatach.
Opublikowano
rozumiem. W sumie jeszcze ciekawe jaka jest różnica między pierwszym a drugim biegiem. Ok nie istotne poszukam w sklepach i dokonam zakupu ewentualnie spróbuję coś dopasować o podobnej rezystancji z innego auta. Może coś wskuram. Grunt że nie działa pierwszy bieg a reszta jest oki to przynajmniej załączy drugi lub trzeci bieg. Pozdrawiam. Napiszę o rezultatach.

 

zwracaj uwage na moc rezystora / W / jak bedzie za mala to rezystor sie spali :P

Opublikowano
dziś byłem u klimiarza i dobił klimę bo był ubytek czynnika było w granicy 500 a dobił do 750. Chłodzi lepiej ale jednego nie rozumiem dalej mianowicie na tym przewodzie od pierwszego biegu nie pojawia sie napięcie po włączeniu klimy :shock: a chyba powinno. Ciśnienie w układzie rośnie a zasilania nie ma. Auto chodziło z 15 min z włączoną klimą. Na początku przewody robiły sie zimne a póżniej zaczęly sie nagrzewać. Ciśnienie wzrosło a na przewodzie dalej brak zasilania. Mało tego na innych biegach tez brak prądu. Dlaczego? Czemu nie załączył się drugi bieg?? Ten jest sprawny i wentylator by sie włączył ale nie ma zasilania. Pomocy gdzie dalej szukać??? Czemu nie ma prądu? Bezpieczniki sprawdzałem i są oki? Czujnik rypie sprawę? Chyba trzeba podjechac na kompa. Jak myślicie? Można coś jeszcze sprawdzić na krótko? Np może przy czujniku??? Co radzicie?
Opublikowano
jak bezpieczniki dobre to moze byc wina czujnika klimy lub gdzies przerwa w przewodzie...sprawdz jeszcze czujnik na chlodnicy...a swoja droga co to za klimiarz ze nie sprawdzil jak chodzi klima i ile powinno byc bo 750g to troche malo :shock: wymien ten rezystor bo komputer widzi bład :roll: kombinujesz jak kon pod gore...wymien rezystor a pozniej sprawdzaj dalej :norty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.