Skocz do zawartości

KLEKOT w M10


driverE30

Rekomendowane odpowiedzi

Ssące / wydechowe - 0,20 / 0,25 mm na zimno.

 

Jeśli lubisz ostrzej pojeździć, lub masz prostą instalację gazową, to nawet można wyregulować ciut większe luzy (maksimum +0,05 mm więcej).

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

tez mam m10 i też wydawało mi sie że klekoczą zawory ,więc wyregulowałem ale na niewiele się to zdało(jeśli chodzi o ten dźwięk), pytałem mechanika znajomego on mi powiedział, że silniki na łańcuchu po prostu tak pracują.ps.mój ziomek też ma e30 z m10-tką i pracuje mu identycznie.pozdrawiam :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

on mi powiedział, że silniki na łańcuchu po prostu tak pracują.ps.mój ziomek też ma e30 z m10-tką i pracuje mu identycznie.pozdrawiam :8)

 

Wypadałoby założyć na nowy łańcuch, a nie machać rączką "Ten typ tak ma".

 

Co prawda nawet wyciągnięty, grzechoczący łańcuch raczej się nie zerwie, ale mocno dokucza silnikowi. Bo czasy otwarcia-zamknięcia zaworów i punkt zapłonu biorą w łeb, są "rozlatane" na wszystkie strony. A w ekstremalnych przypadkach łańcuch zaczyna skrobać osłony, produkując opiłki idące z obiegiem oleju.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

Wczoraj postanowiłem sprawdzić luz zaworów (Silnik M10)

a że miałem już i tak zdemontowane to co trzeba więc przeszedłem do czynów, ustawiłem luz taki jak podaje instrukcja z serii "sam naprawiam..." na 0,2 dla ssących i wydechowych.

Po dzisiejszej jeździe wydaje mi się, że trochę go zmuliło, nie wiem czy to subiektywne odczucie czy fakt ?

Prawdą jest, że te luzy chyba zbyt ciasne ustawiłem, co jutro zamierzam zmienić i tu pojawia się pytanie, jakie ustawienia byłyby najlepsze ?

0,25 ?? Jak to wpłynie na dynamikę i spalanie ?

I czy zrobić 0,25 na wszystkie czy tylko na wylotowe a na ssące 0,2 ?

Noga u mnie nie zbyt lekka więc nie chciałbym żeby zbyt ciasne ustawienia wywarły negatywny wpływ na stan mojego M10 :mrgreen:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw tak jak pisze Rapid powyżej bo lepiej jak zawory lekko klekotają niż sa ciche a luz pod wpływem temperatury kasuje się i zawory się nie domykają. Wypalają ci się wtedy gniazda zaworowe i przylgnie zaworów a grzybki zaworów nie odprowadzają ciepła do gniazd i tak się przegrzewają że mogą popękać. Dodatkowo masz właśnie spadek mocy bo są przedmuchy zwłaszcza jak silnik się rozgrzeje.

Za duży luz tez jest szkodliwy ale nieporównywalnie mniej i moc tez może wtedy sie zmniejszyć bo skracają się czasy otwarcia i wznios zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli Ssące 0,2 i wydechowe - 0,25 ?

A i czy szczelinomierz ma wchodzić lekko czy z oporem ?

Domyślam się, a raczej z tego co czytałem to wiem że raczej luźno tak żeby nie mieścił się większy o 0,05 ?

 

Czy może wszystkie zrobić na 0,25 ?

:roll:

 

Zakładając, że zrobię trochę większy luz niż podaję instrukcja, czyli zamiast 0,2 (na zimnym) ustawię 0,25 to czy później na gorącym silniku powinien ciszej chodzić ?

Wolałbym nawet żeby klekotał na zimnym a na gorącym chodził równiutko, bo i tak przez 90% jazdy mam w pełni rozgrzane auto i bardzo rzadko robię krótkie trasy.

 

Napiszcie jakie Wy macie ustawienia.

Pozdrawiam.

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczelinomierz ma wchodzić z lekkim oporem. Nie ma uzasadnienia żeby dawać większe luzy niż zalecane przez producenta a luz dobrany jest w ten sposób ze jak silnik się rozgrzeje i wydłużą pod wpływem temperatury zwłaszcza trzonki zaworów to luz się zmniejsza i klekot powinien się uciszyć.

Niektórzy doświadczalnie zmniejszają ten luz żeby silnik był trochę cichszy ale ryzyko niedomykania i wypalenia zaworów po mocnym rozgrzaniu silnika rosnie a zyskuje się przez to niewiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.