Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam e36 kombi, 96rok, 318tds, ev37630

wycieraczki cały czas pracują, nie ma pierwszego biegu (przerywanego) czyli po przekręceniu kluczyka chodzą non stop, można zmienić prędkość - drugi i trzeci bieg; tylna wycieraczka cały czas ta sama prędkość.

szukałem na forum i znalazłem pare wątków w wtym temacie, ale info się nie potwierdziło. szukałem przekaźnika ale pod oparciem stopy znalazłem jedynie dwie kości (białą i czarną) z mnóstwem przewodów.

jak na razie jedynym ratunkiem jest wyciąganie bezpieczników 36,44.

czasem po uruchomieniu silnika wycieraczki zaczynają działać poprawnie, ale zdarza się to tylko raz dziennie.

 

gdzie dalej szukać przekaźnika?

:mad2:

 

:modlitwa: pomocy

pozdr

Clear for take off!
Opublikowano

nowe rzeczy sie pojawiły.

odkryłem że w jakimś stopniu szaleństwo wycieraczek zalezy od włączenia świateł drogowych - tzn po włączeniu świateł wycieraczki zaczynają działać poprawnie, ale oczywiście nie zawsze.

może to coś ze światłami - już wcześniej miałem problem z załączaniem się drogowych -krótkich, tzn po przekręceniu włącznika czasami drogowe zapalały się po chwili max 5sek, ale dawno już tak nie było!

dzisiaj ogólnie było już ok jeżeli chodzi o przednie wycieraczki, ale tylnia dalej szaleje - po paru pełnych machnięciach jednak się wyłącza i już działa poprawnie.

 

gdzie może być przekaźnik od wycieraczek?

coś mi klika po stronie pasażera, a tam jeszcze nie szukałem...

 

podjechałem do pierwszego elektryka i jak m powiedziałem co i jak to powiedział z rozbrajającą szczerością: "dobrze panu radzę, nie zrobi pan tego u mnie" ;)

pozdr

Clear for take off!
Opublikowano
Możesz mieć uszkodzony moduł (przekaźnik) w skrzynce bezpieczników. To jest ten największy wysoki koloru czarnego. Spróbuj podmienić od innej e36, sprawdź styki... tyle Ci mogę podpowiedzieć
Opublikowano

to znalazłem: "W e36 nie ma oddzielnego przekaznika do wycieraczek, wszysko jest wbudowane w WWM (Wiper Washer Module)"

 

co do przekaźnika (modułu) w skrzynce bezpieczników

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=10016&highlight=relay+e36

jest tu rozpiska przekaźników:

 

%5B500%3A480%5Dhttp%3A//johnnybmw.tarnow.net.pl/przekazniki.JPG

przetłumaczę opis (P.-przekaźnik):

 

1. P. pompy paliwowej * przy tds "Alternator warning lamp" - P. czujnika alternatora

2. P. systemu (główny)

3. P. podgrzewania czujnika powietrza (sonda lambda) * przy tds "Fuel pump" = P. pompy paliwowej

4. P. klaksonu

5. P. świateł przeciwmgielnych tylnich / przednich

6. P. świateł mijania

7. P. świateł drogowych

8. P. świateł awaryjnych

9. P. dmuchawy (grzania) / klimy

10. P. podgrzewania tylnej szyby

11. P. modułu ABS u

12. P. pompy ABS u

13. P. wentylatora dużych prędkości

14. P. kompresora klimy

15. P. wentylatora małych prędkości

 

taka wolna twórczość

 

w każdym razie nie ma tu żadnego P. od wycieraczek washer / wipers

Clear for take off!
Opublikowano

A ja podsunę CI bardzo prozaiczną sprawę, sprawdz wiązkę kabli idących od "manetki wycieraczek" ja miałem taki problem w E34, i okazało się że jeden z kabelków był przetarty - dotykał kolumny kierownicy i dostawał prąd - kolumna kierownicy masa.

 

A szukałem problemu w przekaźnikach, kostkach itp.

 

Sprawdz kabelki pod obudową od manetki i jak się dotykają kolumny kieorwnicy !!!! podstawa ;)

 

pozdrawiam

PawelM8008

PawełM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.