Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wiatm Panowie, mam jeszcze jeden mały problem w swoim coupe 318is. Silnik zagazowany, nie strzelał, od dwóch lat w zasadzie pracuje bez niespodzianek ale... od pewnego czasu mam problemy z rozruchem, objawiają się tym że rozrusznik kręci silnikiem dosłownie 3sekundy, silnik załapuje na sekunde, dwie i gaśnie. Po kilku próbach zazwyczaj trzech do czterech mogę nim normalnie odpalić. Dodam że na ciepło, do około 30 minut po ostatnim uruchomieniu nie ma żadnego problemu, potem znowu to samo. Problem pojawia sie bez względu na temperaturę zewnętrzna, opór cewek, kabli wysokiego napięcia, fajek w normie. Świece również są ok. Pozostaje czujnik temperatury silnika, położenia wału i... no właśnie co jeszcze i co pierwsze z dwóch wymienionych powyżej. Auto raczej nie jest zajechane, poprzedni właściciel w niemczech to kobieta, ja również nie szaleję, przebieg 200 tys. Problem pojawia się zarówno na gazie jak i benzynie.
arop
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam ponownie, czujnik temperatury sprawdzony, działa bez zarzutu. Czy znacie Panowie jaka powinna być rezystancja czujnika polożenia wału korbowego i czujnika identyfikacji pracy 4-tego cylindra (popularnie zwanego cz. wałka rozrządu). Prosze również o sugestie w powyższej sprawie.
arop
Opublikowano

Cześć!

Według danych z info-tech rezystancja czujnika położenia wału to 500-800 omów, czujnika wałka rozrządu niestety nie znam ale z tego co wiem to problem z czujnikiem położenia wału najczęściej występuje na silniku ciepłym chyba że padnie zupełnie wtedy wogóle nie zapali.

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź, sprawdzę sprawę niebawem. Jak czujnik będzie ok to pozostaje podłączenie do komputera. Jeżeli macie jakieś sugestie to prosze pisać. Zaczyna mi brakować powoli pomysłów powyższego tematu.
arop
Opublikowano

Czesc

 

przerobilem to u siebie... moim zdaniem zacznij od reduktora. Odlacz waz od doprowadzenia gazu na noc i sprawdz jak rano odpali... oczywiscie waz zaslep zeby nie ciagnal powietrza lewego przed odpaleniem. U mnie reduktor po wygaszeniu puszczal gaz z przewodu (na butli tez mam zawor) i dlatego po 6-8h postoju mialem ciezki rozruch - kolektor byl wypelniony gazem i rozruch na PB + gaz byl bardzo utrudniony... trzeba bylo dlugo krecic tak jak piszesz. Koniecznie zacznij od tego - u mnie objawy byly identyczne jak u Ciebie wiec nie popelnij mojego bledu. Ja sprawdzilem wszystkie czujniki jakie sa odpowiedzialne za rozruch i prace silnika. Powodzenia

Opublikowano
Witam wszystkich, dzięki za sugestie. Zaczne walczyc tuż po świętach i dam znać. Póki co serdecznie pozdrawiam i zycze Wesołych Świąt.
arop
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam w Nowym Roku. Ponieważ forum przez pewien czas było niedostępne odpowiadam teraz. Przyczyną problemy z rozychem było niewidoczne pęknięcie sparciałego weżyka łączącego przepustnicę z regulatorem ciśnienia paliwa, jek równiez mgłowy wyciek paliwa poprzez sparciały wąż doprowadzający benzyne do listwy paliwowej a znajdujący się pod kolektorem dolotowym. Pozdrawiam w Nowym Roku.
arop
Opublikowano
ja dołacze sie do tematu mam problem z porannym odpalaniem jak jest ciepły pali od strzała .Pytanie jest nastepujace gdzie znajde ten czujnik temp .silnika i jak go sprawdzic .pozdrawiam
Opublikowano

Czujnik temperatury znajduje się po prawej stronie kadłuba silnika (stojąc twarzą w kierunku silnika), poniżej kolektora dolotowego. Świecąc latarką powinieneś znaleźć kabel z wtyczką biegnący w strone silnika.

Aby sprawdzić czujnik należy zaopatrzyć się w najzwyklejszy multimetr jaki można kupić w supermarketach w cenie do max. 25zł. Wypinasz wtyczkę i sprawdzasz rezystancję czujnika która w temp. 20C powinna wynosić 2,9ohma. Należy uwzględnić fakt ze jeżeli bedziesz sprawdzał powyższą rezystancję jej wartość wzrasta wraz ze spadkiem temp. otoczenia. Jeżeli wartość 2,9 jest osiągalna w twoim silniku należy nastepnie uruchomić samochód, doprowadzić go do normalnej temp. pracy (około 80C), wyłączyc silnik,ponownie wypiąć wtyk czujnika i sprawdzić jego rezystancję która w tej chwili powinna wynosić około 0,4ohma. Takie zachowanie czujnika stanowi o jego poprawności działania.

arop

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.