Skocz do zawartości

paliwko jakie ?


Mehow

Rekomendowane odpowiedzi

odłozyłem kupno nowego autka na wiosne ale ciągle rozglądając się... w grę wchodzi E32 , E28 , E23 .

 

E32 byłby dla mnie i według mnie najrozsądniejszym modelem , o ile mozna w przypadku posiadania bmw mówić o rozsądku ;) .

 

Nie mniej jak gdzieś ujrzę ładne 28 bądż 23 to robią mi się miękkie kolana i mam gdzieś rozsądek no i tu pytanka do was .

 

Odłóżmy koszt zakupu ładnego egzemplarza i ewentualną strate przy odsprzedazy na bok .

 

Dziś nasunęło mi się jedno chyba troche głupie pytanie - co wy lejecie do swoich joungtimerów ? Mam oczywiście na myśli paliwko ... 95 czy 98 ?

 

dodam że jezeli bym się zdecydował na E23 to byłby to na pewno 735 , jezeli E28 to 528 lub 535

 

EDIT

 

takie 3,5 L w E23 i w E32 oczywiście zasadniczo niczym sie nie róznią ?

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wchodzi w grę tylko wersja bez katalizatora czyli 218 konna .

Teoria tak właśnie mówi ale jak jest w rzeczywistości ? ... czytuje też niemieckie fora i tam chłopkai twierdzą że jeżdżą na 95 i nic sie nie dzieje . Kwestia jakości paliwa ?

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja dla E28 żąda do wszystkich wersji (po za 524td) benzyny 98-oktanowej.

 

Dla starej Ety Pb98 jest najodpowiedniejsza (stopień sprężania 11,0:1 plus nałogowe operowanie poniżej 2000 obr/min). Bałbym się lać Pb95. :naughty:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy wiecie ale w niemczech są 3 rodzaje benzyny.

Normal - 91 oktanów

Super - 95 oktanów

Super Plus - 98 oktanów

 

Nie spotkałem się jeszcze by w danych dotyczących zalecanego paliwa do silników M30 było Super Plus. Wszędzie było Normal

A do silnika M88 zalecane było stosowanie benzyny Super czyli 95-oktanowej

 

Pozdrawiam

OO==ll==OO


www.bmwauto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie coś tu się nie zgadza... Sprawdziłem w papierach i u mnie jest napisane że samochód jest przystosowany do benzyny 91 oktanów ale zalecana jest Super nigdzie nic niema o 98 oktanach nawet w prospektach...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczesne e23 lata raczej na 98, potem z monotronikiem można przestawić na 95

 

Ta reguła nie zawsze się sprawdza, bo też mam Motronika.

 

Ale spoko spoko, nie panikujcie. Przyczyna różnic leży gdzie indziej. Po proste młodsze wersje "szóstki" BMW (M20) mają niższy stopień sprężania (8,8:1). A w pierwszej połowie lat 80. oscylował w granicach 9,5:1...11,0:1.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie zalezy to zasadniczo od dwoch rzeczy, wspomnianego juz stopnia sprezania oraz kata wyprzedzenia zaplonu.

 

Silniki wyposazone we wtrysk L-Jetronik z zalozenia byly ustawione na paliwo 98 oktanowe i to najlepiej olowiowe jak nie ma kata np M30B28. Motronik umozliwia zawsze maly krok w strone mniej oktanowego paliwa, silnik 3,5 ze stopniem sprezania 10:1 218KM moze byc bezproblemowo zasilany benzyna 95 oktanowa - mowie o wersji na motroniku. Silniki po 1987 roku 211 KM (sprezanie 9:1) oraz 3,5 KAT 185 KM z przed 1987 (sprezanie 8:1) dostosowane sa do spalanie benzyny 91 oktanowej.

 

Wiele aut na polskim rynku z wtryskiem L-Jetronik ma cofniety zaplon i chodzi bezproblemowo na 95, wlasciciele nie wiedza nawet jak sporo traca na spalaniu i dynamice w porownaniu z 98 i prawidlowo ustawionym zaplonem.

E24 628CSi 12/1982 Delphin-Metallic - wegetacja... :(

E28 524td 06/1985 Karminrot ze szpera :) i silnik nowka!!!


Nowe amortyzatory BILSTEIN B6, CZESCI UZYWANE

Kontakt: 0049-176-4889-3646, 0695039390, GG 244669 lub PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze tak jednak lac 98 ? U mnie roznica na NESTE 9 groszy na shell 13 groszy na BP 17 groszy na litrze. Lejesz za 100zl 27 litrow i masz roznice niewiele ponad 1 litra w baku niz jakbys 95 tankowal ? Po wydaniu 1000zl na benzyne nie masz nawet roznicy ktora pozwoli Ci przejechac 100km. Po co wiec lac gowniane 95 ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy teraz wyprzedają zapasy magazynowe Pb98 i ceny baaaaardzo spadły.

 

Wczoraj zatankowałem Wyrwę po 3,77 PLN. Baaardzo pozytywne zaskoczenie, bo ostatnio pamiętam cenę 4,57 PLN.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.