Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

... trafiłem ostatnio na ciekawą zagwostkę, otóż kupując samochód na umowie sprzedaży wpisane zostały aktualne dane sprzedającego spisane z jego dowodu osobistego i nic w tym nie byłoby dziwnego, gdyby nie to że w dowodzie rejestracyjnym widniał jego poprzedni adres zameldowania (no cóż każdy ma prawo do przeprowadzki :wink: ) i teraz urząd komunikacji w Siedlcach odmawia wydania dowodu rejestracyjnego twierdząc że umowa jest źle sporządzona, gdyż na umowie nigdzie nie ma informacji o tym że sprzedający jest powiązany z adresem w dowodzie rejestracyjnym.

 

Na koniec stwierdzono że teraz potrzeba dostarczyć jakiegoś potwierdzenia że sprzedający na prawdę zmienił miejsce zamieszkania i najlepszym wyjściem z sytuacji jest dostarczenie kopii dowodu osobistego sprzedającego :mad2:, gdyż oni nie są w stanie sprawdzić ich poprawności :mad2: .

 

... czasami to odechciewa mi się żyć w tym kraju :(

marzenie : E34 M5

http://img266.imageshack.us/img266/9927/540podpisnj4.jpg

Opublikowano
I dlatego ja zawsze piszę w umowie adres taki jak w dowodzie rejestracyjnym (nawet jak jest inny niż w dowodzie osobistym sprzedającego). Nigdy nie miałem problemów.

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano
Miałem podobny problem przy składaniu papierów urzędniczka dopatrzyła się że adres w karcie pojazdu jest inny niż na umowie tzn było dwóch właścicieli i adres jednego był ok a drugi się różnił pospisałem papier że przyniosę aneks do umowy z potwierdzonym adresem drugiego właściciela i oddam przy odbiorze dowodu ale jakoś później tego nie chcieli zresztą i tak by nie dostali bo poprzedni właściciele wyjechali do Anglii... Musisz pogadaz z urzędnikami albo zrobic aneks do umowy z odpowiednim adresem i podpisem porzedniego właściela, zadzwoń do niego i poproś go żeby przesłał ci taki aneks ! Powodzenia !
Opublikowano
I dlatego ja zawsze piszę w umowie adres taki jak w dowodzie rejestracyjnym (nawet jak jest inny niż w dowodzie osobistym sprzedającego). Nigdy nie miałem problemów.

Z punktu widzenia WK polecam na przyszłośc własnie tą metodę, będzie to napewno bardziej korzystniejsze dla kupującego jak i dla urzedu :D

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Teoria i prawo jest takie, że właściciel ma obowiązek aktualizacji danych do 30 dni od zmiany, więc takie sytuacje nie powinny mieć miejsca.

 

To na tyle teorii :) W praktyce należy pisać nie to, co jest prawdą, ale to, co będzie pasować odpowiedniemu urzędnikowi :)

Kai
Opublikowano
Teoria i prawo jest takie, że właściciel ma obowiązek aktualizacji danych do 30 dni od zmiany

już zmienili, teraz dowdy rejestracynje, prawa jazdy itp "powinno się niezwłocznie wymienić w przypadku zmiany jakichkolwiek danych zawartych w tym dokumencie" , teraz pytanie może ktoś zmierzy ile to jest "niezwłocznie :?: :mrgreen:

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano

Przerabiałem podobną sytuacje, że wpisałem na umowie kupna adres zamiaszkania właściciela auta , który różnił się od adresu zameldowania. Oczywiście problem w okienku, ale niestety trafiła kosa na kamień. Postawiłem się, poprosiłem o kierownika i zacząłem z nim dyskusje, podpierając się następującymi przepisami:

Ustawa Kodeks Postępowania Administracyjnego :

 

Art. 77. § 1. Organ administracji publicznej jest obowiązany w sposób wyczerpujący zebrać i rozpatrzyć cały materiał dowodowy.

Art.75 par. 2. Jeżeli przepis prawa nie wymaga urzędowego potwierdzenia określonych faktów lub stanu prawnego w drodze zaświadczenia właściwego organu administracji, organ administracji publicznej odbiera od strony, na jej wniosek, oświadczenie złożone pod rygorem odpowiedzialności za fałszywe zeznania.

 

I wyszło na moje. Obowiązek zebrania dowodów ciąży na organie administracyjnym, więc jeżeli uważają że w umowie jest błąd niech przedstawią ci argumenty w postaci przepisu prawa lub innego pisma mającego charakter dokumentu organu administracji publicznej. Z mojej wiedzy wynika że adresy stron mogą sobie wpisać dowolny (czy to zamieszkania czy zameldowania), gdyż nie jest to zeznanie podatkowe i żaden przepis nie precyzuje jaki adres powinien być podany w umowie kupna-sprzedaży rzeczy ruchomej. Jeżeli jest indywidualizacja stron, przedmiot sprzedaży, kwota i podpisy stron, wara urzędnikom od treści !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.