Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czesc

 

Najpierw opis:

 

Niedawno zakupiłem BMW 525TDS e34 automat. Wszystko niby ok. I nagle w przeciągu 30 max. 50km rozleciało się całkowicie TURBO. Najpierw odczułem duży spadek mocy, potem zaczęło lekko wyć no i coraz mocniej - myślałem że dojadę do domu (30 km). I nagle wszystko ucichło, ale w lusterku zobaczyłem GIGANTYCZNĄ mgłę, więc od razu wyłączyłem silnik. Potem, już na postoju, odpaliłem go na kilka sekund i wyskoczył jakiś błąd (na wyświetlaczu biegów pomiędzy "E" i "P" zapalił się symbol koła zębatego i w środku "!" - co to za błąd?!?!?). Zgasiłem go natychmiast, potem jak jeszcze raz chciałem odpalić to rozrusznik prubował przez ułamek sekundy pociągnąc silnik, ale od razu się wyłączał i licznik sie resetował. I tak za każdym razem.

 

Przecholowałem auto na warsztat i po wyjęciu turba okazało się że ukręcił się wałek i całkowicie rozszczelnił instalację z olejem i cały olej poszedł do rury wydechowej (stąd ta mgła).

 

Więc pierwsza myśl - zatarłem silnik i dlatego nie chce kręcić silnikiem. Więc iuż się brałem za wyjmowanie, ale stwierdziłem że jeszcze sprubuję pokręcić wałem. I co się okazało, idzie bez większych droblemów (tzn. jak jest sprężanie to trzeba się przyłożyć, ale idzie). Więc jakby to wał złapało na panewkach to nic bym nie zakręcił.

 

I teraz prośba o pomoć - co to może być i wewntualnie jakie spustoszenia mogły się dokonać w silniku przez spadek ciśnienia oleju??

 

A dodam jeszcze że w silniku został olej (na bagnecie tak ok 2mm poniżej rezerwy) i nie zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju. Cała sytuacja z dymieniem i brakiem oleju trwała góra 10 sekund.\\

 

Co do turbo - czy warto zaryzykować i kupić urzywkę na allegro (ok.400zł) czy dać tą starą do regeneracji (900zł + gwarancja 12 m-cy).

 

Pozdrawiam

Marcin

 

ps. Proszę napiszcie co to za błąd się zapalił!!!

Opublikowano

Trzeba rozebrac turbine i sprawdzic co faktycznie polecialo.

Mam nadzieje ze tak naprawde nie holowaleś samochodu tylko tak napisales a w rzeczywistosci zamowiles lawete. Twoj woz to automa a automatu sie nie holuje gdy nie ma mozliwosci uruchomienia silnika! Wynika to z faktu, że niedziałający silnik powoduje również unieruchomienie pompu olejowej skrzyni biegów. Koła napedzane są połaczone z elementami skrzyni które podczas holowania zaczynają się kręcić w tym przypadku bez samorowania. Zgodnie ze znanym powiedzeniem, "nie posmarujesz, nie pojedziesz" brak smarowania moze doprowadzic do uszkodzenia skrzyni, jej poszczegolnych elementów lub w najlepszym przypadku nadmiernego zużycia.

 

Tom

Opublikowano

Turbo rozebrałem i pękła ośka.

 

Auto holowałem - niestety. Gdzieś na forum czytałem że mozna do 100km i max 50km/h. Ja holowałem okolo 10 km, więc mam nadzieję że nie poważnego się nie stało.

Opublikowano
...z tym holowaniem to niem wiem jaka jest prawda...ale ja niegdyś holowałem Chevroleta Astro z Katowic do Warszawy z prędkością ok 60-70 km/h i Chevy jeszcze przejechał w moich rekach od tamtej akcji 100 000km i nic...został sprzedany i też żadnych reklamacji... ale fakt...zalecenie jest, żeby nie holować wogóle automatów...
Opublikowano

1. Jak da rade regeneruj turbinke - zawsze masz gwarancje a uzywka moze sie rozleciec za 2 dni.

2. Jezeli jest olej na bagnecie (zwlaszcza w poblizu normy) to silnika nie zajechales.

3. Automaty mozna holowac lecz sie tego nie zaleca i najlepiej na nieduzych dystansach.

Opublikowano

Jeżeli silnik "nie połknął" żadnych twardych elementów, które mogły polecieć z rozpadającej się turbiny, to krzywda mu się nie stała.

 

Będzie mieć tylko więcej nagaru w komorach spalania.

 

Przy okazji rozbiórki osprzętu silnika, cały kolektor dolotowy powinien być wyczyszczony z oleju. I nie wystrasz się, że po złożeniu wszystkiego i uruchomieniu silnika, z wydechu może mocno i dość długo dymić na niebiesko.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

No to trochę mi się humor poprawił.

 

Ale nadal mam problem, nie chce kęcić rozrusznikiem! Prubuje i zaras sięwyłącza i tak na ogrągło. Zmieniłem akumlator na inny i nadal to samo!!!

 

Co oznacza lamka w automacie pomiędzi E i P (kolo zębate z wykrzyknikiem w srodku)

Opublikowano

 

Co oznacza lamka w automacie (kolo zębate z wykrzyknikiem w srodku)

 

Lampka kontrolna elektroniki zmiany biegów. <- tak pisze w mojej instrukcji od e36

Breast. Mouth. Waist.
Opublikowano
Jeżeli silnik "nie połknął" żadnych twardych elementów, które mogły polecieć z rozpadającej się turbiny, to krzywda mu się nie stała.

 

Będzie mieć tylko więcej nagaru w komorach spalania.

 

Przy okazji rozbiórki osprzętu silnika, cały kolektor dolotowy powinien być wyczyszczony z oleju. I nie wystrasz się, że po złożeniu wszystkiego i uruchomieniu silnika, z wydechu może mocno i dość długo dymić na niebiesko.

 

Trzeba koniecznie sprawdzić czy czegoś nie połknął bo te resztki turbiny mogą zniszczyć nową turbinę. Oprócz kolektora dolotowego musisz także wyczyścić intercooler oraz wszystkie rury doprowadzające powietrze z turbiny.

Opublikowano

Ok, turbo dostałem (praktycznie wszystko zostało w nim wymienione - koszt - 800zł).

 

Tylko co dalej z kręceniem silnika. Czy autamatyczna skrzynka może zaplokować rozruch silnika? Czy jak wskoczył błąd do kompa skrzyni to może być taki objaw (przyp. rozrusznik przez ułamek sekundy chce zakręcić silnikiem a potem się wyłącza a ręcznie wałem da się kręcić).

 

Czy jeżeli to błąd w kompie skrzyni to da się go wykasować przez złącze??

 

Pozdrowionka

Marcin

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.