Skocz do zawartości

E34 Tourning wymiana amortyzatorów tył czy któś już to robił


konkurent

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Moje E34 Tourning ma tyne amortyzatory z dodatkowymi zbiornikami oleju

 

Sprzedawca internetowy przysłał mi zapewniając że są to do mojego auta - zwykłe amortyzatory

 

Czy mogę je zastosować - co wtedy z tymi zbiornikami czy one współpracują z czymś jeszcze?

 

Proszę o pomoc kogoś kto ma za sobą ten temat

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... NIVO - zapewnia Ci stałe poziomowanie tyłu nadwozia ;

 

http://bmwe32.masscom.net/sean750/LAD_accumulators/AccSchematic.jpg

 

pod machą masz zbiornik :

 

http://bmwe32.masscom.net/sean750/LAD_accumulators/emptyingReservoir1.jpg

 

gdzie Ci cieknie ? gruszki są dostępne , górny pierścień uszczelniający :

 

http://bmwe32.masscom.net/gavin/a5.jpg

 

jest dostępny ,

 

http://bmwe32.masscom.net/gavin/a7.jpg

 

pierścienie - tłoczki są dostępne :cen niestety nie znam - zadzwoń do Zlatex - u na Kościuszki w Katowicach - może do innej ASO . popytaj o cenę / w zależnośći co potrzebujesz -może to nię będzie aż taki wydatek / - jak wymienisz na zwykłe - musiał byś zaślepić zasilanie z pompy do zbiorniczka z płynem

resztę można wywalić - tylko co ze sprężynami - chyba twardość i długość w NIVO jest inna ...

tu jest zestaw naprawczy - goleniowy

http://bmwe32.masscom.net/gavin/a9.jpg

* - w zależności od typu i wyposażenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z chęcią się przsłucham rozważaniom bo sam może kiedyś bede zmuszony zmieniac amorki, przod juz musiałem a tył tez mam nivo i moze sie okazac (oby nie) ze oryginalne nivowskie amory sa dibelnie drogie i trza bedzie zrezygowac z samopoziomowania choć to dobry wynalazek.

 

Moze ktos juz to robił ???

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Misiek

 

U mnie ten system jest tylko z tył i nie ma żadnego zbiorniczka (tym bardziej z przodu) są tylko dwie gruchy

 

Moje amorki mają wyciek ale ich sprawność to 80 % więc niby jest ok

 

Jednakże komfort jazdy jest na niskim poziomie

 

Przednie amorki już wyminiłem

 

Te które zakupiłem pasują idealnie w miejsce całego urządzenia tz jest on dłuższy o podstawę w którą jest wkręcony oryginalny

 

Umiejscowienie klielicha sprężyny oraz pozostałe parametry pasują idealnie

 

Mam jednak obawy czy amorki które wstawie dadzą mi te poczucie komfortu którego oczekuję ,

 

Czy ten system nivo bierze udział w regulowaniu twardości ?

 

Jeżdziłem przedtem Audi 100 i przyzwyczajiłem się do cichego zawieszenia

Wiem że BMKi są twardsze ale czy jak zastosuję te nowe amorki to nie będzie jeszcze sztywniejszy?

 

Bardziej zależy mi na komforcie niż na trakcji (jeżdże powoli ale dużo)

 

Dzięki Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amorki które wstawie dadzą mi te poczucie komfortu którego

 

- kwestia przyzwyczajenie - po czasie bedziesz tylko pamietał ... w NIVO chodzi o pozimowanie i komfort - teraz będzie tylko komfort bez poziomowania tyłu ...

 

podpeirałem się pomocami z E 32 - tam jest zbiornik z przodu - widocznie w Twoim modelu rozwiązali to inaczej - jak nie masz zbiornika / a jesteś tego pewien / to kłopot z ciśnieniem płynu jest z głowy ... w każdym razie można je regenerować na oryg. częściach z ASO / zestawach naprawczych /

 

co daje cisnienie do gruszek :?: zabiłeś mi klina - znowu nocka na szukaniu w necie :?: / kurcze nawet w starych cytrynach były pompy do hydrauliki - żonka znowu będzie buczeć - klin jak pierun ... :mrgreen:

* - w zależności od typu i wyposażenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem po wymianie amortyzatorów tylnych w moim kombi, z tym, że mam wersje bez nivo. Tył bardzo hałasował, zrobiłem test i uznałem, że czas na amorki.

 

Po wymianie zmiana jest kolosalna - wreszcie zawieszenie auta jest prawie bezgłośne. Wertepy, wyboje a w środku cisza, nic nie puka, nie stuka.

 

Ale... według mechanika amorki były jeszcze niezłe. To co naprawdę odpowiadało za hałas - te pukania, stukania, łomotania a ostatnio to i zgrzyty - to łożyska amortyzatorów, czy jak kto woli - poduszki amortyzatorów i też zostały wymienione. Dodatkowo do wymiany był też element zawieszenia - poduszka belki.

 

Skoro w testach wychodzi, że amortyzatory masz dobre, to może zostaw to nivo w spokoju i wymień same łożyska amortyzatorów. Przy autach w tym wieku z takimi przebiegami można je wymienić w ciemno (opinia mechanika)...

Sprawdź też na szarpakach poduszki belki.

 

Może po wymianie tych elementów także i w twoim aucie zapanuje cisza :-)

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Położyłem się dzisiaj pod autem i obejrzałem dokładnie co do czego jest podłączone

 

He . Cały układ zaczyna się od pompy umieszczonej po stronie kolektora wydechowego(zawsze się zastanawiałem po h.. ona tam jest) Podłączona jest ona do całej aparatury umiszczonej z tyłu , ale nie ma żadnego zbiornika wyrównawczego (czyżby poprzedni właściciel miał coś do ukrycia i go zdemontował?)

 

Niew wiem czy w takim przypadku jestem w stanie zregenerować te amorki i napełnić potem instalację olejem (o odpowietrzniu nie wspomnę) ,

 

Zanim wymienię amorki na zwykłe spróbuję znaleźć warsztat który to już robił i może uda się to uratować - jestem zwolenikiem oryginału pod warunkiem rozsądnej ceny

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszki też kupiłem nowe

 

Niestety jestem zmuszony dokonać pewnej modyfigacji gdyż wymieniałem ostatnio przednie amorki i musiałem zastosować wkłady z A6 bo do mojego 4x4 oryginalne są nico drogie a zamienników oczywiście nikt nie robi

 

Skutkiem tego przód auto poszedł o jakieć 8 cm do góry

 

Nawet ładnie to wygląda (zwłaszcza że 4x4 zobowiązuje) i chciałem wyrównać to podnosząc także tył

 

Mechanik doradził mi zastosowanie tuleji dystansowych nad poduszką amortyzatora co sprawiło by przesunięcie całej kolumny w dół bez żadnej innej ingerencji

 

Może ktoś ma inny pomysł jak podnieść tył

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Skutkiem tego przód auto poszedł o jakieć 8 cm do góry

 

Nawet ładnie to wygląda (zwłaszcza że 4x4 zobowiązuje) i chciałem wyrównać to podnosząc także tył

 

Pozdrawiam

 

Cześć,

też mam ix na "utrzymaniu" ale nie wyobrażam sobie tego auta podniesionego o 8 cm ... jak możesz to wklej jakieś zdjęcia...

Wymieniałem u siebie amory z tyłu - z nivo na zwykłe - układ od nivo został zaślepiony przy gruszkach. Należy uważać bo pompa wspomagania napędza również nivo...

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dzięki Emblemat za info , właśnie zauważyłem że współpracuje to z układem wspomagania .

 

Fotki dołącze jak podniose także tył bo narazie Beti wygląda jakbym doładował jej ze pół tony mięcha do bagażnika. Hehe

 

W takim razie zmienię amorki na zwykłe a te oryginały doprowadzę do pożądku w chwili wolnego czasu (tz na emeryturze chyba) i wtedy je wrzucę spowrotem i uruchomię cały ugład

 

A po za tematem Emblemat czy ty czasem nie chciałeś sprzedać swojego ixa czy też jesteś jego nowym właścicielem ? Bo zdawało mi się że widziałem jakiś czas temu taką samą Betkę na ogłoszeniu w necie

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem chwilę słabości i chciałem ja sprzedać :) ale postanowiłem że zostaje w domu jako "eksponat" do jazdy zimą itp... do tego nadaje się najbardziej... pozatym za dużo $ w nią zainwestowałem...

Wracając do podniesienia tego ix o te 8 cm, zdajesz sobie sprawę że półosie to ci się popsują w trybie natychmiastowym.. a do przodu są dostępne tylko w serwisie.

Jak byś zmieniał amory z tyłu na zwykłe to wypnij i zablokuj w położeniu neutrealnym element nr 1 :

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HJ71&mospid=47394&btnr=33_0226&hg=33&fg=30

, pompa od nivo nie będzie pracować.. Amorki można zregenerować w Gdańsku w Nagengaście - to zrobiłem ale okazało się że mam uszkodzone te gruchy, można je kupić w AS...

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli chodzi o podniesienie tyłu to mozna wlasnie zrobic to przesuwając wodzik od regulatora wysokosci od nivo i tył sie podniesie, ale im wyżej tym komfort jazdy gorszy (twardszy będzie).

 

Tomwar napisz jak sie jeździ na zwykłych amorach, nie siedzi ci zabardzo tył?? i napisz cos o tym dla potomnych o czym trzeba pamietać przy wymianie nivo na zwykłe amorki w E34

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jeżeli chodzi o tylne amortyzatory z nivo , cena za nowe 1400 zł sztuka.

Regeneracja firma Negengast z Gdańska ( tel 0583025633 ) koszt 500 zł , dajesz auto o 8 rano do 18 gotowe, tak mi powiedziano przez telefon.Osobiście zrezygnowałem z regeneracji i będe wymieniał na zwykłe amortyzatory , kupiłem Bilsteiny i spręzyny K&R.

Mam pytanie do szanownego grona :

Czy mocowanie bedzie to samo?

Gdzie dokładnie zaślepić pompe?

Pozdrawiam

E34 touring 525 tds 93'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

na zwykłych jeździ się tak samo jak poprzednio, auto nie siedzi i nie zauwżyłem jakiegoś dziwnego zachowania. Wymieniłem amorki na Kayaby i kupiłem też orginalne nowe spreżyny. Polecam zakupić górne mocowanie amorka - jest takie samo jak do zwykłej 5.

Pompa jest 2 obwodowa więc nie bardzo jest jak ją zaślepić - w moim przypadku zaślepiłem gruszki... cały obwód został tak jak w orginale, ważne jest tylko tak jak pisałem wcześniej zablokowanie korektora obciążenia auta.. w pozycji neutrealnej pompa nie podaje ciśnienia na gruchy... niestety nie posiadam dokumentacji zdjęciowej z tych prac, jakoś nie przyszło mi do głowy żeby pstrykać zdjęcia. Mam za to zdjęcia z regeneracji ( naprawy ) skrzynki rozdzielającej napęd na dwie osie, też mi się rozsypała :(

 

pozdrawiam

tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No oczywiście nie wyrzuce oryginałów

 

Ale Nowe już zakupiłem i je założę na jakiś czas

 

A nad oryginałam zrobię doktorat zimową porą na spokojnie co by mnie Beti nie poganiała

 

Bez obawy o półosie oglądałem je i nie nie jest tak źle jakby się mogło wydawać

 

Ale powstaje jedno pytanie jak wygląda sprawa odpowietrzenia całego tego układu . Przecież zaczyna się on w zbiorniczku a kończy w ślepej uliczce zwanej amortyzatorem.

 

A czy ktoś może zauważył działanie tego układu tz czy można to w góle stwierdzić czy dział czy nie np na postoju

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.