Skocz do zawartości

Auto z EML i objawy źle wyregulowanej przepustnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam auto z EML (chyba bo jest kontrolka która się chwilkę świeci po odpaleniu).

 

I objawy złego działania.

 

1. Bardzo częsty brak odcięcia, nawet jak jade 160 km/h i puszcze gaz, zużycie kilka l na 100km (jakby podawało paliwo); czasem odcięcie wchodzi... widać że coś nie łączy.

 

2. Gdy puszcze gaz, jakby nie odrazu załączają się obroty biegu jałowego. Gdy przegazuje na 1500, puszcze... to przez chwilkę spada na 500... potem normalne jałowe.

 

W aucie mam gaz ale sekwencja więc nie ma wiekszego wpływu na to. Na gazie i pb to samo.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Hm.. Gdyby to była wina EML to kontrolka by nie gasła. A jak zmienia biegi? Nie szarpie?

 

Co do biegów to nie mam zbytnio porównania... jade lekkim gazem, ideał, nawet nie wiem kiedy zmieni. Ale jak na econo ciągne dość w mieście tak dość dużo gazu i zmiana w okolicach 3.000 obr. to lekko szarpie; jest coś takiego jak w manualnej skrzyni nie puścisz gazu. Dlatego żeby płynnie zmieniał czasem puszczam mu... nie zawsze zdąrze.

 

Ja myślę że EML działa prawidłowo tylko dostaje zły sygnał od czujnika położenia przepustnicy, komp. myśli że gaz jest wcisnięty bardziej niż jest... jakby przesunięte. Tam chyba jest linka i regulacja, tak?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Nie ma żadnej linki. Co gorsze, nie ma żadnej regulacji z tego co mi wiadomo. Możesz sprawdzić czujnik położenia pedału przespieszacza sprawdzając napięcie na 20tym pinie konektora diagnozowania eml. Pierwsze gniazdo(wygląda jak diagnostyczne) od podszybia. Pod gumową osłoną niebiesko-brązowy przewód (pin20) przy włączonym zapłonie powinien wskazywać 0,35-0,45V , a przy pedale w dechę 3,7-3,8V.
peace & love
Opublikowano
Nie ma żadnej linki. Co gorsze, nie ma żadnej regulacji z tego co mi wiadomo. Możesz sprawdzić czujnik położenia pedału przespieszacza sprawdzając napięcie na 20tym pinie konektora diagnozowania eml. Pierwsze gniazdo(wygląda jak diagnostyczne) od podszybia. Pod gumową osłoną niebiesko-brązowy przewód (pin20) przy włączonym zapłonie powinien wskazywać 0,35-0,45V , a przy pedale w dechę 3,7-3,8V.

 

Między pinem a masą jak rozumiem? Może głupie pytanie... ale masa jest na tej samej wtyczce? Czy ta wartość powinna się płynnie zmieniać? Rozumiem że to wartość to wartość przekazywana do komputera... od właśnie czego? Czujnika położenia przepustnicy? Gdzie go szukać?

Czy przy EML jest klasyczny czujnik położenia przepustnicy (styki biegu jałowego, gazu w podłodze + rezystor)?

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Czy przy EML jest klasyczny czujnik położenia przepustnicy (styki biegu jałowego, gazu w podłodze + rezystor)?

Nie. Przy EML jest płynnie podawana wartość położenia przepustnicy. Jest to fabrycznie ustawione i minimalne przestawienie powoduje niezłe zamieszanie w pracy silnika jak i skrzyni ponieważ EML Przesyła dane Zarówno do sterownika wtrysków jak i skrzyni. Jedyne co mogę Ci poradzić to:

zdemontuj to urządzenie:

http://images1.fotosik.pl/288/ab92d46ae750c9f8med.jpg

http://images1.fotosik.pl/288/ce90c2b6f7a0784cmed.jpg

 

Przy okazji wyczyść poszczególne elementy np. komutator

http://images4.fotosik.pl/235/267910ab0ecb732fmed.jpg

 

a tu jest taki syzypor :D zaznaczony strzałką

http://images3.fotosik.pl/279/b71e9d5ed39dc428med.jpg

 

który jeździ po tym kółeczku

http://images2.fotosik.pl/280/567a58b84d8a6b01med.jpg

 

Syzypora :D można przestawić, a bywa i tak, że on sam się przestawia co powoduje kłopoty z obrotami, zapłonem, pracą skrzyni itd. itp.

Można to nazwać regulacją ale niestety nie wiem jakie wartości rezystancji powinny występować na pinach 6 i 8 łącza tego urządzenia przy przepustnicy zamkniętej i otwartej.

peace & love
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
ja u siebie mam podobny problem a konkretnie: włączam zaplona kontrolka sie zaswieca na moment, gaśnie po czym uruchamiam silnik i zaczynaja sie schody:mad2: jezeli wystartuje szybko od razu nie zaswieca sie, ale jezeli auto stoi powyzej 5 - 10 sekund podnosza sie na moment obroty na jakies 1,2tys zaswieca sie kontrolka EML i auto od tego momentu jest jakies "mulowate", czasami EML zaswica mi sie tez w czasie jazdy. A i gdy wlaczy sie EML to jak wlaczam R, D szarpie przy wlaczaniu biegu. Co z Tym zrobic? Pozdrawiam :hand:
...lubię ją,
Opublikowano
To ja może opisze swój przypadek. Może ktos bedzie miec podoobnie u siebie. Posiadam E34 535 z EML i z instalacją gazową II gen. Z instalacji gazowej wychodzi kabelek do przepustnicy. Miałem taki problem ze czesto po właczeniu zapłonu lampka EML na chwile gasła i potem zapalała sie na stałe. Samochód ledwo jechał, jak patrzyłem na przepustnice to otwierala sie ona tylko troche. Po wielu próbach naprawy eml u różnych mechaników odłączyłem przewód z instalacji gazowej od przepustnicy i od tej pory wszystko chodzi idelanie. Ten kabelek powodował zakłócenia w pracy EML, zmierzyłem i było tam jakies napiecie. Możliwe ze u Was tez jest podobnie i ten kabelek powoduje jakies zakłócenia?? Jeżeli tak to z tego co wiem można zrobić jakis prosty filtr przeciwzakłóceniowy na ten kabelek. Powinien tym sie zajac gazownik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.