Skocz do zawartości

Spalanie a skrzynia biegów manual/automat


PiTeRE-30

Rekomendowane odpowiedzi

witam chętnie bym sie z tobą przejechał i zobaczył ja też jeżdze na automacie i jestem ciekawy jak ktoś innny jeżdzi bo to mój pierszy automat i może nie wiem jak jeżdzić tak z ciekawośći :idea: :idea: a może sie czegośnowego naucze jestem z orzesza :nienie: :nienie:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

 

- w pewnych przypadkach spali mniej niz manual!

- hmm daje znac? znam kilka osob, ktorzy MANUALEM nie ruszyli juz ze skrzyzowania skrzynia sie "rozpadla". Znam tez tych ktorym "rozpadl" sie automat...

- 500-1000??? no jesli wymieniasz w serwisie BMW! to oczywiscie kosty moga byc i wieksze! ja za wymiane oleju 6,5 litra (jest 9 lacznie) klasy D3 z filterkiem i oczywiscie uszczelka zaplacilem okolo 250 PLN nie wiecej. Przed wymiana nie bylo zadnych zlych objawow, po wymianie tez nic sie nie dzieje. Wymienilem bo nie wiedzialem czy kiedykolwiek byl wymieniany... wymienilem dla pewnosci i dla spokoju. I jest ok.

- Hmm to zle ze Cie nie interesuje a powinno. Tez Cie nie interesuje w manualu czy jedziesz na 3 i wyprzedzasz czy na 5tce? Moim zdaniem automat zapewnia bardzo fajna przyjemnosc i wygode podczas jazdy ale nie zwalnia od myslenia.

Nie jestem mistrzem jazdy automatem ale uwazam ze po ponad pol roku jazdy poznalem go w takim stopniu ze jezdze tak jak chce. Delikatne operowanie gazem wymusza na skrzyni wczesniejsza, pozniejsza zmiane w gore/w dol biegu.

Jesli ktos traktuje automat jak jazde melexem elektrycznym.... nie dziwie sie ze automat mu sie nie podoba ;D

Zapraszam na jazde automatem chetnie pokaze jak powinno sie poruszac samochodem z taka skrzynia.

 

ja akurat nie potrzebuje takiej wiedzy, kiedy jade na jakim biegu, jadac automatem, bo niby po co mi taka wiedza? chce wyprzedzic to wyprzedzam, z kick downem, z podwojnym kick downem, bez kick downa, do wyboru do koloru

 

co do ceny wymiany oleju w skrzyni, to jeszcze wszystkiego nie wiesz, sa rozne skrzynie, rozne oleje, cena jaka podalem to nie jest cena aso

 

automatami juz troche w zyciu pojezdzilem, wiec nie potrzebuje rad, w kazdym radzie dziekuje bardzo

 

reszta bez komentarza

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka skrzynia jest nie do zdarcia..,no chyba,że ktoś kupi wynalazek marki Opel,Fiat czy Ford.W BMW i Mercedesie automat jest wieczny,gdy o niego zadbasz..

 

hehehe nie udało Ci się, bo skrzynie GM z lat 90ych sprawują się znacznie lepiej niż produkty ZF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jestem tutaj nowy i to mój pierwszy post ale stawiam na automaty to rewelacja, a ważne żeby automaty były w tylnonapędówkach to są nie do zajechania(jak się o nie dba). Za oceanem za manuala trzeba dużo dopłacać, a automaty się dobrze spisują szczególnie w takiej marce jak BMW. Wiem z doświadczenia mój ojciec posiada E34 525TDS w automacie pięcobiegowym. Bajka jak się zmieniaja biegi.

Pozdrowienia z nad morza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- mniejsza kontrola? Nauczysz sie jezdzic automatem (to nie jest takie wcale proste) to bedziesz potrafil zmieniac biegi wtedy kiedy sie Tobie podoba na zadany bieg. Nie ma w tym zadnego problemu. Ja automatem jedze juz pol roku i o dziwo NIGDY nie jechalem na biegu na ktorym bym nie chcial! (automat 5 + nadbieg).

 

:nienie: Ja sie z tym nie zgodze niestety !

Mam automat od roku i jak tylko kupilem zaraz chcialem wiedziec o nim wszystko(skrzynia 5biegow D - P/R/N/D/321). Nauczylem sie zmieniac biegi pedalem gazu i potrafie wybrac czy kick redukuje mi o 1 czy 2 biegi do dolu, potrafie wyczuc czy zmieni bieg przy 2300/2800 przy 4000 czy kolo 6000 ale to i tak dla mnie jest zenada a nie jazda! Po miescie uzywam trybu 3 i jakos sie jezdzi ale nic nie odda mi jazdy na normalnej skrzyni , przyjemnosci hamowania silnikiem przy redukcjach i tego ze przy 60 mam 2 bieg obojetnie czy pedal jest w pododze czy w powietrzu.W czasie jazdy 1-2-3 nie przerzucam recznie bo kolega w japoncu uszkodzil tak skrzynie !! Stwierdzam ze nawet te nowe tip tronic nie sa w stanie mnie zadowolic jak i pewnie wielu innych kierowcow. Nigdy automat nie zapewni takiej kontroli nad silnikiem jak manualna skrzynia !

Jazda BMW to podobnie jak jazda TIRem tylko zapas miejsca zostawiam po stronie zewnetrznej

http://img389.imageshack.us/img389/8589/obraz037editedeg8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja akurat nie potrzebuje takiej wiedzy, kiedy jade na jakim biegu, jadac automatem, bo niby po co mi taka wiedza? chce wyprzedzic to wyprzedzam, z kick downem, z podwojnym kick downem, bez kick downa, do wyboru do koloru

 

co do ceny wymiany oleju w skrzyni, to jeszcze wszystkiego nie wiesz, sa rozne skrzynie, rozne oleje, cena jaka podalem to nie jest cena aso

 

automatami juz troche w zyciu pojezdzilem, wiec nie potrzebuje rad, w kazdym radzie dziekuje bardzo

 

reszta bez komentarza

 

Jesli nie potrzebujesz to ok mozna jezdzic jak melexem GAZ, HAMULEC i po sprawie. Nie neguje tego. Ale za to druga osoba zarzuca automatowi brak kontroli nad autem (silnikiem). Dla mnie to bzdura... wystarczy umiejetnie operaowac gazem i po sprawie.

O skrzyniach automatycznych wszystkiego nie wiem, aczkolwiek troszke tematu liznalem. Oczywiscie ze sa rozne skrzynie, rozne oleje, w tych co sa w "starszych" bmw wchodzi przy wymianie posredniej 5-7 litrow oleju. Albo Dex-y albo Lifetimy Cena pierwszych 20-25 za litr cena drugich w ASO 80 PLN za litr na wolnym rynku 40 / a nawet duzo duzo mniej przy kupnie baniakow 20 litrowych (np. wymiana ze znajomym, nieznajomym w 2 autkach). Trzeba troszke kombinowac ale na pewno nie bedzie to ani 800 ani 1000 pln.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam chętnie bym sie z tobą przejechał i zobaczył ja też jeżdze na automacie i jestem ciekawy jak ktoś innny jeżdzi bo to mój pierszy automat i może nie wiem jak jeżdzić tak z ciekawośći :idea: :idea: a może sie czegośnowego naucze jestem z orzesza :nienie: :nienie:

 

Az tak wielkiej filozofii w jezdzie automem nie ma, ale aby miec pelna kontrole trzeba! jednak troszke go poznac i nie "melexowac" tak bezmyslnie. Zreszta sam wiesz jak ROZNIE mozna jezdzic. Spokojnie, ostro, kickdown pelen power, kickdown mniejszy o mniejsza ilosc przelozen... tak aby pod gorke na tym samym biegu jechal lub tez od razu zrzucic nizej aby (widzac ze gora jest stroma) autka nie meczyc. Mozna tez oczywiscie jechac nie interesujac sie niczym ale nie dziwic sie potem ze skrzynia bedzie przerzucala biegami gora dol gora dol bo trafi sie na jakis martwy 'punkt w jej pracy'. Jezdze po roznym terenie wzniesienia gory i nigdy! nie zdazylo mi sie aby przerzucal biegi tak jak niepowinien. nigdy.

Nie jestem specem!, nie uwazam ze skrzynie automatyczne sa bezawaryjne. Jedni lubia manual drudzy automat.

Ja z pelna odpowiedzialnoscia kocham skrzynie automatyczna w samochodzie - jak juz ktos wspomnial BAJKA = jazda, czysta przyjemnosc... Ale szanuje tych, ktorzy lubia manualka, maja do tego prawo.

btw: mnie do automata nikt nie przekonywal...wsiadlem raz przejechalem sie i od razu nie ma innej opcji niz auto w automacie ;D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Chciałbym wyrazić swoją opinie :

Od pół roku jeżdze automatem , na początku bardzo ciężko było sie przestawić , myślałem o wymianie skrzyni itd.

Jednak z czasem poznałem ( poznaje nadal ) zalety automatycznej skrzyni biegów.Moim zdaniem jest to świetna sprawa , szczególnie do dużego auta (touring e 34).Spalanie , owszem troche większe.Ostatnio wymieniałem olej w skrzyni , uszczelke i filtr, nie są to niewiadomo jakie koszta( 300 zł)

 

Jeżeli ktoś mieszka w mieście gdzie ma codziennie doczynienia z korkami, to wie co to maglować gałką od biegów, w tym wypadku automat jest świetny.

Podobnie na autostradach , ostatnio jechałem w Niemczech w korku około 2 godziny, w manualu co chwila sprzęgło, hamulec, gaz i tak w kółko a tu spokojnie hamulec czasem gaz. Noga sie tak nie męczy.

 

Pozdrowienia dla wszystkich użytkowników automatów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mam automat od roku i jak tylko kupilem zaraz chcialem wiedziec o nim wszystko(skrzynia 5biegow D - P/R/N/D/321).

 

5 biegów w e30? :?:

 

Po miescie uzywam trybu 3 i jakos sie jezdzi ale nic nie odda mi jazdy na normalnej skrzyni , przyjemnosci hamowania silnikiem przy redukcjach i tego ze przy 60 mam 2 bieg obojetnie czy pedal jest w pododze czy w powietrzu.

 

To zablokuj nie 3 a 2 bieg.

 

W czasie jazdy 1-2-3 nie przerzucam recznie bo kolega w japoncu uszkodzil tak skrzynie

 

To nie wpływa negatywnie na skrzynie. Redukcje przy wiekszych predkosciach bez miedzygazu moga obniżac trwalosc skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wcisnięciu do końca pedału gazu załącza się kick down zmieniając bieg na nizszy, czyli na takina jaki uważa automat :mrgreen: Po ściągnięciu nogi z pedału gazu skzrzynia wraca do naormalnej pracy :cool2:

Freude am fahren

http://img481.imageshack.us/img481/483/img0050ek9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ruszam spod świateł :norty: i wcisnę kicka to na pierwszym biegu kręci do 6500 obt/min i ciągnie do jakiś 90km/h (może więcej) i potem zmienia przeciągając do max obrotów.

Jeśli w czasie jazdy wciskam kicka to zaczyna przespieszać i jeśli jade na biegu innym niż 1 i prędkość pozwala na zredukowanie to chwilę się zawacha, zredukuje i dociąga do max obrotów i zmienia bieg na wyższy. Kicka najlepiej czuje się przy starcie kiedy skrzynia ciągnie do max obrotów na 1 biegu od samego początku. W czasie jazdy im mniejsza prędkość tym lepiej czuć jak wlącza się kick-down.

http://images22.fotosik.pl/34/375df5381f18b28am.jpg

Moja śliczna była..........teraz w Gliwicach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ruszam spod świateł :norty: i wcisnę kicka to na pierwszym biegu kręci do 6500 obt/min i ciągnie do jakiś 90km/h (może więcej) i potem zmienia przeciągając do max obrotów.

Jeśli w czasie jazdy wciskam kicka to zaczyna przespieszać i jeśli jade na biegu innym niż 1 i prędkość pozwala na zredukowanie to chwilę się zawacha, zredukuje i dociąga do max obrotów i zmienia bieg na wyższy. Kicka najlepiej czuje się przy starcie kiedy skrzynia ciągnie do max obrotów na 1 biegu od samego początku. W czasie jazdy im mniejsza prędkość tym lepiej czuć jak wlącza się kick-down.

 

To ja się jeszcze dołoże z takim pytaniem. Czy 1-ke automat może wrzucić w czasie jazdy? Mam wrażenie że jak wcisne gaz w podłogę przy 20-30 km/h to ma na coś zredukuje... 2-ka to chyba nie jest :) Wygląda na 1-ke. Czy to możliwe?

Czy to znaczy że wszystkie biegi są w przekładni automatycznej zsynchronizowane?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w twojej skrzyni bo w 4hp22 są trzy biegi :cry: jeśli na 1 biegu korzystając z kicka można osiągnąć około 90km/h (jeśli się mylę proszę o poprawkę) to jadąc np 40 km/h na 2 biegu i wciskając kick skrzynia zredukuje do biegu 1 i po osiągnieciu max predkości dla max obrotów zmieni znowu na bieg 2.

http://images22.fotosik.pl/34/375df5381f18b28am.jpg

Moja śliczna była..........teraz w Gliwicach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w twojej skrzyni bo w 4hp22 są trzy biegi :cry: jeśli na 1 biegu korzystając z kicka można osiągnąć około 90km/h (jeśli się mylę proszę o poprawkę) to jadąc np 40 km/h na 2 biegu i wciskając kick skrzynia zredukuje do biegu 1 i po osiągnieciu max predkości dla max obrotów zmieni znowu na bieg 2.

 

Jeśli tak jest w każdym to przy okazji kolejny plus automatu :)

 

Zbliżając się do świateł 20-30 km/h chcemy ruszyć szybko (np żeby się gdzieś "wepchać"); na manualu 1-ka raczej przy tej prędkości nie wejdzie (a jak wejdzie to bardziej ciężko i nie zdrowe to dla skrzyni)... a na automacie, zrobimy to i przyśpieszymy szybciej niż na manualu.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeśli tak jest w każdym to przy okazji kolejny plus automatu :)

 

Zbliżając się do świateł 20-30 km/h chcemy ruszyć szybko (np żeby się gdzieś "wepchać"); na manualu 1-ka raczej przy tej prędkości nie wejdzie (a jak wejdzie to bardziej ciężko i nie zdrowe to dla skrzyni)... a na automacie, zrobimy to i przyśpieszymy szybciej niż na manualu.

 

 

Pozdrawiam

 

A to co mi się najbardziej podoba - wiksa spod świateł jedna łapka na kierownicy a druga.......... co z nią robić.......... cała masa pomysłów.

http://images22.fotosik.pl/34/375df5381f18b28am.jpg

Moja śliczna była..........teraz w Gliwicach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arek

5 biegów w e30?

Mam 316 i sam sie dziwiłem ,ale jest 5 biegów w przód. 4 wrzuca sie juz przy 50km/h a 5 jest jakby Overdrive bo przy 90ciu.Jeszcze ciekawiej bo mam obrotmierz a zwykłe 316 zamiast niego zegarek z godziną

To zablokuj nie 3 a 2 bieg.

Testowałem i mimo wszystko to jest kibel. Powiedzmy ze pociągne na kickdownie 1 do 5000 , musze na chwile odpuscic gaz przy 30 - juz sama wchodzi 2 a silnik zmniejsza obroty i znowu trzeba słuchac jak zenująco redukuje.Poza tym nie potrzebuje mocy 2 biegu przez cały czas, Na tym 3 jest chyba najlepiej po miescie. Nie wspomne ze jak chce poleciec bokiem na zakrecie nie mam mozliwosci włozyc 2 i strzelic sprzegłem :duh:

 

Z tym przerzucaniem 123 i 321 w czasie jazdy to słyszałem rózne opinie.

Jedni mówią ze mozna inni ze nie mozna.

 

Szczerze automat to nie jest auto dla mnie , nigdy wiecej nie chce !

Jazda BMW to podobnie jak jazda TIRem tylko zapas miejsca zostawiam po stronie zewnetrznej

http://img389.imageshack.us/img389/8589/obraz037editedeg8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arek
5 biegów w e30?

Mam 316 i sam sie dziwiłem ,ale jest 5 biegów w przód. 4 wrzuca sie juz przy 50km/h a 5 jest jakby Overdrive bo przy 90ciu.Jeszcze ciekawiej bo mam obrotmierz a zwykłe 316 zamiast niego zegarek z godziną

 

Hmm na pewno 5-ty bieg a nie poprostu tzw. spięcie konwentera?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O co dokładnie chodzi z tym spięciem ??moze cos nowego sie dowiem :?:

 

Liczyłem kilka razy te biegi i wyszło mi ze jest 5. Pierwsze 3 bardzo krótkie. Poza tym przy 90 wyraznie spadają obroty silnika i nie mam wątpliwosci , wchodzi nastepny bieg.

Jazda BMW to podobnie jak jazda TIRem tylko zapas miejsca zostawiam po stronie zewnetrznej

http://img389.imageshack.us/img389/8589/obraz037editedeg8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O co dokładnie chodzi z tym spięciem ??moze cos nowego sie dowiem :?:

 

Liczyłem kilka razy te biegi i wyszło mi ze jest 5. Pierwsze 3 bardzo krótkie. Poza tym przy 90 wyraznie spadają obroty silnika i nie mam wątpliwosci , wchodzi nastepny bieg.

 

I to jest nadbieg, overdrive czy jak to sie tez inaczej nazywa.

Drastycznie spadaja obroty... przy spokojnej jezdzie. Spalanie sie zmniejsza.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.