Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Orientuje sie ktos czy kola z BMW 5 E39 beda pasowały do trójki E36 z 1995 roku? Bo podobno rozstaw srub jest taki sam, czyli 120 ale czy ten otwor centralny jest taki sam? A co w ogóle oznacza taki napis:

 

FELGI 7 X 15 ET 20

 

??

 

Zna ktoś znaczenie tych symboli. Z góry dzieki.

Opublikowano
wedlug mnie beda pasowac,doslownie przed godzina zakladalem do compacta opony 235/40/17 i wszystko jest w porzadku choc obawiam sie ze na dziurach bede ocieral o blotnik.
Opublikowano
Witam!

 

FELGI 7 X 15 ET 20

 

jak dla mnie to 7cali szerokosc, 15cali srednica, ET odsadzenie felgi, chyba w mm. ale nie pytaj sie mnie co znaczy odsadzenie :P no i wogole to moge sie mylic ;)

Opublikowano
tak beda, poza tym ze beda ci ocierac o nadkola (za male ET) i bedziesz musial zalozyc pierscienie centrujace (E39 ma inna srednice pierscienia)
kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano

.... przykładowy symbol z felgi :

 

7x J ( ew JJ ) x 15 H ( H2 , CH ) ET 20 to leci tak : 7 to szerokość felgi w calach pomiędzy jej kołnierzami J .... - promień kołnierza 15 - to średnca feli w m-cu montowania opony a na oponie to wew. srednica H ... to ilość karbów na kołnierzy - w miejscu styku z oponą / w czasie pompowania strzela - raz , dwa albo trzy - ET to odległość środka obręczy koła( polowa pomiędzy kołnierzami) wewnętrznejpowierzchniprzylegającej tarczy osadzeniej na piaście - mniejsza wartość od zalecanej ( np. zalecana ET 25 a kupujesz ET 20 to fela wychodzi na zewnątrz o 5 mm z każdej str.i zwiękrzasz roztaw - jężeli jest więkrza od ET fabrycznej to wchodzi głębiej w nadkole i wtedy trzeba stosować dystanse - w pierwszym wypadku żeby nie wychodziły poza obrys pojazu stosuję sie nakładki na błotniki - bardzo ważne jest dobrać otwór na piastę zgodny z naszym - w przypadku luzu fela dociskana jest jedynie na srubach bez podpór - w innym przypadku nie wejdzie na piastę jest jeszcze jedno oznaczenie - np 5x120 albo np. 4x 100 - pierwza cyfra - ilość otworów , druga to rostaw otworów na szpilki / sruby - i to wszystko - już dzisiaj o tym pisałem ... :cool2:

* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano
tak beda, poza tym ze beda ci ocierac o nadkola (za male ET) i bedziesz musial zalozyc pierscienie centrujace (E39 ma inna srednice pierscienia)

 

A duzo z tym zachodu? Tzn. z tymi pierscieniami? Jaki to jest mniej wiecej koszt zakupu i zainstalowania? I czy bede z tymi pierscieniami odczuwał jakis dyskomfort podczas jazdy?

Opublikowano

 

A duzo z tym zachodu? Tzn. z tymi pierscieniami? Jaki to jest mniej wiecej koszt zakupu i zainstalowania? I czy bede z tymi pierscieniami odczuwał jakis dyskomfort podczas jazdy?

 

W twoim przypadku pierscienie ta zaden problem (koszt do 10zl/szt) dostepne w kazdym lepszym sklepie z felgami ewentualnie na allegro. Gorzej bedzie z ET :mad2: :mad2: :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.