Skocz do zawartości

Wartości oporu Intake Air Temperature Sensor M70 M1.7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Poszukuję wartości rezystancji czujników temperatury powietrza w dolocie

w M70 M1.7

 

W Bentley BMW 7 Service Manual jest to rozdział 130-36

 

(akurat nie mam tej strony w swoim manualu... :( )

 

Może ktoś z Was looknie lub ma gdzieś inne źródło na ten temat.

 

Wczoraj mierzyłem i przy 10 st. C.

 

Mam na jednej stronie 937 ohm a na druiej 320 ohm.

Nie wiem jaki jest zakres pracy tych czujników...

Uważam, że za duża różnica oporności występuje między nimi.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano
W Bentley BMW 7 Service Manual jest to rozdział 130-36

 

(akurat nie mam tej strony w swoim manualu... )

Podaj maila to wyślę Ci tą stronę

Pozdrawiam

BMW... and nothing else matters
Opublikowano
Cytat:

W Bentley BMW 7 Service Manual jest to rozdział 130-36

 

(akurat nie mam tej strony w swoim manualu... )

 

Podaj maila to wyślę Ci tą stronę

Pozdrawiam

sorry pospieszyłem się , ja też jej nie mam :(

BMW... and nothing else matters
Opublikowano
Zasada działania tych termistorów jest taka sama z tym że ten od cieczy musi mieścić się przy 80 w granicach 300-360 ohm natomiast od powietrza między 300-600 i tu właśnie różnica. Przekroczenie tych wartości odbierane będzie przez sterownik jako awaria czujnika
Opublikowano

Błędów IATS nie ma podczas odczytu z DME.

Trochę zastanawia mnie ta różnica u mnie 900ohm a 300ohm.

Jaki to ma wpływ na pracę silnika...

 

Druga sprawa, że mierzyłem czujniki po nacnym staniu

gdzie temp. w nocy była około 8 st. C a w momencie

pomiaru (koło południa) około 12 st. C

 

Więc 300-600 ohm przy 80 st. C daleka jest od tego co zmierzyłem...

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano
zbyt duża różnica może mieć wpływ np na równą pracę z tego co się orientuje M70 to jak gdyby R6 syjamskie połączone jednym kręgosłupem czyt. wałem obydwie żyją swoim życiem
Opublikowano

Wyczytałme, iż IAT w M60 i M70 jest taki sam.

Tak więc w Bentleyu looknołem na rozdział poświęcony

sprawdzeniu IAT w M60. Jest to rozdział: 130-25

 

Wartości oporów:

 

-10 st C 7-11,6 kohm

20 st C 2.1-2.9 kohm

80 st C 0.27-0.40 kohm

 

ps. tak jak pisał Kempesso (te same zakresy pracy co czujnika cieczy

chłodzącej)

 

Czyli u mnie na zimnym silniku pokazuje jak na ciepłym...

Muszę trochę nad tym popracować.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.