Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

Mam okazję kupić fotele w wersji sport do E93.

Specyfikacja foteli USA (2007):

- fotel kierowcy z pamięcią

- oba w pełni elektryczne

- oba grzane

- oba pompowane boki

Moje fotele w wersji EU (2007):

- fotel kierowcy z pamięcią

- oba w pełni elektryczne

- oba grzane

-bez pompowanych boków

Ilość wtyczek i wiązek w modułach pod moimi fotelami i tymi z US jest identyczna i w tym samym kolorze.

Pytanie:

- co może pójść nie tak po ich przełożeniu?

- wiem, że może być problem z błędem czujnika zajętości fotela pasażera po przełożeniu i potrzebne będzie kodowanie (znalazłem wskazówki na zagranicznych forach)

- problem z błędem czujnika zajętości podobno można rozwiązać emulatorem dostępnym na allegro lub jak podaje Google AI procedurą sterowania fotelem przód tył i trzymaniem przycisków

- co z pompowaniem boków po przełożeniu foteli, czy będą działać bez kodowania

- czy ewentualnie przełożenie modułów z moich foteli rozwiąże problem z czujnikiem zajętości/pompowanymi bokami

- czy spodziewać się jeszcze innych kwiatków?

Edytowane przez buli1984
Dodatkowe informacje
Opublikowano (edytowane)

Problem z brakiem  czujnika zajętości jest zazwyczaj w fotelach z angoli.  Hamerykańskie jeżdżą właściwą stroną drogi 😉 wystarczy tylko zakodować, emulator raczej nie będzie potrzebny. Chyba, że - podobnie jak w VAG, jest inne kodowanie.

Edytowane przez yeti19
Opublikowano

Z tego co się orientuję nie ma znaczenia, że fotel z anglika będzie wywalał błąd. Każdy inny niż z tego auta pokazuje (podobno).

Natomiast co z resztą wątpliwości. Przekładał ktoś w E9x fotele elektryczne?

Opublikowano (edytowane)

Z tego, co się orientuję - czujnik zajętości fotelach rzadko, albo bardzo rzadko znajduje się w fotelu kierowcy, a większość foteli jest asymetryczna. Trzeba więc fizycznie zamienić siedzenia miejscami i wówczas wywala nie tyle błąd, ile zwyczajnie brak czujnika. Można albo przełożyć matę, albo zainstalować emulator. Tak czy owak - trzeba raczej zskodowac potem. Z tą różnicą, że jak pojedziesz potem sam I trafisz sarenkę, wywali również poduchy pasażera.

To tylko tak na marginesie emulatorów 😉 ponieważ Twoje fotele wchodzą na swoje miejsce.

Edytowane przez yeti19
Opublikowano (edytowane)

Więc temat ogarnięty:

Na razie wymieniłem fotel pasażera bo kierowcy muszę dać do renowacji skóry.

1. Moduł ze starego fotela przepiąłem do nowego (w moim starym nie miałem tylko pompowanych boków), aby go wyjąć trzeba z tyłu modułu podważyć go płaskim śrubokrętem i wyskoczy.

2. Odpinamy akumulator, odpinamy żółta wtyczkę z fotela i wsadzamy nowy fotel.

3. Sprawdzamy czy funkcje działają (pompowane boki działają nawet na starym module).

4. Odpalamy auto i na desce widzimy zajebisty błąd fotela (airbag/pasy). Nie da się go skasować żadnym programem - trzeba kodować... Podobno w żółtej wtyczce jest pamięć i auto wie nawet na odłączonym aku, że coś kombinowaliśmy z fotelami a więc i airbagiem i zapisuje błąd w module poduszek który jest zabezpieczony przed usunięciem samemu. W ASO chcieli 3000zł 😄 

5. Zabieramy się za kodowanie - opis z forum Bimmertech poprawiony przezemnie do przekodowania tego konkretnego błędu... 

6. Odpalamy silnik, wpinamy kabel do OBD...

1. Zczytywanie danych wybranego modułu:

  • Uruchom program NCS-Expert.
  • W lewym górnym rogu menu nawigacyjnego wybierz "File > Load profile" i z listy wybierz „Revtor’s NCS Expert Profile”.
  • Kliknij przycisk VIN/ZCS/FA.
  • Następnie kliknij przycisk ZCS/FA f. ECU i wybieramy model samochodu E89 (E90,E92,E93 itd)
  • Wybierz sposób połączenia z samochodem, na przykład CAS. Jeśli wystąpi błąd, próbuj kolejnej opcji, na przykład ECU.
  • Po pomyślnym połączeniu się, kliknij przycisk "Back".
  • Kliknij przycisk "Process ECU" i z listy wybierz moduł "BABG" - tak się nazywa w moim przypadku (E93) moduł AIRBAG.
  • Kliknij przycisk "Change Job" i wybierz "CODIERDATEN_LESEN", potwierdź przyciskiem "OK".
  • Kliknij przycisk "Execute job".
  • WAŻNE! Nie zamykaj programu. Możesz go zminimalizować dla wygody.

2. Edycja:

  • Uruchom program NCS DUMMY.
  • Wybierz model samochodu z listy rozwijanej.
  • Kliknij przycisk "Browse" po prawej stronie okna programu i otwórz lokalizację c://ncsexpert/work. Znajdź plik FSW_PSW.TRC, zaznacz go i kliknij "Otwórz".
  • Kliknij przycisk "Filter" nad "Browse", wybierz "Filter Modules by trace file..." i zatwierdź przyciskiem "Filter".
  • Widzimy funkcje modułu AIRBAG i zaznaczamy jako NICHT ACTIVE,
  • Do zmiany są fukcje na załączonym obrazku.
  • Po edycji kliknij przycisk "Export FSW/PSW", a z rozwijanej listy wybierz "Export FSW_PSW MAN".
  • Zminimalizuj program.

3. Wgranie zmian do pamięci modułu:

  • Powróć do zminimalizowanego NCS-EXPERT i kliknij przycisk "Change job".
  • Wybierz "SG_CODIEREN" z listy i kliknij przycisk "Execute job".
  • Czekamy około minuty aż zakończy kodowanie. Jeśli wywali nam błąd to znaczy, że zaznaczyliśmy nie tak fukcje. Po udanym kodowaniu błąd znika z deski 😄
  • Kliknij "Back" i zamknij program NCS-EXPERT.
  • Przejdź do NCS Dummy i kliknij krzyżyk zamknięcia.
  • Program zasugeruje opróżnienie pliku MAN. Potwierdź przyciskiem "OK".
  • Odłącz interfejs z gniazda OBD, zgaś i zamknij samochód.

Prośba do admina o przypięcie jeśli uzna to za wartościowy opis. Na zdjęciu porównanie nowego fotela ze starym. Pozdro!

 

ncssss.JPG

20250901_124130.jpg

Edytowane przez buli1984
  • Lubię to 1
Opublikowano

Konkretna robota i konkretny opis 👍🏻

W starszych autach udawało się usunąć "pamięć" modułów, spinając na 10 sek klemy- oczywiście,  bez akumulatora. Tu to na bank nie funkcjonuje.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dzięki. Dodatkowo dodam, że fotele kupiłem za 600zł. Na profilu FB BMW E92/E93 Polska. Dziś dałem fotel kierowcy do nowego obszycia 4 elementów. Skóra oryginał BMW Dakota, cena 1100zł. Zabrze, Wolności 49.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.