Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wczoraj miałem pierwszą naprawę gwarancyjną. Zepsuł się zamek klapy bagażnika. Czasami, po naciśnięciu przycisku otwierania na klapie lub na pilocie zwalniał klapę o 0,5 cm i dalej nie puszczał. Trzeba było ręcznie trochę pociągnąć w górę. Serwis wymienił zamek na nowy.

Czy mieliście jeszcze jakieś usterki na które trzeba zwrócić uwagę w okresie gwarancyjnym? Za pół roku kończy mi się gwarancja (3 lata BRI) i jeżeli są jakieś typowe wady, to chciałbym aby to było naprawione w tym czasie.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Który masz rocznik auta? Pamiętaj, że w ramach BRI możesz zlecić darmowy przegląd kontrolny – sprawdzą wtedy, czy wszystko z samochodem jest w porządku. Trzeba jednak mieć na uwadze, że to raczej pobieżna kontrola: nie zdejmują osłon od spodu, tylko oglądają auto na podnośniku, odczytują błędy z komputera itp.

W Bawarii powiedziano mi, że taki przegląd w ramach BRI jest całkowicie bezpłatny, natomiast w Inchcape usłyszałem, że bez kosztu jest tylko w pierwszych dwóch latach. Jak widać – co ASO, to inne zasady.

Ja na Twoim miejscu zasugerowałbym jeszcze aktualizację sterowników w ramach gwarancji.

Edytowane przez M4R10
Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, M4R10 napisał(a):

Który masz rocznik auta?

Samochód jest z końcówki 2022. Serwisuję w Bawarii, więc może obejdzie się bez dodatkowych kosztów z taki przegląd.

Edytowane przez pulower
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja w jednym z poprzednich aut robiłem taki przegląd w Inchcape bezpłatnie, na koniec 5 roku BRI.

BRI jasno definiuje zakres odpowiedzialności BMW, więc ASO nie może sobie tego dowolnie interpretować. Aczkolwiek może coś się w międzyczasie zmieniło w tym zakresie (nie wiem, bo od kilku lat nabywam auta w Comfort Lease, więc tego typu przeglądów już nie robię).

Natomiast warto mieć w ASO doradcę serwisowego, który zna klienta/auto - bo wtedy w ramach takiego przeglądu pochyli się bardziej pod kątem usterek typowych dla danego modelu.

Opublikowano

U mnie przed upływem gwarancji 5 letniej serwis BMW ok miesiąc wcześniej zaprosił mnie na przegląd ostatni gwarancyjny. Po diagnozie stwierdzono nieprawidłowości przy klimatyzacji (na tylnej części pojazdu zamiast chłodzić to grzało) oraz problemy z żaluzjami (prawie zawsze były otwarte). Zamówili co trzeba i tydzień przed graniczną datą wymienili na nowe. 

Opublikowano
W dniu 20.08.2025 o 15:08, pulower napisał(a):

Wczoraj miałem pierwszą naprawę gwarancyjną. Zepsuł się zamek klapy bagażnika. Czasami, po naciśnięciu przycisku otwierania na klapie lub na pilocie zwalniał klapę o 0,5 cm i dalej nie puszczał. Trzeba było ręcznie trochę pociągnąć w górę. Serwis wymienił zamek na nowy.

Czy mieliście jeszcze jakieś usterki na które trzeba zwrócić uwagę w okresie gwarancyjnym? Za pół roku kończy mi się gwarancja (3 lata BRI) i jeżeli są jakieś typowe wady, to chciałbym aby to było naprawione w tym czasie.

 

U mnie właśnie zaczęło się dziać dokładnie to samo. Czy potrzebowali jakiegoś dowodu typu film, że tak się dzieje? Bo to nie zawsze jest powtarzalne. 

Opublikowano
W dniu 2.09.2025 o 21:06, tejotte napisał(a):

U mnie właśnie zaczęło się dziać dokładnie to samo. Czy potrzebowali jakiegoś dowodu typu film, że tak się dzieje? Bo to nie zawsze jest powtarzalne. 

Tak. Najpierw oddałem samochód bez takiego filmiku. W serwisie za każdym razem klapa się otwierała, więc nie mogli zdiagnozować co się zepsuło i co trzeba wymienić. Oddając mi samochód doradca serwisowy poprosił o nagranie filmiku. Później do prawie każdego otwierania klapy włączałem na telefonie nagrywanie 🙂 Ostatecznie dwa razy uchwyciłem, jak klapa się zacinała. Zrobiłem zgłoszenie serwisowe przez aplikację i załączyłem link do filmiku na google. Po tym zamówili zamek i naprawa to już był moment.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
W dniu 25.08.2025 o 20:43, Pe.te napisał(a):

BRI jasno definiuje zakres odpowiedzialności BMW, więc ASO nie może sobie tego dowolnie interpretować. Aczkolwiek może coś się w międzyczasie zmieniło w tym zakresie (nie wiem, bo od kilku lat nabywam auta w Comfort Lease, więc tego typu przeglądów już nie robię).

@Pe.te To BRI jest napisane trochę na kolanie, chyba oczekujesz za dużo. Poza tym każdy doradca w ASO mówi co innego – ale tak jest w każdej branży.

Zrzut ekranu 2025-09-4 o 12.50.17.png

Edytowane przez M4R10
Literówka.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

To prawda, że zdarza się iż różne ASO różnie interpretują.

Dla mnie jednak te zasady są jasne - nawet czytając powyższy cytat:
- generalnie przedłużonej gwarancji podlegają wszystkie awarie, które nie zostały spowodowane z winy użytkownika (czyli tak samo jak w normalnej 2-letniej gwarancji)
- nie podlegają czynności przeglądowe i te które wykonywane są w ramach przeglądów, wraz z filtrami itp. (od tego jest BSI)
- nie podjegają uszkodzenia (albo może raczej kwestie dykomfortu) jak różnego rodzaje piski w desce rozdzielczej, świsty uszczelek, odbarwienia tapicerki, itd. (i to jest ta główna różnica w stosunku do standardowej 2-letniej gwarancji)

Prawdę powiedziawszy nie zdarzyło mi się nigdy (poza jednym wyjątkiem poniżej - a to nawet było reklamowane w ramach standardowej gwarancji 2-letniej), aby ASO odmówiło wykonania naprawy, a korzystam z przedłużonego BRI i BSI we wszystkich kupowanych autach, począwszy od 2012 roku.
A ten wyjątek to opony - temat rzeka. Nawet w miesięcznym aucie jest olbrzymi kłopot z reklamowaniem ogumienia (nieważne czy tego założonego fabrycznie na auto czy z oryginalnego kompletu opon zimowych, kupionego dodatkowo miesiąc wcześniej w salonie za jedyne 26.000 zł) 😉 Pisałem na ten temat w dziale iX, zresztą dotyczy to nie tylko BMW, ale generalnie wielu innych marek.

Edytowane przez Pe.te

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.