Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czyli robiłeś absolutnie wszystko żeby zapobiec awarii, a i tak nastąpiła, więc każda skrzynka to tykająca bomba..
Czytałem że po wymianie co 60kkm olej nie jest jakoś strasznie zużyty po kolorze i konsystencji, ale nie dziwi zapobiegliwość jeśli komuś już skrzynka zrobiła psikusa.

Opublikowano

Ja właśnie przy przebiegu 65k zacząłem odczuwać brak płynności przy przyspieszaniu. 

W tym momencie serwis wymienia olej w skrzyni i proszą aby przejechać 1000km. Twierdzą, że albo pomoże albo właśnie skrzynia VTG do wymiany…

 

Opublikowano
W dniu 2.09.2025 o 15:32, Lukasmat napisał(a):

Witam,

U mnie przy 136kkm też poszarpuje i diagnoza poszła w stronę vtg do regeneracji. Niby nic nie widać niepokojacego w środku patrząc kamerką. Wymieniono olej tymczasowo i coś tam jest lepiej ale dalej przy mocnym bucie jest taka chwila zawachania i delikatnego szarpnięcia. Mam G30 xdrive z 2017. Zamawiałem w salonie w Gdańsku. Opony zawsze Pirelli i Continental w rozmiarach ori, nic kombinowane. Zawsze opony równomiernie zużyte. Ciśnienie pilnowane i max 0.1 bara różnicy. Także te mity o tym, że nie ma co sie psuć to sobie koledzy podarujcie. Co do kolegi Sonara to od 2017 jak jestem na forum to pamietam podobne wpisy więc kolega tak ma i bez obrazy🙂

Mam 113k km u siebie i też w 530i xDrive, więc zobaczymy czy za 20k km czeka mnie to samo. Póki co wszystko działa znakomicie, olej w VTG i w dyfrach był już wymieniony, opony to Hankook Ventus evo S3. 

 

I też jak pisał @Markok, warto brać opinie mechaników pod uwagę, niemniej jednak należy też patrzeć jak bardzo dana usterka jest populana statystycznie. Bo wiadomo, że od warsztatu przyjeżdżają auta już z usterką (jedne bardziej zadbane, drugie mniej) - ale pytanie jaki to jest % wszystkich aut z xDrive jeżdżących po ulicach, 90%? Bo jeśli tak, to wychodzi na to, że literalnie niemal każde BMW z przebiegiem 180-200k+ na otomoto miało już taką awarię i fora by były wręcz przepełnione informacjami o usterkach tego napędu - a tego nie zauważyłem (nie twierdzę, że tak nie jest).

Podobnie ze wszelkiej maści wyciekami płynu i pękającymi rurkami / uszczelkami. Jednym to pęka nawet przy 60-80k km, innym przy 140k km, inni jeżdżą ponad 200k km i nic. Takie konkluzje wyniosłem z prześledzenia naprawdę wielu wątków o układzie chłodniczym. Także kwestia tego czy dosłownie literalnie każda jedna skrzynka jest źle zaprojektowana i skazana na śmierć, czy też są może "gorsze partie", ewentualnie są ku temu predyspozycje aby taką skrzynkę szybciej dobić. Próbowałem na szybko znaleźć jakiś temat na zagranicznych forach i tak jak o wyciekach płynu jest ich multum, tak o awariach xDrive za bardzo nie widzę. I zaznaczę jeszcze raz, specjalnie dla Ciebie @kkx5 bo wiem co napiszesz - nie miałem do czynienia z tymi skrzynkami, moja opinia (jak i ogólnie wiedza o BMW) bazuje na moim doświadczeniu i przekopywaniu różnych for oraz dopytywaniu się ludzi. I wychodzi na to, że na tle wszystkich jeżdżących aut, statystycznie rzecz ujmując - xDrive nie wydaje się być aż tak problematyczny, co nie oznacza, że nie może się zepsuć.

icon3.png G30 530i xDrive

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.