Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, mam pytanie 

auto posiada ekologię na miejscu, jednak czasem słychać „kaczkę” oraz głuchy puk z okolicy kolektora, gdy naciśnie się zawór podciśnienia egr wszystko wraca do normy.

moje pytanie brzmi tak, czy lepiej wykodowac egr i odłączyć zawór podciśnienia czy może po prostu go odłączyć a w komputerze nic nie zmieniać? 

Opublikowano

Jeśli chodzi o ten dźwięk to problemem jest pęknięta membrana w elektrozaworze podciśnienia egr i trzeba by go wymienić. Z sensownych zamienników chyba tylko pierburg. Jeśli chcesz pozbyć się egr to bez usuwania z softu będą błędy.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jeśli to "kaczka" jak mówisz, Kolega ma racje, uszkodzona membrana w zaworze.

w czasie pracy silnika, odepnij zawór od EGR i zobacz czy przestanie hałasować

 

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
22 godziny temu, tomaszj1990 napisał(a):

Jeśli chodzi o ten dźwięk to problemem jest pęknięta membrana w elektrozaworze podciśnienia egr i trzeba by go wymienić. Z sensownych zamienników chyba tylko pierburg. Jeśli chcesz pozbyć się egr to bez usuwania z softu będą błędy.

 

8 godzin temu, orzel_man napisał(a):

jeśli to "kaczka" jak mówisz, Kolega ma racje, uszkodzona membrana w zaworze.

w czasie pracy silnika, odepnij zawór od EGR i zobacz czy przestanie 

tak nawet po ściśnięciu już dźwięk ustawał i nic się nie działo.

teraz mam pytanie jak to lepiej załatwić? 
czy wymienić ten zawór i próbować w tę stronę czy może jednak wykodowac egr i wyjąć zawór? Znalazłem w mojej okolicy osobę co mogłaby zrobić to od ręki, auto posiada dpf 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja bym wymienił zawór.

Nie wiem jaki program masz wgrany itd. 

Ja u siebie mam wirusa w 535d. dpf off itd. ale EGR mam podpiąty. 

jak grzebie przy kolektorze, to go czasami wyczyszczę. 

Jak masz kogoś kto CI ogarnie, to możesz spróbować wykodować .

moja rekomendacja - wymiana zaworu.

ale to Twoja decyzja.

tylko upewnij się ze schematem że węże są odpowiednio podpięte itd.

 

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

Ona nie ma robionego żadnego programu na ten moment, 

wiem że dpf jest na miejscu tylko jedynie stuka ten egr 

masz może link do tego zaworu? To jest ten pierburg co kosztuje 320 parę złoty? 
i wtedy wszystko wróci do normy? 
myślę czy jest sens to wymieniać skoro znowu może paść, a tak to pozbędę się tego raz na zawsze 

Godzinę temu, orzel_man napisał(a):

ja bym wymienił zawór.

Nie wiem jaki program masz wgrany itd. 

Ja u siebie mam wirusa w 535d. dpf off itd. ale EGR mam podpiąty. 

jak grzebie przy kolektorze, to go czasami wyczyszczę. 

Jak masz kogoś kto CI ogarnie, to możesz spróbować wykodować .

moja rekomendacja - wymiana zaworu.

ale to Twoja decyzja.

tylko upewnij się ze schematem że węże są odpowiednio podpięte itd.

 

 

Opublikowano (edytowane)

Pytanie tylko jak będzie zachowywał się DPF jeśli wyłączysz egr? Co do elektrozaworu to wejdź sobie na stronę realoem.com i po wpisaniu swojego numeru vin znajdziesz dokładny numer części i na tej podstawie wyszukasz chociażby na allegro odpowiedni numer zaworu pierburga. Do jego wymiany trzeba ściągnąć kolektor dolotowy chyba, że jakiś akrobata z małymi rączkami zrobi to bez. Da się to zrobić ale według mnie łatwiej ściągnąć kolektor.  Przy okazji można się przyjrzeć jak wyglądają wężyki podciśnienia czy nie są sparciałe i ewentualnie wymienić, oraz uszczelki kolektora też należałoby się im przyjrzeć, żeby uniknąć ewentualnych nieszczelności. Jeśli są stare i twarde to też do wymiany.

Edytowane przez tomaszj1990
Opublikowano

Myślę, że przy wyjęciu kolektora wywaliłbym od razu klapki a wtedy zazwyczaj też wywalają egr, więc myślę że to będzie dobry ruch 

Opublikowano

Hej 

Po wywaleniu  EGR  twój  silnik bedzie     głośniej  pracował   takie  twarda praca  jak TDI  to po pierwsze .

 Po drugie  nawet jeśli masz KAT i dpf na miejscu   to i tak będzie śmierdzieć bo  dużo NOx bedzie sie wydobywać  na postoju  .

 Przerabiałem juz temat w e61 530d    

Lepiej   kupić zaworek pierburga  i ograniczyć  ista+ do 0.7mg na hub

I bedzie śmigać zajebiecie 

Opublikowano
Godzinę temu, aramiel123 napisał(a):

Hej 

Po wywaleniu  EGR  twój  silnik bedzie     głośniej  pracował   takie  twarda praca  jak TDI  to po pierwsze .

 Po drugie  nawet jeśli masz KAT i dpf na miejscu   to i tak będzie śmierdzieć bo  dużo NOx bedzie sie wydobywać  na postoju  .

 Przerabiałem juz temat w e61 530d    

Lepiej   kupić zaworek pierburga  i ograniczyć  ista+ do 0.7mg na hub

I bedzie śmigać zajebiecie 


mógłbyś podesłać link do pierburga który będzie pasował? Zastosuje się do tego i tak zrobię bo pewnie masz racje 

Opublikowano

  Wez sobie jeszcze raz    wpisz  dokładny   model auta  na stronie .

ale z tego co się orientuję  to   przetwornik   EGR   jest taki sam  do każdego   m57 i nawet m47 

Opublikowano
1 godzinę temu, aramiel123 napisał(a):

  Wez sobie jeszcze raz    wpisz  dokładny   model auta  na stronie .

ale z tego co się orientuję  to   przetwornik   EGR   jest taki sam  do każdego   m57 i nawet m47 

Dziękuję 

Opublikowano (edytowane)

I wywal klapki  z kolektora  odrazu !!!!

Ostatnio u brata  usuwałem     klapki byly na  wykończeniu  

Pacjent  635d   286 kunia .Messenger_creation_232017226386975.thumb.jpeg.94883a38e8b8c6e6843c9eb0fccd2388.jpegMessenger_creation_1157440125646950.thumb.jpeg.770fb36cc8061e8d750824904d6303d6.jpeg

Messenger_creation_770946634821565.jpeg

Messenger_creation_105317835964526.jpeg

Edytowane przez aramiel123
Opublikowano

klapki tez bede chcial od razu wyrzucić 

powiedz mi bede teraz zmieniał olej na cito 

do końca lane w aso oem bmw 0w30, ma ekologię 

jaki zalewać? 

16 godzin temu, aramiel123 napisał(a):

I wywal klapki  z kolektora  odrazu !!!!

Ostatnio u brata  usuwałem     klapki byly na  wykończeniu  

Pacjent  635d   286 kunia .Messenger_creation_232017226386975.thumb.jpeg.94883a38e8b8c6e6843c9eb0fccd2388.jpegMessenger_creation_1157440125646950.thumb.jpeg.770fb36cc8061e8d750824904d6303d6.jpeg

Messenger_creation_770946634821565.jpeg

Messenger_creation_105317835964526.jpeg

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Powiem tak... w temacie klapek... temat rzeka...

moja opinia po przerobieniu.... 5 trzylitrowych dieslów z różnych epok.

1. tam gdzie sterowanie jest podciśnieniami - można wywalić klapy i powinno być ok. Zwłaszcza poprzednie generacje tych silników

2. tam gdzie sterowanie turbo jest elektronicznie  [np. x5 218 koni] - usunięcie klapek, sprawiło że auto z dołu przy niższych obrotach przestało się odpychać. dopiero jak pełne otwarcie było to jechało.        Nie Polecam. 

3. Silnik zdecydowanie głośniej pracuje -  "twardo" 

4. Od kilku jak nie kilkunastu lat stosuję kolektory z PT-pro z wzmocnionymi klapkami. Wszystko huuuula jak należy.

 

Oczywiście co człowiek to opinia. Ale takie jest moje zdanie poparte prywatnymi doświadczeniami.

Aha, jeśli w aucie jest "virus" i był robiony na klapkach, wywalenie ich może zaburzyć mapę.

Edytowane przez orzel_man
Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
W dniu 8.07.2025 o 09:31, orzel_man napisał(a):

Powiem tak... w temacie klapek... temat rzeka...

moja opinia po przerobieniu.... 5 trzylitrowych dieslów z różnych epok.

1. tam gdzie sterowanie jest podciśnieniami - można wywalić klapy i powinno być ok. Zwłaszcza poprzednie generacje tych silników

2. tam gdzie sterowanie turbo jest elektronicznie  [np. x5 218 koni] - usunięcie klapek, sprawiło że auto z dołu przy niższych obrotach przestało się odpychać. dopiero jak pełne otwarcie było to jechało.        Nie Polecam. 

3. Silnik zdecydowanie głośniej pracuje -  "twardo" 

4. Od kilku jak nie kilkunastu lat stosuję kolektory z PT-pro z wzmocnionymi klapkami. Wszystko huuuula jak należy.

 

Oczywiście co człowiek to opinia. Ale takie jest moje zdanie poparte prywatnymi doświadczeniami.

Aha, jeśli w aucie jest "virus" i był robiony na klapkach, wywalenie ich może zaburzyć mapę.

Powiedz mi czy ten 231 też jest sterowany  podciśnieniami? Czy może wystąpić brak dołu 

e61 530xd 231 to jest 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.