Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Tak jak w temacie. Chcialbym zrobić upgrade oryginalnego nbt na nbt id6 tak, aby mieć android auto. Czy da się to zrobić? Jakie są koszty takiej operacji. Czy wszystkie dotychczasowe funkcje auta będą działać z id6? W szczególności usługi zdalne takie jak zamykanie otwieranie auta a aplikacji. Jakie są wówczas mapy nawigacji i czy mozna je aktualizować tak jak NEXT obecnie?

 

Auto to X3 F25 FL 2015 rok listopad. 

Zainstalowane mapy NEXT do których prawdopodobnie nie będzie już aktualizacji. Stąd chciałbym zmienić na nowszy system. Najnowszy mozliwy to chyba ID6, jezeli się mylę to poprawcie mnie. 

Edytowane przez bobwoj
Opublikowano (edytowane)

Co sądzisz o takich rozwiązaniach: 

https://comfortmedia.pl/

lub sam moduł androida

https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=4&t=171679#google_vignette

Co twoim zdaniem lepiej się sprawdzi? Zależy mi na możliwości korzystania z waze i yanosika na wyświetlaczu auta, jednocześnie mając wszystkie oryginalne funkcjonalności takie jak zamykanie/otwieranie auta z aplikacji, pełna integracja z kamerą i czujnikami cofania, oryginalnym zestawem głośnomówiącym,sterowaniem z kierowcy, idrive itp. Zależy mi na stabilności systemu. 

 

P.s. jak nazywają się oryginalne mapy do id6?

Edytowane przez bobwoj
  • Moderatorzy
Opublikowano

Mapy --> EVO 

Nie mam zbyt dużego doświadczenia z zewn. rozszerzaniami.  Wszystko co pochodzi z Chin, a jest zamiennikiem oryginalnej Nawi, jest mniej lub bardziej "kiczowate" (ale to moja opinia). Łatwo odróżnić oryginał od "chińczyka" - większość tych wynalazków ma mniejsze lub większe wady. 

Jak jesteś zainteresowany to zapytaj o poradę w dziale Nawigacja. 

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Czy wymieniqjąc moją nbt na nbt id6 z mapami EVO będą działały usługi connected drive takie jak zdalne otwieranie/zamykanie auta z aplikacji?

Opublikowano (edytowane)

Obecnie mam NBT z mapami NEXT. Maksymalnie mogę zrobić upgrade do NBT ID6 z mapami EVO. Rozumiem, że przy takim upgrade Connected Drive będą działać. Mógłbyś mi kogoś polecić kto by mi taki upgrade mógł zrobić? Z nbt do nbt id6 tak aby wszystkie usługi online działały?

Edytowane przez bobwoj
  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak masz jednostkę ID5 i zrobisz flash (update firmware = oprogramowania) to zachowasz WSZYSTKIE usługi. Co innego jakbyś fizycznie ją wymieniał to w zależności od poziomu "fachowca" mogłoby się (nie)udać. 

Jakbyś miał ID4 to się nie porywaj na flash (choć możliwy), bo w zależności od szczęścia  wszystko może działać lub notorycznie się samoczynnie restartować.

Zobacz tu https://www.bimmer-tech.net/blog/item/54-bmw-cic-nbt-nbtevo aby zweryfikować (mniej / więcej) pod dacie produkcji auta jaką masz wersję (ID4/ID5/ID6).

https://www.autoretrofits.co.uk/blog/what-bmw-idrive-system-does-my-vehicle-have/

A o zmianę na ID6 zapytaj w dziale nawigacja z pytaniem o "flash do ID6".  Taki flash można zrobić zdalnie i trwa to niedługo.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Niestety u mnie flash nie przejdzie. Mam pierwsze nbt z mapami NEXT. Wiec tylko wymiana z kodowowaniem. Tylko czy będą działać usługi connected drive. Rocznik 11.2025. 

  • Moderatorzy
Opublikowano

Po wymianie jednostki, w najgorszym wypadku trzeba będzie wykupić ponownie w BMW subskrypcje na te usługi. Być może uda się przenieść na nową jednostkę. 

Uważaj, bo jest wielu "specjalistów", którzy uczą się na Tobie. Jak będziesz się z kim umawiał na wymianę, to nie płać czasem z góry. Lepiej spisz umowę i zapłać więcej niż później się będziesz się bujał z problemami na forum 😉

  • Dziękuję 1
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
W dniu 19.06.2025 o 11:46, bobwoj napisał(a):

Co sądzisz o takich rozwiązaniach: 

https://comfortmedia.pl/

lub sam moduł androida

https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=4&t=171679#google_vignette

Co twoim zdaniem lepiej się sprawdzi? Zależy mi na możliwości korzystania z waze i yanosika na wyświetlaczu auta, jednocześnie mając wszystkie oryginalne funkcjonalności takie jak zamykanie/otwieranie auta z aplikacji, pełna integracja z kamerą i czujnikami cofania, oryginalnym zestawem głośnomówiącym,sterowaniem z kierowcy, idrive itp. Zależy mi na stabilności systemu. 

 

P.s. jak nazywają się oryginalne mapy do id6?

Ja Ci powiem, ze jakbys odpuscil te mega "wazna" funkcje jak otwieranie i zamykanie auta z aplikacji, czego nie masz jak sie domyslam w starym NBT, to wszystko co oryginalnie masz w aucie, bedzie pracowalo prawidlowo, gdy zalozysz sobie ekran Android (np. 12.5 cala co wyglada 100 x lepiej niz oryginal, duzo nowoczesniej i wygodniej sie uzywa). Dojda Ci wszystkie funkcje Android, a zawsze gdy nie bedziesz chcial korzystac z Androida, to ten ekran sluzy Ci jako oryginalny.

Mam takie ekrany 12.5 cala w F11 i F25. Do i3 dokupilem tylko modul Android Auto, bo w tym modelu sa dosc drogie te ekrany.

Druga opcja, to wlasnie modul Android Auto, ktory wychodzi taniej, ale wiadomo, ze ma ograniczona uzytkowosc, bo bez ekranu dotykowego, obsluguje sie to troche trudniej, no i Youtube trzeba dorzucic na sile, bo oryginalnie Android Auto go nie posiada.

Taki ekran z Andoidem lub modul Android Auto, to tez fajna sprawa w przypadku, gdy nie masz oryginalnej kamery cofania, bo kamera kosztuje do nich z 10 USD, a doposazenie w oryginalna kamere czesto wychodzi polowe ceny ekranu z Androidem, albo niewiele taniej niz modul Android Auto.

Edytowane przez mmw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

To jest wszystko kwestia zrodla. Ja to biore od producenta, chyba najwiekszego w Chinach wiec nigdy nie mialem problemow jakichkolwiek. W F11 mam 12.5 calowy ekran od 3 lat i chodzi jak zloto. Szybko i sprawnie. Nigdy sie nie zawiesil albo nie zwolnil. Do tego w zwiazku z tym, ze to producent, to mam pelne wsparcie techniczne. Ten kontakt zostal mi po okresie gdy to montowalem klientom w Polsce. Domyslam sie, ze sa slabe zrodla zakupu z kiepskim sprzetem. Sam zaraz na poczatku sie nacialem i trafilem na dziadowskie zrodlo.

Edytowane przez mmw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

A nawet gdzies na telefonie znalazlem w historii WhatsApp jak kumplowi wysylalem. Zalaczam.

To jest jakis starszy Android, bo ekran ma juz prawie 3 lata. Te nowe maja ladniejsza grafike, taka jak nowe Evo.

Jakbys chcial cos konkretniejszego to daj znac.

 

Android2.jpg

Edytowane przez mmw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

No to musisz sobie patrzec na Aliexpress. Najnowszy Android teraz to jest 14 chyba w tych urzadzeniach. Mam nawet taki ekran w domu do X3, bo koledze z pracy zamowilem i niestety zle ocenilem jego HU na podstawie daty produkcji. Zamowilem mu pod stara CICowska wtyczke, a on ma Business ale juz z nowa NBT wtyczka i nowym CANem. No i musialem mu zamowic nastepna a to mi lezy. A tam jest chyba 13tka z opcja update do 14, wiec chyba nowszego nie ma na ten czas. Co jest wazne to zeby to bylo conajmniej 8GB pamieci operacyjnej, bo te tansze z 4GB nie chodza dobrze. Podobnie zreszta jak smartphone z 4GB. Jak bede mial chwile to moze go podlacze pod jakis zasilacz 12V i zrobie kilka zdjec jak to pracuje. W sumie pewnie sie skonczy tak, ze to wrzuce zonie do X3, ale ona ma juz zamontowany androidowy ekran, ale taki jak oryginalny Professional, czyli 8.8 cala. Zrobilem to bo mi Chinczyki sprzedali jakis zalezaly, ale nowy ekran z Androidem 9, za jakies chyba £100 z wysylka i kamera. A zonie tylko na kamerze cofania zalezalo. Ona nie korzysta z Androida, bo jak to baby, czesto nie wiedza za maja podgrzewana kierownice albo pamiec fotala kierowcy itd. Oryginalny ekran sprzedalem tez za £100 wiec kamera cofania wyszla za free. Jakbym chcial oryginalna dolozyc to by mnie kosztowalo ze £150. No wiec nie widze sensu montowania jej takiego 12.5 cala. Generalnie taki ekran Android jest fajnym rozwiazaniem, gdy ktos ma maly ekran. Jak sie ma Professionala, to tez ma to sens, ale juz nie tak dramatyczny. 🙂

Edytowane przez mmw
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Do zamiany za NBT to nie najlepszy pomysł, jest problem z dźwiękiem.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Testowałem wcześniej trzy chińczyki w f26 żony, a w końcu zdecydowałem się na EVO z ekranem dotykowym 10.25" od G30

7fd43439-1bd1-4317-947a-38434a68ad04.JPG

c4beefee-abc7-46e8-9b85-d089ad0fa8aa.JPG

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, Kruk napisał(a):

Do zamiany za NBT to nie najlepszy pomysł, jest problem z dźwiękiem.

Tu nic sie nie zamienia przeciez. HU zostaje to samo. To tylko ekran. Teoretycznie mozesz w ogole go nie uzywac jako Android, tylko jako zwykly ekran. Jaki problem z dzwiekiem miales?

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Trzeba łączyć po AUX i nie działa automatycznie. Mówię o dźwięku nap. Carpaly. Z oryginalnej jednostki działa ok.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No tak, ale w nowszych autach, jak Twoje, AUX jest na glownej wtyczce i nawet nie trzeba kabla ciagnac. Nie wiem jak to chodzi z iPhone i boxem Carplay/Android Aito dodatkowym, ale ekran Android przelacza aitomatycznie, zaleznie od potrzeby. Nawet w moim starym F11 z HU basic radio i kablem wpietym w gniazdo AUX w podlokietniku, zrodlo dzwiek sie zmienia samo. Wcisne przycisk RADIO przy pokretle idrive, wlacza sie radio, ekran przelacza sie na oryginalny obraz idrive i zrodlo dzwieku na oryginale radio. Dotkne ekran, wraca do Android, puszcze play na np YouTube i zrodlo dzwieku samo sie przelacza na AUX. Nic nie trzeba robic.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Trzy razy zwracałem  ten ekran do Chin. W żadnym nie przełączało dżwięku w carplay

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.