Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam
Od dłuższego czasu mam problem z odpaleniem auta po dłuższym postoju, głównie po nocy. Samochód odpala, ale od razu gaśnie i tak kilka razy, czasami trzeba bardzo dużo prób żeby w końcu odpalił, a jak już odpali to przez chwilę skaczą obroty. Gdy odpalam awaryjnie na gazie, od razu odpala i chodzi równo 
Ostatnio spróbowałem odpiąć kostkę od elektrozaworu i odpalił od razu na benzynie też. Czy może ktoś pomóc w tym temacie, bo żaden z mechaników u których byłem nie jest w stanie zdiagnozować problemu 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz druta w postaci LPG (tyle lat oglądam bmw i jeszcze nie widziałem w dłuższej perspektywie dobrze działającego gazu) I oczekujesz odpowiedzi..

 

Mam podejrzenie, że problem leży po stronie instalacji gazowej – dokładnie w elektrozaworze lub wtryskiwaczach LPG. Skoro auto:

 

rano po postoju odpala na benzynie, ale od razu gaśnie,

 

na gazie odpala od razu i chodzi równo,

 

a po odpięciu kostki od elektrozaworu gazu benzyna działa normalnie,

 

 

to najprawdopodobniej gaz „przecieka” do kolektora dolotowego po zgaszeniu silnika. Rano po nocy w kolektorze jest już mieszanka gazu i powietrza, więc silnik się dławi i gaśnie – nie odpala na czystej benzynie tylko na mieszance, która ma złe proporcje.

 

Typowe przyczyny:

 

nieszczelny elektrozawór przy reduktorze,

 

wtryskiwacze gazowe, które „leją” po zgaszeniu silnika,

 

ewentualnie ciśnienie gazu nie spada po wyłączeniu zapłonu – można to sprawdzić.

 

 

Dobrze byłoby:

 

1. Sprawdzić szczelność układu LPG – czy gaz nie „ciągnie się” do kolektora po wyłączeniu.

 

 

2. Wymienić filtr fazy lotnej, a jeśli nie był dawno ruszany – również elektrozawór.

 

 

3. Zobaczyć, czy wtryski LPG są szczelne po zgaszeniu auta (da się sprawdzić np. przez demontaż przewodów lub test podciśnienia).

 

 

4. Tymczasowo można ustawić start instalacji gazowej dopiero przy 40–50°C, żeby dać silnikowi czas na wypalenie gazu z dolotu.

 

 

 

Jak dla mnie klasyczny przypadek – wiele aut z LPG to miało. Diagnostyka benzynowa i pompy tu raczej odpada, bo gdyby to była pompa paliwa, to problemy byłyby też w ciągu dnia.

 

Podaj jeszcze, jaką masz instalację gazową (np. STAG, BRC, KME) – może coś więcej da się podpowiedzieć.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Lukaszewski jak zawsze w sedno. Nie zgadzam sie jedynie ze stwierdzeniem, gaz w dluzszej perspektywie nie chodzi. Mialem/mam pare beemek, chodza od 15tu lat bez problemu. 

Opublikowano

No tak, ale wszystko zależy 😉 wprawdzie gaz w aucie ostatni raz miałem w cosworth'cie, ale to było auto zrobione dla niemieckiej Autobahnpolizei, oni wtedy nie musieli liczyć się z kosztami. Benzynki żarło to bardzo średnio 16 l na autostradzie, a około 28 na mieście 🙂 jednak dobrze zrobiony gaz nawet w tak trudnym silniku da radę. Auta nie mam od 12 lat, ale cały czas w kontakcie z nabywcą ( głównie względem części niedostępnych w Polsce ) i auto działa .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.