Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od pewnego czasu mam problem z rozrządem w BMW E90 N43B20A 143km 2009r 230tys. przebiegu w którym rozrząd na postoju raz jest luźny raz napięty. Przymierzałem się do wymiany go i myślałem, że max 4k wyjdzie za wszystko więc pojechałem do mechanika i zapytałem się o wstępny kosztorys powiedziałem jak wygląda sytuacja z rozrządem że raz napięty raz nie i po kilku dniach zadzwonił, że do wymiany może być tak zakładając po kolei sam rozrząd, koła zębate i wspomniał że może być też pompa oleju i ogólna wartość całej naprawy może przekroczyć 10000zł. I teraz pytanie czy słusznie mogę się już nastawiać że w najgorszym przypadku ta pompa jest już wadliwa nie podaje ciśnienia i wymiana samego rozrządu z kołami zębatymi nie przyniesie poprawy czy lepiej jednak oddać, żeby było wszystko posprawdzane i dopiero wtedy się przejmować. I też pytanie drugie czy warto iść w pompę oleju używaną ale sprawdzoną? Bo dostałem informację, że nowa w sklepie to koszt około 4000zł, bo tak zasugerował dostawca części do mechanika, że skoro raz mam rozrząd napięty raz luźny to może być to wina pompy i też będzie do wymiany. Z góry dziękuję za jakiekolwiek odpowiedzi i dodam, że auto nie było sprawdzane tylko to wszystko to był kosztorys zakładający możliwe części do wymiany + kojarzy mi się że miałem informację na kartce że rozrząd był wymieniany przy 130 tys km.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli łańcuch raz jest napięty, a raz luźny:

 

Może to wynikać z nieszczelności w napinaczu hydrauliczno-mechanicznym, który działa w oparciu o ciśnienie oleju.

 

Zużycie ślizgów lub rozciągnięcie łańcucha również może powodować ten efekt.

 

Zbyt niskie ciśnienie oleju (np. z winy pompy oleju, zapchanego smoka lub panewek) sprawia, że napinacz nie pracuje prawidłowo – i wtedy kontrola napinania rozrządu daje mylące wyniki.

 

Najpierw – diagnoza!

 

Zalecane kroki:

 

Sprawdzenie ciśnienia oleju na zimnym i ciepłym silniku – to pokaże, czy pompa rzeczywiście nie wyrabia (lub czy panewki nie przepuszczają).

 

Sprawdzenie stanu łańcucha i napinacza mechanicznie – po zdjęciu pokrywy zaworów lub przez endoskop.

 

Sprawdzenie błędów sterownika (VANOS, czasy faz, ciśnienie oleju, czujnik ciśnienia itp.).

 

 

Dopiero po tym podejmuj decyzję – nie warto robić wszystkiego w ciemno, bo może się okazać, że:

 

Sama pompa jest sprawna, ale zapchany jest smok, kanały olejowe lub zużyte panewki.

 

Wystarczy wymienić sam łańcuch, ślizgi i napinacz, jeśli koła zębate są OK.

 

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ps:

 

Co bym zrobił na Twoim miejscu?

 

1. Poprosił mechanika o faktyczną diagnostykę, a nie kosztorys "na czuja".

 

 

2. Zmierzył ciśnienie oleju – to klucz do decyzji o pompie.

 

 

3. Jeśli rozrząd był już robiony przy 130 tys. – może wystarczy napinacz i drobne poprawki, nie całość.

 

 

4. Jeśli okaże się, że pompa rzeczywiście słaba – lepiej nową OEM

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Uzupełniając instrukcję kolegi Łukaszewskiego - do sprawdzenia też zawór regulacji ciśnienia oleju. Jeśli ktoś nie dbał o wymiany oleju to może tam być problem. Wymycie może wystarczyć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.