Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem z skrzynią automatyczną zf6hp19 w mojej bmw e60 z silnikiem 2.5 benzyna. Podczas powolnej jazdy skrzynia przerzuca wyszy bieg szarpiąc i obrazu wraca do tego poprzedniego  inaczej mówiąc miesza tymi biegami i nie da się jechać gaz tutaj nie pomaga bo to tylko obroty zwiększa i gorzej szarpie. Nie reaguję wtedy na zmiane na sport i manualną zmiane biegu. Po staniecie i przezuceniu na p wychodzi awaryjny tryb skrzyni. Dodam że skrzynią chodzi bardzo płynie i nie szarpie tylko ma takie odchyly i nie zawsze tak się dzieje. Raz przejadę 100 kilometrów i nic a raz 10 i będzie tak wariować. Po podloaczeniu komputera wyskakują błędy sterowników i zlej zmiany biegów. Myślę że to raczej nie problem mechaniczny tylko związany z elektryką ale nie wiem za bardzo czego szukać i gdzie mam zacząć to rozbierać by całego samochodu nie rozbebeszyć. Akumulator w porządku. 

Opublikowano

Zobacz czy nie masz wycieku oleju z przelotki wiązki elektrycznej , tam jest też wtyczka i dostaje się do niej olej i skrzynia lubi świrować znajduje się to po stronie wydechu na końcu skrzyni masz zdjęcie wypnij wtyczkę popsikaj zmywaczem do hamulców , sprawdź poziom oleju w skrzyni i próba czy się poprawiło,  a tak wogóle miałeś wymieniany olej w skrzyni i kiedy , może trzeba będzie zdjąć mechatronikę i zregenerować wymienić uszczelki między mechatroniką a skrzyniąIMG_20250517_121007699_HDR2.thumb.jpg.6a73b0aabfc2498f0ec0641629698ec9.jpg 

Opublikowano

Miałem wymieniony olej tak z 5tys km temu ale nie wymieniałem tych gumek właśnie i myślę że od nich zacznę i od tej wtyczki. Jak to zrobię to dam znać. 

Opublikowano
W dniu 19.05.2025 o 09:56, Lojbert napisał(a):

Olej do skrzyni biegów to tylko  ori ZF lub Ravenola ,reszta to proszenie się o kłopoty. 

nie prawda

Jack_Strong-
Opublikowano
W dniu 26.05.2025 o 12:27, Jack-Strong napisał(a):

nie prawda

Nie wiem co lejesz do swojego auta , skrzyni może jeździ Ci na kujawskim ale robiłem przepłuczkę i wymianę oleju z filtrem zaraz po wymianie  gdzie był wlany olej Febi i skrzynia zaczeła wariować po wymianie na Ravenola wszystko ustało . I wiem że najlepszy samochód to samochód służbowy bo jak się spierdzieli to będzie nowy, i najlepiej jak jeszcze się go uda sprzedać . 

Opublikowano

Witam po wymienieniu gumek, uzupełnieniu oleju i zresetowaniu adaptacji, skrzynia zaczęła ładnie zmieniać biegi I nie wpadywala w tryb awaryjny. Jednak po tygodniu czasu zaczęło dziać się coś innego w sensie zaczela dziwnie szarpać taki gwałtowne szarpnięcie. Dzieje się to gdy samochód energicznie ruszą w sensie tak do 2500 tyś na starcie i więcej oraz podczas jazdy gdy samochód redukuje 2 biegi ale to dzieje się nie zawsze. Do tego podczas stawania samochód już się nie rusza pedal hamulca mocna wciśnięty a ta skrzynia 3 razy szarpnie jak by chciała dalej jechać. Przełączanie lewarka na D jest bardziej agresywniejsze niż było a na R to już wogule bardzo samochód szarpnie i jeszcze włącza się po 3 sekundach. Co to może być? Wykończy mnie ta skrzynia😅

 

 

 

Opublikowano

Witam . Na początek nie potrzebnie była robiona adaptacja ,teraz sterownik myśli że ma wszystkie części takie jak  kosze nowe lub zregenerowane a tak nie jest  i to może być problem .Po adaptacji skrzynia uczy się nawet do około 300 km. Można zrezygnować mechatronikę czyli rozpołowić mechatronikę wymienić takie zaworki ( grzybki) jak są spłaszczone (zużyte) to powodują szarpnięcia, nowa przekładka , zdemontować elektrozawory (solenoidy) zmierzyć omomierzem czy nie jest któryś spalony tak do pewności, czy wymieniać ? są dość drogie, wyczyścić wypłukać np. benzyną ekstrakcyjną poskładać i pojeździć . Martwi mnie ta adaptacja czy tu nie będzie problemu , oby nie.

W dniu 5.06.2025 o 21:49, Kamil123456789 napisał(a):

Witam po wymienieniu gumek, uzupełnieniu oleju i zresetowaniu adaptacji, skrzynia zaczęła ładnie zmieniać biegi I nie wpadywala w tryb awaryjny. Jednak po tygodniu czasu zaczęło dziać się coś innego w sensie zaczela dziwnie szarpać taki gwałtowne szarpnięcie. Dzieje się to gdy samochód energicznie ruszą w sensie tak do 2500 tyś na starcie i więcej oraz podczas jazdy gdy samochód redukuje 2 biegi ale to dzieje się nie zawsze. Do tego podczas stawania samochód już się nie rusza pedal hamulca mocna wciśnięty a ta skrzynia 3 razy szarpnie jak by chciała dalej jechać. Przełączanie lewarka na D jest bardziej agresywniejsze niż było a na R to już wogule bardzo samochód szarpnie i jeszcze włącza się po 3 sekundach. Co to może być? Wykończy mnie ta skrzynia😅

 

 

 

 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Panowie. Ustaliłem że to wszystko przez konwerter jak wrzuci się p to stuka ale na razie nie będę go wymieniał za to skrzynia zaczęła podczas jazdy wchodzić w tryb awaryjny po zgaszeniu auta i ponownym włączeniu zgasło za 15 km zpowrotem, ale tam razem tryb awaryjny nie chciał się wyłączyć. Na komputerze pokazuje takie błędy co to może być. Odrazu dodam że akumulator jest dobry.

20250626_151807.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.