Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , taki temat stanolem na górce zgasiłem auto i już nie idzie odpalić , kostka na szynie byla wymieniana , po skłasowaniu  błędów po próbie odpalenia blad ecu 5695 a nigdy nie wyskakiwał ktoś jest w stanie pomóc?

20250415_090537.jpg

20250415_090212.jpg

20250415_090202.jpg

20250415_090147.jpg

20250415_090133.jpg

20250415_090118.jpg

20250415_090104.jpg

20250415_090048.jpg

20250415_090029.jpg

  • Moderatorzy
Opublikowano

Dużo błędów niskiego ciśnienia paliwa. Do podmiany pompa progowa.

Błąd ECU mógł powstać, bo masz rozładowany akumulator, albo rozsynchronizował się kluczyk, albo padł sterownik silnika.

 

Przeczytaj co napisałeś zanim opublikujesz. Poprawiaj błędy, żeby nie trzeba było się domyślać o co chodzi. Szanuj innych, którzy poświęcają swój czas, żeby Ci pomóc.

Opublikowano

Ok , dzięki 

Jak narazie odpaliła na plaka tzn samostart i już odpala normalnie ale troszkę trzeba dłużej kręcić .

A może to któryś z czujników jeden co jest z tyłu silnika pod przednią szybą drugi za obudową filtra oleju , lub zaworek pieburg co reguluję ciśnienie tak kolega podpowiedział a jak nie to pompa progowa dzisiaj ładuje aku jutro będę testował.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Pompa progowa musi dawać na postoju 3,9 - 4 bar. Pod pełnym obciążeniem min. 3,6 bar. Od tego trzeba zacząć, tzn. podmienić pompę na sprawną. Skasować błędy i dopiero potem szukasz dalej. Przy ciśnieniu 0,98 bar to auto nawet nie odpali, bo pompa wysokiego ciśnienia nie osiągnie wymaganej wartości. 

image.png.8b3881d95a012991d2d1372f5a910193.png

Oprócz tego błąd świec żarowych i niesprawny wentylator klimy.

Opublikowano

Świece właśnie przyjechały jutro będę wymieniać , klima będzie miala wymienianą łapę bo napinacz umarł, jutro jak odpalę sprawdzę w inpie ile mi pokazuję ciśnienia na postoju.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Tylko do wymiany świec to musisz porządnie rozgrzać silnik, szybko zdjąć kolektor i dopiero odkręcać świece. Na zimnym je pourywasz jeśli siedzą tam od lat.

Opublikowano
14 godzin temu, Fuser napisał(a):

Pompa progowa musi dawać na postoju 3,9 - 4 bar. Pod pełnym obciążeniem min. 3,6 bar. Od tego trzeba zacząć, tzn. podmienić pompę na sprawną. Skasować błędy i dopiero potem szukasz dalej. Przy ciśnieniu 0,98 bar to auto nawet nie odpali, bo pompa wysokiego ciśnienia nie osiągnie wymaganej wartości. 

image.png.8b3881d95a012991d2d1372f5a910193.png

Oprócz tego błąd świec żarowych i niesprawny wentylator klimy.

A słuchaj gdzie znajdę te dane w inpie bo nie mogę znaleźć?

Opublikowano

Takie dane na postoju

20250416_111419.jpg

 

Bo tak odpala normalnie ale jak postoi to z rana trzeba zapodać plaka. W ogóle teraz praktycznie ten błąd wyskakuje. 

20250416_112622.jpg

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ciśnienie wstępne oraz CR na postoju jest prawidłowe.

2550 to błąd ciśnienia na listwie. Ciśnienie wstępne OK, a mimo tego pompa CR nie jest w stanie wytworzyć prawidłowego ciśnienia na wtryski podczas rozruchu. Ja bym tu zrobił próbę przelewową, bo to sugeruje, że któryś wtrysk nie trzyma i oddaje paliwo na powrót.

Opublikowano (edytowane)

Mam scr z starej jeszcze pompy ale to bez różnicy ,ale nie pamiętam czy był rozgrzany, wrócę ze sklepu sprawdzę na nowo na rozgrzanym 

20250416_111520.jpg

Edytowane przez cysio21
Opublikowano

A słuchaj wczoraj wymieniałem świece żarowe i dwie z nich środkówa i pod szybą dużo mniej się wkręciły ( domyślam sie że to nie jest normalne) ? Można tak latać czy lepiej szybko to doczyscic ( póki uszczelki nowe) i wkręcić do końca ..( bo nie mam czyscika do gniazd a na dzisiaj raczej nie ogarnę ale szukam.

  • Moderatorzy
Opublikowano

To są bardzo dobre korekty. Jak oddasz do regeneracji to jest duża szansa, że się pogorszą. Trzeba zrobić test przelewowy, być może tylko jeden daje na przelew i jego wymienić. Jeśli przelewy wyjdą w normie to szukać przyczyny dalej. 

Teoria jest taka, że pompa wstępna podaje 4 bar na pompę CR, która zwiększa to ciśnienie i przy odpalaniu powinno być w okolicy 200 bar, a na wolnych obrotach około 330-350 bar. Jak ciśnienie wstępne jest zbyt niskie to CR nie wytworzy odpowiedniego ciśnienia i nie uruchomisz silnika. Jeśli wstępne jest prawidłowe, a CR nadal zbyt niskie to znaczy, że gdzieś ucieka paliwo. Zwykle puszczają wtryskiwacze na przelew. Może być jeszcze problem z regulatorem ciśnienia na pompie CR (wytarte uszczelki), ale wtedy podczas normalnej jazdy też będą problemy szczególnie pod obciążeniem. Zawieszony tłoczek w pompie to już skrajny przypadek, wcześniej te pompy zaczynają cieknąć na uszczelkach, ale to czuć intensywnie ropą pod maską.

2 godziny temu, cysio21 napisał(a):

wymieniałem świece żarowe i dwie z nich środkówa i pod szybą dużo mniej się wkręciły

Nie wiem jak mogły się nie wkręcić do końca, chyba, że jest uszkodzony gwint. Świece wkręcasz na 10Nm max. 13Nm. Przed wykręceniem trzeba wydmuchać z gniazda co tam zalega, żeby nie wpadło do środka.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Tutaj zdjęcia aktualnych korekt .... Wczoraj przy jeździe testowej auto jechalo max 130 km więcej nie chciało iść, ale najpierw poprawie te dwie świece żarowe potem zrobię test i dam znać.... dzięki kolego za zainteresowanie wogóle 🍺

 

20250419_123730.jpg

20250419_123720.jpg

20250419_123712.jpg

20250419_123658.jpg

20250419_123648.jpg

20250419_123543.jpg

Opublikowano (edytowane)

A jeszcze jeden temat ten czujnik może być uszkodzony ?, bo zawszę miałem z nim problem porobiłem kostkę jest nowa ale jak go odłączenie to tak samo ciężko pali i nie ma różnicy czy jest podłączony czy nie .

Wiesz może jak zmierzyć napięcie jakie powinno być na tej kostce ? Najwyżej całą wiązkę wymienię.

20250419_131440.jpg

Edytowane przez cysio21
  • Moderatorzy
Opublikowano
1 godzinę temu, cysio21 napisał(a):

przy jeździe testowej auto jechalo max 130 km

Zrób test pod obciążeniem czyli 2 lub 3 bieg zależy ile masz miejsca, obroty delikatnie do 1500, a potem sandał w podłogę do 4000. W tym czasie nagrywasz ekran (Alt+Win+R) w INPA zakładka Analog 1 i potem patrzysz jak się zmieniało pre-supply pressure oraz rail-pressure. Ciśnienie wstępne nie może być niższe niż 3,6 bar wtedy ciśnienie na szynie powinno osiągać do 1300 bar. Jeśli te parametry są w porządku to powtarzasz zabawę z nagrywaniem Analog 2 i porównujesz ciśnienie doładowania oczekiwane i aktualne, to co na tym obrazku

image.png.87d898adfcc9a63b4eccf050ec877670.png 

Jak chcesz do tego podejść bardziej profesjonalnie to można zrobić logi dynamiczne, ale trochę jest z tym roboty.

https://e46garage.pl/jak-zrobic-log-dynamiczny-bmw-program-testo/

Korekty +/- 1 uznaje się za bardzo dobre. Przy +/- 3 wibracje silnika są nieakceptowalne.

 

Z kostką na szynie CR jak są problemy to odczyty ciśnienia skaczą w szerokim zakresie przy stałych obrotach. Wymiana styków załatwia sprawę. Czujnik raczej nie ulega awarii.

Opublikowano (edytowane)

Narazie nie da rady sprawdzić bo młody sie położył na silniku jak sprawdzał kostki i połamał króciec wody 🤣🤣🤣 tragedia nawet filtr paliwa był źle zamontowany ,oring krzywo dociskał , jakiś dramat 🤣🤣 

Będę ogarniał za 2 tygodnie bo do roboty jadę,i naprawię ten króciec.

Acha jeszcze jeden temat pompa zbiornika też jest dobra bo leje jak głupia, ale przykładając ucho przy filtrze to słuchać jak paliwo idzie ale słychać pęcherzyki powietrza jak by byly a domyślam sie że nie powinno ale też ich nie widać może jeden malutki był... 

 

Podmieniłem czujnik ten pod szybą i naprawiłem kostkę na nową to podało dwa nowe błędy, chyba mój stary czujnik jednak jest ok a ten uszkodzony

20250419_181713.jpg

20250419_181701.jpg

20250419_181537.jpg

Edytowane przez cysio21
  • Moderatorzy
Opublikowano

Boost pressure error to czujnik doładowania w kolektorze. Podejrzewam, że włączyłeś zapłon przy odpiętych czujnikach doładowania i ciśnienia na szynie stąd te dwa błędy. 

Jeśli nie ma wycieków to powietrzem w układzie paliwowym się nie przejmuj, common rail się sam odpowietrza.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Fakt, to nie powinno tak wyglądać. Rozcięta ma być teflonowa biała podkładka. Zestaw naprawczy F01M100278. Można dołożyć dla pewności oring 17,5 x 1,5 na regulator. Niektóre zestawy mają w komplecie, ale nie jest wymagany. Ważne, żeby blaszaną jednorazową podkładkę dokręcić na 9Nm, bo jak się przeciągnie to będzie ciekło.

Przypuszczam, że nie będzie potrzeby robienia próby przelewowej.

Opublikowano

Właśnie taki zestaw naprawczy zamówiłem całe 18 zl 😀 Niestety dalsza naprawa dopiero za 2 tygodnie bo cisnę do roboty , ale dam znać czy beatka pali jak powinna 🤔

Dzieki Panie Fuser za pomoc  stawiam browarka 🍺 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.