Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Opiszę mój przypadek. Od jakiegoś czasu pojawiła się nierówna praca silnika . Nie dało mi to spokoju. Lecz musiałem wykonać dłuższą jazdę myśląc że problemem zajmę się po powrocie.  Po powrocie sytuacja stała się poważna mianowicie stojąc na skrzyżowaniu silnik zaczął na postoju szarpać jakby wypadł jeden cylinder . I tak się też stało. Zerkam do silnika i znalazłem złamaną rurkę od odpowietrzania głowicy. Myślę mam przyczynę. Uszczelniłem ją a problem pozostał. Działam dalej. Wymiana świec -nie pomogło (2cylinder wyłącza) , podniana cewek -(2cylinder wyłącza), podmiana wtryskiwaczy -(2cylinder wyłącza) . Co robić ? Zauważyłem że jak auto jest zimne pracuje ok dopiero po lekkim nagrzaniu i gdy podciśnienie wzrośnie ( słychać klapkę od tłumika) i po wrzuceniu na Drive lub R zaczynają się problemy . Pomocy

Opublikowano

Odpowietrzenie skrzyni korbowej  może mieć wplyw na wypadanie zapłonu, w f31 jedna z rurek odmy idzie też chyba do kolektora ssącego, co w efekcie daje lewe powietrze w układzie. Tyle, że byłoby to raczej losowe, a nie na jednym konkretnym cylindrze. Skoro sprawdziłeś wtryskiwacz, świece i cewkę, zostaje albo wiązka, albo jest coś uszkodzone w obrębie samego cylindra- zawór, popychacz. W najgorszym wypadku uszczelka głowicy, choć to wydaje mi się mało prawdopodobne. 

Opublikowano

Chyba długo jeździłem z tym lewym powietrzem. Oddam wtryski do przeczyszczenia. Gdy będą pewne a korekty będą kiepskie to będę szukał dalej. Pytanie,  jak sprawdzić szczelność w układzie dolotowym? 

Opublikowano

Sprawdź jeszcze w międzyczasie ciśnienie w cylindrach. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.