Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, 

Mam problem z podnoszeniem się klapy bagażnika w 3-er GT 2013. 
Raz się uniesie raz nie, niezależnie od tego czy z przycisku na pilocie, klapie, w środku czy przez Comfort Access. 

Zamek się otwiera za każdym razem, słychać odblokowanie, klapa odskakuje, mignie światłami i jest sygnał dźwiękowy *beep*. Niestety nie podnosi sie sama - trzeba jej leciuteńko pomóc, czyli dosłownie użyć małego palca u ręki i ją lekko unieść. Oczywiście trzeba to zrobić bardzo szybko od momentu zwolnienia zamka, ponieważ po kilku sekundach klapa już nie otwiera się samoczynnie i czeba użyć sporej siły aby ją unieść (nie działa elektryka). 
Bywa też tak, że po prostu od czasu do czasu zadziała bez problemu. 
Opuszczanie natomiast działa zawsze. 

Odkryłem to jeszcze zeszłego roku podczas lata. Myślałem, że to wina uszczelek, że się przyklejają i klapa myśli ze jest coś blokującego i nie podnosi się, aby nie narobisz szkód. Uszczelki wysmarowałem silikonem. Nie pomogło. 
Jak się domyślacie, temperatura otoczenia nie ma z tym nic wspólnego, ponieważ problem mam cały czas, nawet zimą. 

Na domiar złego, komputer nie ma żadnych błędów odnośnie siłowników. 
Chciałbym jakoś sobie z tym poradzić, ponieważ ewidentnie działają i nie są uszkodzone. Jakby pokazało, który wymienić to też by było OK. Ale wymiana w ciemno 2 szt to jest kupa kasy !!! 

Może ktoś z Was miał podobny przypadek i może coś poradzić? 
Z góry dziękuję za każdą pomoc. 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nikt, nic? 
Szkoda.

Dodam, że zauważyłem jak się klapę tak ręcznie (z użyciem siły) zamknie, to zamek ją dociąga - i robi tak *zzzzyy*... *zzzz*... *tryt* - i do tej pory, otwierało bez zająknięcia samo. Bez żadnej ingerencji. 
Jakieś pomysły? 

Opublikowano

Jak dla mnie to coś z siłownikami albo zamkiem. Próbowałeś regulować klapę na tych gumowych odbojach? Może za bardzo "wchodzi" w zamek? A może któryś siłownik nie pracuje w pełnym zakresie? Można wymontować i obejrzeć go dokładnie.

Opublikowano

Z początku obstawiałem siłowniki, tylko dziwne ze komputer nic nie wykazuje, żadnego spadku napięcia czy coś. 
Jeżeli chodzi o odboje, to dawałem takie gumowe i piankowe podkładki, żeby bardziej sprężynowało. To nie pomogło, jedynie klapa wtedy skrzypi i jęczy na nierównościach. 
W temacie zamka, to jemu również chciałem się przyjrzeć, tyle że nie umiem zdjąć tego plastiku progu bagażowego 😅 Nie wiem czy go się podważa do góry, czy w bok. Siedzi mocno dziad. 

 

Opublikowano

Tu nie chodzi o spadek napięcia i błędy w komputerze tylko może któryś nie pracuje już w pełnym zakresie albo ma problem w początkowej fazie i nie jest w stanie pociągnąć do góry. Sam pisałeś, że jak lekko pomożesz to klapa pójdzie do góry. Może jakiś syf się tam nazbierał? 

Opublikowano

Przybiłbym bym Ci pione w 100% z tym ze może siłownik/siłowniki już niedomagają, gdyby nie fakt, że jak zamknę przytrzymując klapę, albo domknę ręcznie i zamek ją tak zaciągnie/domknie to unosi się klapa się za każdym razem. Nawet po kilku dniach. Więc ma siłę aby dobrze działać. 

Jakoś może wykodować wolniejsze opuszczanie klapy?
Albo zamek spróbować podmienić, tylko nie umiem zdjąć tego plastiku 😛

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Diagnostykę komputerową robiłeś? Jeśli tak, to czym?

W ista jest procedura inicjalizacji siłowników tylnej klapy

Opublikowano

Był raz podłączany OTOFIX, przy rejestracji nowego aku ze zmianą pojemności.

Był tez na akcji serwisowej chłodniczki EGR i samego EGR w salonie BMW. Twierdzą ze nic nie było. I ze u nich działało... 🙄 
Ale pewnie dlatego, ze używali przycisku na klapie, więc tam siłą rzeczy lekko ją unosisz podczas naciskania. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.