Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

F07 535d mojego Taty, 2010 rok.

Zbyt niska temperatura podczas wypalania DPF.

440-520 stopni, nic więcej. To o wiele za mało żeby poprawnie wypalić DPF – porównuję z moją F11 525d(N47S1)

Poziom sadzy spada w bimmer tool z 40-20 gram, czasami wypalanie jest przerywane i po chwili wznawiane.

Co ciekawe błedów na silniku brak – tylko od świecy 6tego cylindra, ale to pojawiło się ostatnio, a problem z wypalaniem już trwa dłuższą chwilę – nie jestem w stanie stwierdzić od kiedy

Parametry ciśnien wzorowe, korekty na wtryskach max 0,5. Wiązka czujnika ciśnienia DPF naprawiona przeze mnie ponieważ się poddała od temperatur(auto robi regularnie trasy od wielu lat do Grecji podczas największych upałów). Podciśnienia wszystkie zrobione, kolektor czysty, auto ma moc, brak jakichkolwiek turbo dziur itp. i mało pali.

 

Aktualnie to kompletna seria. Wcześniej był soft bez szaleństw na 340km i wprogramowany EGR i zaślepiony. Myśląc że to od tego, zaczęliśmy przywracać po kolei serię – wleciał seryjny soft, potem przywrócony EGR fizycznie jak i programowo.

 

Macie jakieś pomysły ?

Ja jeszcze chce sprawdzić przepustnice do kolektora ssącego czy na pewno się przymyka przy wypalaniu

Czy przy kombinowaniu z softem coś mogło pójść nie tak? Wiem że raz nawet był wyciągany sterownik na stół przy manipulacji z EGR. Tuner (całkiem dobre opinie) się zarzeka że od strony softu jest 100 % ok…

Czy kodowanie całego auta od zera coś może zmienić ?

Poniżej rodzinne wozy na plaży w Sarti, oraz mój pomysł na zabezpieczenie wiązki

IMG_20230807_140216121_HDR.jpg

IMG_20250211_205635144_HDR.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sa dwa przypadki takiego zachowania:

1. Zapchany dpf i ecu zamyka proces wypalania

2. Zle zrobione egr off w sofcie. (wielu tunerow sie na tym kladzie) badz zle przywrocone do serii. 

Opublikowano
10 minut temu, kkx5 napisał(a):

Sa dwa przypadki takiego zachowania:

1. Zapchany dpf i ecu zamyka proces wypalania

2. Zle zrobione egr off w sofcie. (wielu tunerow sie na tym kladzie) badz zle przywrocone do serii. 

1.) Dpf był czyszczony - zampomniałem dodać

2.) Też wydaje mi sie bardzo prawdopodobne

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Jesli chemicznie to strata kasy. 

Opublikowano
4 minuty temu, kkx5 napisał(a):

1. Jesli chemicznie to strata kasy. 

Rozwiniesz bardziej?

Ciśnienie wsteczne w porządku - nawet przy pełnym bucie przed wypalaniem jest ~150hpa, przy normalnej jeżdzie 30-70

Opublikowano (edytowane)

też zaczął bym od isty lub esys i wgrał ori soft do DDE... ewentualnie spróbował bym podmienić sondy EGT może mają już dość... generalnie jak temperatura jest za niska znaczy ze jest za dużo powietrza względem paliwa lub zbyt wczesny kąt wtrysku paliwa... przepustnica to też dobry trop ale równie dobrze może być nieszcelny dolot między wyjsciem z turbo a kanałami dolotowymi... 

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano (edytowane)

150 HPA przed wypalaniem to jest troche za malo  - Nowy DPF tuz po wypaleniu maja 200 mbar na pelnym bucie tym bardziej 35d gdzie dmuchaj 2 turbiny. 

Tuz po wypaleniu powinienes miec 200 mbarna pelnym bucie tuz przed wypaleniem cisnienie powinno miec kolo 380-450mbar. 

Tak z ciekawosci wsadz palec w wydech i zobacz czy przepuszcza sadze i sprawdz szczelnosc wydechu i dolotu. Zobacz czy gdzies za turbo/ ktem/ dpfem nie ma okopcenia

Porownaj cisnienia na zaplonie po nocy:

1. ciśnienie atmosferyczne 

2. ciśnienie doladowania

3. ciśnienie przed dpf 

oraz

1. Temp w dolocie

2. Temp spalin

3. temp przed dpf

4. temp otoczenia

5. temp doladowania

Sprawdz parametry sondy na rozgrzanym

 

No i przede wszystkim skoro masz blad jednej swiecy  to znaczy, ze swiece wszystkie moga byc zuzyte a one biora czynny udzial w wypalaniu DPF i juz nie wspomne o tym, ze dogrzewaja silnik do moment uzyskania temp ok 60 stopni. 

 

No chyba, ze sobie juz poradziles to daj znac co to bylo

 

Edytowane przez michul
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Więc temat ma się następująco.

Świeca żarowa, a raczej sterownik bardziej na to wygląda, będziemy robić jak się trochę ociepli - zaplanowane tez kolejne czyszczenie kolektora.

Co do samego wypalania - zamieniliśmy się autami na jeden dzień, włączyłem manualnie wypalanie i faktycznie słabo temperatura rośnie podczas normalnej jazdy 90-110 km/h, i obrotach 1300-1900 na "D". Po włączeniu trybu manualnego i przytrzymaniu obrotów w przedziale 2400-2700, temperatura spokojnie po chwili dobija do 600-610 stopni, wypala sadzą prawie do 0 i przy następnym cyklu auto robi 850 km do kolejnego wypalania

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.