Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, jak w temacie mam dziwne wrażenie że coś się dzieje z moim zaworem EGR w G02 3.0d B57P. Podczas wypalania DPF silnik ma nierówne obroty na biegu jałowym i bardzo głośno pracuje. W załączniku zdjęcie z pozycją w jakiej jest zawór na biegu jałowym bez wypalania DPF oraz informacja o błędzie. Jakby ktoś mógł coś podpowiedzieć to byłbym wdzięczny.

Screenshot_2025-01-24-16-57-42-484_pl.pw.btool.lite.jpg

IMG_1220.mov

Edytowane przez Ravek89
  • Moderatorzy
Opublikowano

Błąd który masz w btoolu to tylko błąd komunikacji (odczytu) programu z ECU silnika a nie usterka samego silnika. Spróbuj zmienić parametry komunikacji.

Pokaż jeszcze w jakiej pozycji znajduje się przepustnica bo z tego może wynikać niższe niż oczekiwane doładowanie.

spacer.png

Opublikowano
17 minut temu, Kuj0n napisał(a):

Błąd który masz w btoolu to tylko błąd komunikacji (odczytu) programu z ECU silnika a nie usterka samego silnika. Spróbuj zmienić parametry komunikacji.

Pokaż jeszcze w jakiej pozycji znajduje się przepustnica bo z tego może wynikać niższe niż oczekiwane doładowanie.

Jutro sprawdzę i dam znać. O jakiej konkretnie zmianie parametrów komunikacji mówisz bo nie bardzo rozumiem ? 

Opublikowano

A czy taka niska masa powietrza też może być spowodowana problemem z przepustnica ?

Opublikowano
5 godzin temu, michul napisał(a):

Może być, może być skutkiem ale nie musi być przyczyną 

Podpowiedz proszę na co jeszcze zwrócić uwagę?

Opublikowano

Na dzień dobry dodaj wartość wysterowania przepustnicy i zobacz jaki ma parametr na wolnych, powinna być maksymalnie otwarte, przy wypalaniu może się przymykać. Ale generalnie tym toolem nie wiele zdziałasz. Przydałaby się ISTA D i zrobienie adaptacji testów, nastawnika turbiny, zaworu EGR z wizualną weryfikacją jak płynna jest praca, adaptacja przepustnicy. Sprawdzenie multimetrem/ oscyloskopem czujnika doładowania. Jeśli to wszystko będzie sprawne to do weryfikacji rozrząd - były przypadki przy 3.0d we wcześniejszych seriach że przy 140k taki rozrządu potrafił strzelić - więc można by oscyloskopem sprawdzić czy nie jest przesunięty. Czy to jest Xdrive?

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, michul napisał(a):

Na dzień dobry dodaj wartość wysterowania przepustnicy i zobacz jaki ma parametr na wolnych, powinna być maksymalnie otwarte, przy wypalaniu może się przymykać. Ale generalnie tym toolem nie wiele zdziałasz. Przydałaby się ISTA D i zrobienie adaptacji testów, nastawnika turbiny, zaworu EGR z wizualną weryfikacją jak płynna jest praca, adaptacja przepustnicy. Sprawdzenie multimetrem/ oscyloskopem czujnika doładowania. Jeśli to wszystko będzie sprawne to do weryfikacji rozrząd - były przypadki przy 3.0d we wcześniejszych seriach że przy 140k taki rozrządu potrafił strzelić - więc można by oscyloskopem sprawdzić czy nie jest przesunięty. Czy to jest Xdrive?

1 screen to parametry podczas jazdy a drugi screen na biegu jalowym. Dziwne jest dla mnie to, że jadąc przez jakiś czas te wartości się zmieniały a potem stanęło na 0% i za jakiś czas znowu zaczęła pracować... Kiedy wartość przepustnicy była na 0 to samochód jakby bardziej nieskazitelnie zaczął biegi zmieniać. Tak, to xdrive.  Screenshot_2025-02-21-20-39-32-880_pl_pw.btool_lite.thumb.jpg.f4edc812e07af47d47bc4a4b4069fb03.jpg

Screenshot_2025-02-21-20-42-24-374_pl_pw.btool_lite.thumb.jpg.45c2f23f939baea30121b179877cad15.jpg

Edytowane przez Ravek89
Zła tresc
Opublikowano (edytowane)

Przepustnica pracuje podczas jazdy, generuje podciśnienie dla EGR więc może się przymykać przy lekkim wciskaniu gazu/ odpuszczaniu gazu.

jesteś pewny przebiegu?

generalnie raczej nie uda nam się postawić diagnozy. Potrzebujesz IST D i diagnosty.

Możesz wrzucić tutaj też parametry DPF. Co ile ci wypala? Jakie masz ciśnienie wsteczne tuż po wypaleniu i tuż przed wypalaniem? 

Inny silnik i auto ale tutaj masz podobne objawy z przepustnica i dpfem - nierówna praca podczas wypalania. 20 minuta 55 sek

no i masz ten błąd, złej zadanej wartości otwarcia stosunku do oczekiwanej pozycji EGR - możliwe że się przycina. Zobacz w zakładce kody błędów jaki to jest numer dokładnie 

 

Edytowane przez michul
Opublikowano (edytowane)

Zmierzyłem czujnik doladowania : 251 ohm między 2 a 3 pinem - to dobra wartość ? Przebieg 108 tys km i jestem jego pewny. Ten błąd tak jak pisałem jest tylko w tych odczytach, żadnych błędów nie ma. Ciśnienie wsteczne mam teraz w granicach 8 i wypala się co ponad 500 km. Dodam jeszcze że wartość przepustnicy na biegu jałowym ma duże wachania otwarcia. Podczas jazdy nieraz ma 0% przez cały czas a nieraz też ma wachania. Może ten typ tak ma ? Auto jest z 2020 roku i ma już tą nową chłodniczke z EGR sterowanym elektrycznie.

 

Screenshot_2025-02-22-11-34-54-190_pl_pw.btool_lite.thumb.jpg.8f6915ba9bb8fd435251a51c9f3d616d.jpg

Edytowane przez Ravek89
Opublikowano
W dniu 20.02.2025 o 21:19, Kuj0n napisał(a):

Błąd który masz w btoolu to tylko błąd komunikacji (odczytu) programu z ECU silnika a nie usterka samego silnika. Spróbuj zmienić parametry komunikacji.

Pokaż jeszcze w jakiej pozycji znajduje się przepustnica bo z tego może wynikać niższe niż oczekiwane doładowanie.

Wstawiam screena, może coś podpowiesz. Generalnie na biegu jałowym ma duże wachania otwarcia. Błędów brak.

Screenshot_2025-02-22-11-35-20-592_pl_pw.btool_lite.thumb.jpg.9cd6d7c373574502598a202827e03ef6.jpg

  • Moderatorzy
Opublikowano

Cały czas masz błędy komunikacji w aplikacji.

Wypadałoby zrobić test przepustnicy. Jak nie masz isty to zobacz chociaż czy masz w funkcjach serwisowych taką możliwość.

spacer.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.