Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
16 minut temu, kkx5 napisał(a):

Tak. 10% jest zablokowane systemowo, 0 to jest 10% i jest sama benzyna. 

Wtedy ładuje się elektryk? Czy cały czas tylko benzyna bez ładowania? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niech wypowie sie ktos kto ma g30, ja mialem f30 i przy trybie auto, silnik nie ladowal baterii, byla zawsze 10%, jedynie systemy odzyskiwania ja ladowaly. Cala zime praktycznie, jezdzilem na pb, bateria jest za malej pojemnosci, wydajnosc spada w mrozne dni i korzystanie z elektryka jest bez sensu. 

Opublikowano
27 minut temu, kkx5 napisał(a):

Niech wypowie sie ktos kto ma g30, ja mialem f30 i przy trybie auto, silnik nie ladowal baterii, byla zawsze 10%, jedynie systemy odzyskiwania ja ladowaly. Cala zime praktycznie, jezdzilem na pb, bateria jest za malej pojemnosci, wydajnosc spada w mrozne dni i korzystanie z elektryka jest bez sensu. 

Czyli w skrócie przy 10% ma się jedynie benzynę do dyspozycji. Można ładować wtedy elektryka z benzyny ale spalanie pewnie sporo rośnie. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 godzin temu, Konserwant napisał(a):

Ok. Czyli jest możliwość odpalenia od razu benzyny i jazda by elektryk mógł ową benzynę wspomagać? Nie chcę w ogóle jeździć na elektryce (albo bardzo rzadko). Co najwyżej by ta elektryka wspomagała silnik spalinowy. Z tego co widziałem to odpalając samochód jest w trybie elektrycznym i powyżej danej prędkości/kickdownie dołącza się spalinowka. Czy jest to inaczej rozwiązane? 

Włączasz tryb Sport Individual i jedziesz na benzynie wspomaganej prądem.

Inny sposób to battery control i ustawienie na 100%.

3 godziny temu, Konserwant napisał(a):

Czyli jeśli chce docelowo używać benzyny bez ciśnienia to wożę 300 kg więcej przy 184 koniach (pomijając już dynamiczną jazdę. Jedynie spokojne pyrkanie)

No nie. To nie tak.

Te 184km masz przy określonych obrotach i przy max gazie i to nie w 530e a w 520d w f10. 

Przecież nie wykorzystujesz cały czas max mocy i momentu. 

W 530e masz caly czas do dyspozycji 252 i 420nm (chyba ze silnik spalinowy zimny to mniej).

1 godzinę temu, Konserwant napisał(a):

Ok. Można doprowadzić do "braku" energii i jazdy na samym silniku spalinowym? Tzn 184 km bez elektryki.

Nie.

Bo brak energii to te 10%... około. Więc nawet butując non stop nie zjesz tych 10%, bo jak tylko odpusisz gaz na moment, bedzie energia kinetyczna ladowac baterie.

 

 

Podsumowując:

Samochód ma te 252 czy 292km - zawsze, ale jak w kazdym innym - jest to max moc. Zobacz wykresy przebiegu momentu i mocy. Zobaczysz że ta moc, i moment (głownie moment) jest duużo dłużej niż w 530i. Nie dasz rady jeździć przez 30 minut ciągle z butem w podłodze, nawet 10 minut. Samochód ładuje baterie energia kinetyczna (przy zwalnianiu), ale może też normalnie (ale to nie ma sensu).

W 530e, praktycznie zawsze gdy wcisniesz gaz do podlogi (czy do kickdown) masz 420nm. W 530i - nie, turbo musi napompoac, i w okreslonym zakresie. To jest ta 'moc' wspomagania elektrycznego, co też odciąża silnik spalinowy.

 

W sobote robilem 530e z ta mniejsza bateria (26Ah - 9,2kwh):

image.thumb.png.02efdbd965466fbb1d2a7762564ca6e7.png

Lajtowy program.

Zobacz przy jakich obrotach jaki moment jest, zobacz jak płaski moment jest - jak w dieslu i to bardziej 3l niż 2l. Dlatego się tym mega przyjemnie jezdzi.

W trasie - owszem, tankowanie co 400-500km. Bagaznik - owszem mniejszy. 

Natomiast, chcesz uzywac jako spalinowki - tryb sport individual i zapominasz o ladowaniu. (to co zje wspomaganie elektryczne, naladuje sie z hamowania)

 

34Ah / 12kwh ma xtraboost i robi juz 384km/614nm.

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, Konserwant napisał(a):

Wtedy ładuje się elektryk? Czy cały czas tylko benzyna bez ładowania? 

Zależnie od trybu. Elektryk laduje sie caly czas - podczas hamowania czy 'toczenia'.

Jesli chcesz szybciej naladowac to tryb battery control.

31 minut temu, kkx5 napisał(a):

Niech wypowie sie ktos kto ma g30, ja mialem f30 i przy trybie auto, silnik nie ladowal baterii, byla zawsze 10%, jedynie systemy odzyskiwania ja ladowaly. Cala zime praktycznie, jezdzilem na pb, bateria jest za malej pojemnosci, wydajnosc spada w mrozne dni i korzystanie z elektryka jest bez sensu. 

W trybie auto edrive - auto zuzyje baterie do okolo 10% i tak bedzie ja utrzymywal zeby byl boost. Jest tak jak piszesz. W mrozne dni po prostu duzo energii zjada ogrzewanie - to fakt. Zima zasieg dla g30 9,2kwh to okolo 25km, dla 12kwh - 35km, latem dla 9,2kwh okolo 30-35km, dla 12kwh - 45-60km (bez klimy)

 

5 minut temu, Konserwant napisał(a):

Czyli w skrócie przy 10% ma się jedynie benzynę do dyspozycji.

Nie, i nie wiem ktory raz to pisze ze nie. Zawsze masz do dyspozcji jedno i drugie, oprocz trybu Max eDrive lub Auto eDrive w trybie edrive - wtedy jedziesz na pradzie.

 

6 minut temu, Konserwant napisał(a):

Można ładować wtedy elektryka z benzyny ale spalanie pewnie sporo rośnie. 

W trybie Battery Control - ladujesz baterie i wtedy spalanie rosnie o 3-5l/100km - jest to bez sensu.

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja juz nic nie dodaje, Luk tlumaczy znacznie lepiej:) 

Opublikowano
1 godzinę temu, kkx5 napisał(a):

Tak. 10% jest zablokowane systemowo, 0 to jest 10% i jest sama benzyna. 

Po tym wywnioskowałem, że tylko benzyna 😅. Czyli 530e brzmi faktycznie fajnie. A jak wygląda sprawa z awariami? W sensie baterie padają, osprzęt lub cokolwiek? Wiadomo, że wszystko może się zepsuć. W B47 typową usterką jest ropa w wiązce. Istnieją podobne bolączki w 530e? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widze ze za duzo filmow ogladasz, typowa usterka b47 to nie ropa w wiazce. Mam pare hybryd pod soba i nie ma z nimi zadnego problemu oprocz tych typowych dla silnika b48. 

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, kkx5 napisał(a):

Widze ze za duzo filmow ogladasz, typowa usterka b47 to nie ropa w wiazce. Mam pare hybryd pod soba i nie ma z nimi zadnego problemu oprocz tych typowych dla silnika b48. 

Jeśli usterka pojawia się dość często to można uznać, że jest bolączką danego silnika. Niby nie w każdym b47 się pojawia, ale jednak większość wymienia albo chociaż kontroluje. Ja przynajmniej wolę co jakiś czas sprawdzić króciec wody, wiązkę, kolektor, egr i wymienić rozrząd na czas bo się napinacz zacina. To trochę jak z uszkodzoną podstawą filtra w b48, niby nie zawsze się zdarza ale warto wymienić i spać spokojnie. Kupując używany samochód jednak trzeba liczyć się z kosztami więc wolę zapytać bardziej doświadczonych użytkowników. 

Edytowane przez Konserwant
Opublikowano
W dniu 11.02.2025 o 08:00, luk_byd napisał(a):

Jak chcesz 530e do 140k, mam 2020 rok z M-Pakietem. 

Ew. 6GT 630i jak chcesz dla alternatywy zobaczyc. 🙂

 

 

Jeśli możesz podesłać szczegóły 530e to będę wdzięczny. 

Opublikowano
W dniu 11.02.2025 o 11:35, Konserwant napisał(a):

Przejechałem się 530e, jednak to nie dla mnie 😅. 6GT zdecydowanie droższa od 5, w szczególności jeśli chce mieć coś z wyposażenia poza podstawą. 

Też się zastanawiam nad 530e, dlaczego uznałeś że to nie dla Ciebie? Co zauważyłeś gorszego względem zwykłej benzyny?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
9 godzin temu, Konserwant napisał(a):

A jak wygląda sprawa z awariami? W sensie baterie padają, osprzęt lub cokolwiek? Wiadomo, że wszystko może się zepsuć. W B47 typową usterką jest ropa w wiązce. Istnieją podobne bolączki w 530e? 

Nie ma typowych bolączek, chyba że te, które ma zwykłe B48 - tak jak pisał @kkx5

Początkowe roczniki - 2017/2018 miały problem z bateriami. Naprawa to wymiana uszkodzonych pakietów baterii (jest ich chyba 5?) - można na takie same, ale sprawne, albo na te o większej pojemności. 2000zł pakiet + robocizna, więc też bez wielkiej tragedii.

Pozostałe rzeczy - raczej nie słyszy się/nie czyta się na forach aby coś się działo.

Zdecydowanie najbardziej bezpieczną opcją są roczniki 2019 w góre, a najlepiej to lipiec 2019 w góre gdzie mamy juz nowszy system hybrydowy i baterie 34Ah. 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
2 godziny temu, mwerd napisał(a):

Też się zastanawiam nad 530e, dlaczego uznałeś że to nie dla Ciebie? Co zauważyłeś gorszego względem zwykłej benzyny?

Sam sprzedający nie do końca wiedział jak ta hybryda działa. Dał do zrozumienia, że bez elektryki jeździć się nie da. Jeśli faktycznie można odpalić sobie spalinowke i wspomagać się elektrykiem zyskując mniejsze spalanie + mniejsze zużycie samochód np. klocków + większą moc, to 530e jest sensownym wyborem. 

Opublikowano
2 godziny temu, luk_byd napisał(a):

Nie ma typowych bolączek, chyba że te, które ma zwykłe B48 - tak jak pisał @kkx5

Początkowe roczniki - 2017/2018 miały problem z bateriami. Naprawa to wymiana uszkodzonych pakietów baterii (jest ich chyba 5?) - można na takie same, ale sprawne, albo na te o większej pojemności. 2000zł pakiet + robocizna, więc też bez wielkiej tragedii.

Pozostałe rzeczy - raczej nie słyszy się/nie czyta się na forach aby coś się działo.

Zdecydowanie najbardziej bezpieczną opcją są roczniki 2019 w góre, a najlepiej to lipiec 2019 w góre gdzie mamy juz nowszy system hybrydowy i baterie 34Ah. 

Wielkie dzięki za wyjaśnienie szczegółowe. Jestem sporo mądrzejszy w hybrydach po tym temacie na forum. 

Opublikowano

Dobry wieczór. Jestem zainteresowany zakupem 530E. Od dłuższego czasu choruję na G30. Zazwyczaj kręcę się do 10 km od domu, jednak raz w tygodniu muszę zrobić trasę 120 km w jedną stronę. Nie zawsze mogę naładować baterię. Jadąc 80 km/h przez te kilkadziesiąt kilometrów na jakie spalanie można liczyć? Bateria teoretycznie wystarczy na 30 km, a co potem? Nie chce katować silnika spalinowego ciągłym gaszeniem i odpalaniem gdy silnik elektryczny odzyska trochę energii.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
12 godzin temu, TheBestBMW napisał(a):

Dobry wieczór. Jestem zainteresowany zakupem 530E. Od dłuższego czasu choruję na G30. Zazwyczaj kręcę się do 10 km od domu, jednak raz w tygodniu muszę zrobić trasę 120 km w jedną stronę. Nie zawsze mogę naładować baterię. Jadąc 80 km/h przez te kilkadziesiąt kilometrów na jakie spalanie można liczyć? Bateria teoretycznie wystarczy na 30 km, a co potem? Nie chce katować silnika spalinowego ciągłym gaszeniem i odpalaniem gdy silnik elektryczny odzyska trochę energii.

Jeżdząc tak w około domu - to nawet zimą na samym prądzie - na spokojnie.

Trasa 120km - jeśli wyjedziesz naładowany do 100% to pierwsze 30/40km zrobisz ze spalaniem 0l/100km - w zależności lato/zima

Pozostałe 90/80km licz: 7l/100 - autostrada; 6,5/100 - krajowka

W trybie auto edrive powyzej 90km/h (a wiec w trasie) nawet w domyslnych ustawieniach nie bedzie auto ciagle gaslo i odpalalo, gdy osiagnie ~10% bateria, to zmniejsza sie to do 60km/h

Jeśli chcesz - włączasz kodujesz sport individual i max edrive z automatu - zadzaiała to tak, że zawsze jak masz - jezdzisz na baterii, jak sie rozladuje, jezdzisz na benzynie + wspomaganie elektryczne. Gasnie tylko jak na dluzej sie zatrzymasz (nie tak jak w normalnym start stop)

  • Dziękuję 2
Opublikowano

Ogólnie 530e i 530i to są takie mniejsze i wolniejsze limuzyny, nie ma co porównywać nawet z 740 Ldx (wiem, że to 6 cylindrów). Fajnie, że w 530e jadę na zakupy i nie muszę w ogóle odpalać benzyny (chodzi o zużycie silnika benzynowego, nie pieniądze). Przy przepisowym 150 km/h denerwuje mnie pilnowanie stacji bo na pozostałym prądzie dojedziesz 10 km. Doładowanie baterii z silnika to + 1-2 litry (zależy do ilu procent chcesz doładować). Czuje się, że 530e swoje waży i na zakrętach jest mocno dociskane ale (odpukać) poślizgów nie miałem. Dużych różnic w spalaniu nie ma, bo zależy od stylu i miejsca jazdy.

GŁÓWNA różnica to bagażnik, jest mały. Ja kupiłem ją dla 2 osób, no i 530i (które chyba bym wybrał) to z moim wyposażeniem jest trudne do kupienia i wyraźnie droższe. Jak chcesz jechać z 2 dziećmi na wakacje to coś na dach...

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Witam! Też mi chodzi po głowie, co prawda nie 530e, a X3 30e, ale oprócz budy reszta chyba taka sama. Celuję w wersję po lifcie z tą większą baterią. Teraz mam g31 520d i X3 też myślałem kupić z tą jednostką, ale jakoś ich u mnie jak na lekarstwo.

Do poprzednich pytań i odpowiedzi, chciałbym jeszcze dodać pytanie odnośnie takich sytuacji - Czy jadąc w trasie na samej baterii, szczególnie w zimą, a bywają tu spore przymrozki, gdy silnik spalinowy się uruchomi - czy jest on jakoś w miarę zagrzany np. obiegiem z chłodzenia silnika elektrycznego i jak z rozprowadzeniem oleju, gdy pojawią się nagle większe obroty ? Dodam, że zimą ogrzewam wstępnie kabinę i silnik nagrzewnicą defa zasilaną ze słupka. Silnik nie ma oczywiście temperatury roboczej, ale ma parę stopni powyżej zera.

Edytowane przez mimoon
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
10 godzin temu, mimoon napisał(a):

Czy jadąc w trasie na samej baterii, szczególnie w zimą, a bywają tu spore przymrozki, gdy silnik spalinowy się uruchomi - czy jest on jakoś w miarę zagrzany np. obiegiem z chłodzenia silnika elektrycznego i jak z rozprowadzeniem oleju, gdy pojawią się nagle większe obroty ?

Było to wyżej wyjaśnione.

Co to znaczy nagle większe obroty? 

Jak się skończy energia w baterii i uruchomi to silnik spalinowy to dlaczego ma mieć 'wyższe obroty' ? Przy 120 czy 140km/h masz 2000 obr na 8 biegu. jeśli jedziesz wolniej, to nadal masz takie obroty tylko niższy bieg.

Jeśli zrobisz kickdown to owszem silnik się uruchomi, skrzynia zredukuje bieg (może i dwa, nie wiem czy trzy) i będzie ~3000-3500 obr, ale silnik spalinowy wtedy nie będzie miał pełnej mocy i nadal pierwsze setki metrów pokonywane będzie na silniku elektrycznym, a silnik spalinowy będzie się kręcił ale z minimalnym obciążeniem. Po chwili, silnik spalinowy uzyska większą moc, a gdy zniknie ikonka 'zimny' będzie dostępna pełna moc - co i tak nie znaczy, że warto 'pałować, butować, dawać wpie..l i inne takie...'.

 

Nie rozumiem jednej rzeczy. Mając czy 2.0d, czy 2.0i, czy B58, czy V8.. jak uruchamiasz silnik, to też od razu wciskasz manipulator otwarcia przepustnicy do końca ? Też wtedy nie będzie pełnej mocy bo ECU tak steruje że nie pozwoli i jest obcięta moc. Jeśli nie - to dlaczego miałbyś tak robić w hybrydzie ? 

I dwa... dlaczego traktujecie, że inżynierowie (już w 4 i 5 generacji hybryd BMW) nie zadbali o to aby silnik / jednostka / samochód sam się nie zabił ? 

I jeszcze trzy... samochodami jeżdzą róźni ludzie, słyszeliście, widzieliście gdzieś jakieś awarie, usterki aut 30e i 45e po lipcu 2019? Bo przed - zdarzało się że baterie wymagały wymiany (5000zł za używaną z 2023 roku). Bo ja jedyne usterki, awarie to kojarze w autach po wypadku gdzie było źle diagnozowane, źle naprawiane. 

Rozumiem że 'nowa' ?? (15 lat) technologia. U mnie sprzedaż 530e coś nie idzie, aczkowiek ludzie oglądają i są zakochani, zauroczeni jak to jedzie, jaki jest komfort, a przyjezdzaja g30 520d np. 
Nie twierdze że jest to wybór dla każdego, bo żeby miało to w pełni sens to trzeba mieć gdzie to ładować. Bez tego - nie ma żadnych oszczędności.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź, ale spokojnie. Dopytuję bo nigdy nie jeździłem tego typu autem.

Ktoś tu na forum wstawił film autorów autoholicy i tam gość twierdzi trochę inaczej. Wiem jak to jest z tymi "fachowcami" bo na temat mojego też był dramat, i dla dlatego drążę. 

Ps. Nigdy nie pałuję na zimnym, chociaż i tak dokońca zimny nie jest, bo podgrzewa go defa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, mimoon napisał(a):

Dzięki za odpowiedź, ale spokojnie. Dopytuję bo nigdy nie jeździłem tego typu autem.

Ktoś tu na forum wstawił film autorów autoholicy i tam gość twierdzi trochę inaczej. Wiem jak to jest z tymi "fachowcami" bo na temat mojego też był dramat, i dla dlatego drążę. 

Ps. Nigdy nie pałuję na zimnym, chociaż i tak dokońca zimny nie jest, bo podgrzewa go defa.

Jeśli filmik dotyczy BMW G30 530e lub innego 30e ze stacji BMW - podeślesz mi link prosze ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Film opublikowany - 17 paź 2019

Może w pierwszych softach było coś inaczej, ale nie sądze.

Tak jak mówi:
Silnik spalinowy jest zdławiony przy hybrydzie względem standardowej wersji 3.0i. Takie odciążenie jednostki, prawdopodobnie wydłuża jej żywotność.

7 minuta - Auto ma ładowarke jednofazową. Zasięg auta oczywiście zależy od warunków. Latem do 60km, zimą ok. 40km. Natomiast nadal jest to 12,3kwh brutto. Ale tłumaczenie prędkości ładowania nie jest prawdziwe. Przy 16A ładujemy 3,5h, przy 10A ładujemy ~4,5h. (od prawie 0 do 100)

9 minuta - elektryk ma 113KM a nie prawie 100, dodatkowo ma duży moment - 250NM - tutaj jest ta przewaga.
Mówi o wyładowaniu baterii do 0 - tak nie da rady zrobić. Samochód sam pilnuje aby utrzymywać ok. 8-10% naładowania, co wystarczy na boost. Albo odzyska energie z kinetyki, albo wymusi podładowanie energii przez silnik spalinowy - aby jak najszybciej do tych 8-10% dobić.

10,5 minuty - Te 50km jest luźne. Ale owszem, przy rozsądnej jeździe. Da radę 60km. Mam do pracy i domu 57km, nie raz wróciłem z pozostałymi km.

13 minuta - masa z tylu - 88kg bateria, te 200kg więcej to na cale auto.

Odnośnie jego spalania - kosmos. U mnie na rozładowanej baterii w normalnym używaniu 7l-7,5l/100
Trasa 160-170 - tez 7,5l/100 I to w 530e a nie 330e.

14 minuta - Dlaczego elektryk w ogole nie działa? Dziala przy przyspieszaniu.
Bak 35-37 litrów? 45, chyba ze nie wzial powiększonego.

 

Minęło 6 lat. Jak będzie coś sie sypało to nam powie.

Powiedział coś ? 🙂
 

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Dzięki za podsumowanie👍

X3 pewnie trochę mniej, ale ile kilometrów tak realnie g30/1 może zrobić latem/zimą na autostradzie przy prędkości 100-110 km/h ?

Opublikowano

Zobaczcie jeszcze jego film na zakończenie przygody z 330e z finalną opinią w 2021 roku, bo już nie był taki zadowolony jak na początku jak dobrze pamiętam kiedy to oglądałem:

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.