Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

stoję przed wyborem silnika w G60 - 2.0 vs 3.0 w dieslu xdrive. Przebiegi roczne ok 35 tys. Zamierzam użytkować auto do min 200 tys przebiegu i może więcej. Interwały olejowe skrócone. Który z tych silników ma mniej tzw "wad wrodzonych" ? czy faktycznie 3.0 B57 jest poprawiony w stosunku do N57? Biorę pod uwagę jeszcze OM654M w nowym Mercedesie E klasie. Ktoś porównywał który z tych silników może być najmniej problematyczny? wiadomo - liczę się z większymi kosztami utrzymania 3.0 tj nie tylko paliwo, ale przede wszystkim serwisy, tarcze klocki itp (tu będzie spora różnica w stosunku do 2.0)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jeśli masz budżet na wersję z 6-cylindrowym silnikiem, to w zasadzie nie widzę sensu deliberować nad 2.0d…

Znasz kogoś, kto po zakupie samochodu powiedział, “kurczę, chciałbym, żeby miał mniej mocy i wolniej jeździł”?

Różnica w spalaniu i kosztach serwisowania jest bez znaczenia - nie oszczędzisz na tyle dużo, aby miało to jakiekolwiek znaczenie. Bierz 6-cyl i ciesz się najlepszym dieslem na rynku

Edytowane przez maciek_w

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano

Nastepne auto jakie kupie to 3.0 benzyna b58 . Jak się łupać z dieslem to 2.0 wystarczy, mnie się wydaje za 5 lat diesle będą wysyłane z niemiec za dopłatą dla kupującego 😂 nie wiem jak jest w G60 ale poprzednie modele miały dopłatę 60k za 3.0 diesel. Jako użytkownik czajnika 218km xdrive z dwiema turbinami, mi to wystarcza. Diesle konkurencji sa duzo glosniejsze. Jakbym miał dopłacać tyle siana to już bym wziął benzynę tylko raczej auto zostanie wtedy na 10-15 lat u mnie. Jak narazie to w sumie nie narzekam na prawie 10 letnie auto, wygląda jak nowe, gra dobrze, tylko ten diesel wymusił dodatkowe studia technologiczne żeby nie dać sie wycyckać mechanikom 😂

Opublikowano
31 minut temu, Użytkownik525xd napisał(a):

Nastepne auto jakie kupie to 3.0 benzyna b58 . Jak się łupać z dieslem to 2.0 wystarczy, mnie się wydaje za 5 lat diesle będą wysyłane z niemiec za dopłatą dla kupującego 😂 nie wiem jak jest w G60 ale poprzednie modele miały dopłatę 60k za 3.0 diesel. Jako użytkownik czajnika 218km xdrive z dwiema turbinami, mi to wystarcza. Diesle konkurencji sa duzo glosniejsze. Jakbym miał dopłacać tyle siana to już bym wziął benzynę tylko raczej auto zostanie wtedy na 10-15 lat u mnie. Jak narazie to w sumie nie narzekam na prawie 10 letnie auto, wygląda jak nowe, gra dobrze, tylko ten diesel wymusił dodatkowe studia technologiczne żeby nie dać sie wycyckać mechanikom 😂

Ogólnie to posiadanie BMW wymaga takich studiów...bo większość mechaników na widok bawarki w bramie wyciąga "cennik dla klientów premium".

Opublikowano

W g60 3.0d dopiero będzie pojawiać się na drogach więc chwila cierpliwości i ktoś jakieś relacje zda. Ten wariant silnika jest już oferowany np w nowej serii 7 i tam daje spektakularne efekty. Jasne nie jest to rakieta,ale bardzo sprawnie sobie radzi z ciężką budą a przy prędkościach autostradowych pali śmiesznie mało. W mieście nie miałem okazji dłużej pojeździć. 

Co do trwałości nikt nic Ci tu nie powie nowego bo znowu silnik został zmodyfikowany i przebiegi użytkowników muszą pokazać mniej więcej co po jakim okresie wymaga troski. 
Osobiście im nowszy diesel tym bym się nastawiał na jego krótsze użytkowanie. 4/5 lat 200 tys km przedłużona gwarancja i do widzenia. G60 raczej nie zasługuje na to by o niej poważnie myśleć na przyszłość. 
 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.