Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od dłuższego czasu borykam się z dziwnym dźwiękiem podczas skręcania w jedną i w drugą stronę podczas postoju albo przy bardzo małej prędkości, ktoś miał podobny przypadek? Wahacze przód były wymieniane na LEMFÖRDER'a, dawałem wazelinę techniczną w ogumienie przy grodzi gdzie przechodzi wałek kierownicy ale nie pomogło:

 

Aktualizacja najnowszych map/Kodowanie/Zmiana oświetlenia/ambientu wewnątrz auta - zapraszam PW

Opublikowano

Usłyszałem taką opinię że gumy od sprężyn mogą wydawać takie dzwięki, może być to?

Aktualizacja najnowszych map/Kodowanie/Zmiana oświetlenia/ambientu wewnątrz auta - zapraszam PW

Opublikowano

A może jeszcze warto czymś spryskać przeguby kardana na kolumnie kierownicy pod maską? Z tego co widzę, to hałasuje zawsze przy konkretnym położeniu kierownicy.

Opublikowano (edytowane)

Też mi się pojawia  ten odgłos sporadycznie w lecie, potem znika.

Mam podejrzenia co do taśmy w kierownicy.  Dopóki dzwiek sam ustaje nie ruszam na razie.

Edytowane przez Lendio
Opublikowano (edytowane)
W dniu 20.09.2024 o 09:06, Lendio napisał(a):

Też mi się pojawia  ten odgłos sporadycznie w lecie, potem znika.

Mam podejrzenia co do taśmy w kierownicy.  Dopóki dzwiek sam ustaje nie ruszam na razie.

Zauważyłeś że zaczyna to jęczeć jeśli chcesz nawrócić np na parkingu robiąc to szybciej niż zwykle i są większe przeciążenia, tak u mnie jest. Ja obstawiam na sworzeń górnego wahacza i jestem już skłonny go przebić igła i wpuścić smar testowo jak będzie jęczeć 😂 podobno wytarała się warstwa teflonu na sworzniu, a nie mam jak dokładnie tego zlokalizować bo nawet nie ma jak ręki włożyć auto obniżone... Na następny dzień rano już cisza.

Edytowane przez GODFATHER9191

Aktualizacja najnowszych map/Kodowanie/Zmiana oświetlenia/ambientu wewnątrz auta - zapraszam PW

Opublikowano (edytowane)

Tak zdecydowanie dzwiek pojawial sie typowo przy parkowaniu jak sie trzeba wiecej namachac kierownica na postoju.

Moze to dobry trop. 

Edytowane przez Lendio
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Pudło wahacze górne zmienione, więc komplet cały nowy a dźwięk nadal występuje. W kilku miejscach byłem nikt nic nie wie. Mam krótsze sprężyny i nawet nie ma jak łapy wsadzić tak mały prześwit. Może ktoś ogarną temat co może być?

Aktualizacja najnowszych map/Kodowanie/Zmiana oświetlenia/ambientu wewnątrz auta - zapraszam PW

Opublikowano

Inny mechanik jak pokazałem nagranie bo teraz ciężko to uświadczyć jak jest duża wilgotność rzucił hasło że może być coś z układem kierowniczym prawdopodobnie, no ale na prawdopodobnie nie wymienię pół auta więc problem nie rozwiązany. Czekamy czy komuś uda się ten problem rozwiązać.

Aktualizacja najnowszych map/Kodowanie/Zmiana oświetlenia/ambientu wewnątrz auta - zapraszam PW

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Mi się udało, chociaż do dziś nikt nie wie co to było. Borykałem się z podobnym dźwiękiem przy kręceniu np. na parkingu. Początkowo żaden mechanik nie znalazł przyczyny, też wymieniałem elementy zawieszenia, bezskutecznie. W końcu jeden z najlepszych speców od geometrii w mojej okolicy wziął samochód na kilka godzin na warsztat. Walczył do późnej nocy, zrobił, choć sam nie wie do końca co dokładnie pomogło. Zrzucił od spodu wszystkie plastiki i idąc od tyłu dokręcał każdy element. Dźwięk ustał i nie pojawia się już od roku.

  • Lubię to 1
Opublikowano
20 godzin temu, Mercek napisał(a):

Mi się udało, chociaż do dziś nikt nie wie co to było. Borykałem się z podobnym dźwiękiem przy kręceniu np. na parkingu. Początkowo żaden mechanik nie znalazł przyczyny, też wymieniałem elementy zawieszenia, bezskutecznie. W końcu jeden z najlepszych speców od geometrii w mojej okolicy wziął samochód na kilka godzin na warsztat. Walczył do późnej nocy, zrobił, choć sam nie wie do końca co dokładnie pomogło. Zrzucił od spodu wszystkie plastiki i idąc od tyłu dokręcał każdy element. Dźwięk ustał i nie pojawia się już od roku.

2x robiłem geometrię ale nic nie pomogło dalej to się dzieje, o tej porze roku trochę rzadziej, na wiosnę jak zacznie znowu jęczeć to chyba podejmę temat sprawdzenia układu kierowniczego.

Aktualizacja najnowszych map/Kodowanie/Zmiana oświetlenia/ambientu wewnątrz auta - zapraszam PW

Opublikowano

U mnie wyglądało to tak, że sprawdzone zostało dokładnie zawieszenie, układ kierowniczy, maskownica, nawet hamulce z przodu, żeby wyeliminować wszystkie możliwości. Pomogło zrzucenie wszystkich plastikowych osłon pod spodem i cierpliwe dokręcanie dosłownie każdego możliwego elementu. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.