Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie tak trochę rozmyślałem nad tym dziwnym przypadkiem kierownicy, kto mi powie, co odpowiada za zmienna twardość kierownicy? Ten przypadek występuje nie zawsze, tylko przy określonych prędkościach gdy zmienia się twardość kierownicy. Czasami gdy jadę 40km/h po mieście kierownica prosto, ja próbuje delikatnie ja skręcać to tak jak by zacina się w określonej pozycji na wprost i trzeba taki opór przełamać żeby dała się skręcić. Następnie ten problem nie wystąpi przez pewien czas i znów się pojawi. Jadę trasą skręcam w łuku mam skręcona kierownice jakieś 1/4 i ona tak się trzyma gdy ją puszcze specjalnie i nagle za 2 sek puści i wraca do pkt 0. Staram się to rozkminic, gdyż nikt nie potrafi pomoc. Wątpię żeby to była jakaś usterka mechaniczna, bo na postoju kierownica chodzi lekko i gładko, żadnych stuków, pisków, szurania nic, nawet na zgaszonym. Stawiam na usterkę elektroniczna, związana za regulacje twardości kierownicy. Myślicie tak samo? Tylko co silnik elektryczny do wymiany? Może jakies czujniki położenia kierownicy? Błędów brak 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Uklad jest bardzo prosty. Silnik to tez sterownik, sygnal dostaje z dsc, na tej podstawie ustala wspomaganie, dalej jest pasek napedzajacy lozysko kulkowe, koniec przekladni. Uszkodzenie, wedlug mnie, jest mechaniczne, silnik/pasek/lozysko/listwa magla. Nie pisze tego z pozycji laika...rozebralem ich wiele. 

Opublikowano

Po wyjęciu bezpiecznika od magla, brak zacięć wszystko okej, silnik? najprawdopodobniej, pasek jak się zużyje widziałem parę razy wydaje wyjący dźwięk? listwa magla - rozmawiałem z fachowcem mówił że jeśli by był problem z listwa zacinała by się zawsze, a nie raz na jakiś czas i tylko w określonych sytuacjach. Dziękuje kkx5, dałeś mi jakiś pomysł z dsc, zobaczę prędkości kół czy odpowiednio odczytuje, ale jeśli było by cos nie tak, pewnie by był błąd. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie mozna na to w ten sposob patrzec "zacinalaby sie zawsze", chyba ze "fachowiec" mowi o zwyklym maglu, w f30, tam gdzie jest silnik magla jest lozysko z duza iloscia kulek pracujacych na biezni listwy, teraz, przekraczasz pewna predkosc, idzie sygnal do eps, silnik zmniejsza wspomaganie i wtedy robi sie problem....Ja nie widze tego, systemowo, aby uklad dsc cos mial z tym wspolnego. 

Opublikowano

O cholera.... To ciekawy przypadek z tymi maglami, problem w G20 i G30 też występuje. wymieniałeś magiel wraz z silniczkiem na używkę czy zostawiłeś silniczek swój? 

Opublikowano (edytowane)

Faktycznie ciężki przypadek. Mi jeszcze do głowy przychodzą górne mocowania amortyzatorów. Kiedyś w Renówce tak miałem, że podczas jazdy ciągnęło mnie delikatnie w lewą stronę. Wszystko było posprawdzane łącznie z geometrią. Aż kiedyś po dłuższym postoju wyjechałem na trasę, mocniej skręciłem kierownicą i nagle trzask. Potem coś zaczęło dzwonić w okolicach amortyzatora. Okazało się, że pękła sprężyna bo zatarte było górne łożysko. Po wymianie na nową auto jeździło jak po sznurku. Chociaż w Twoim przypadku jest trochę inaczej bo kierownicę tak jakby "zamrażało" w pewnej pozycji i brak było re-centrowania do pozycji zero.

Edytowane przez Pokakulka
Opublikowano (edytowane)

Pisałeś wcześniej, że nie ma kalibracji a moim zdaniem jest. Jak dla mnie problemu należy szukać w silniczku/elektryce. Miałeś to od początku czy było kiedyś normalnie/inaczej?

Edytowane przez Pokakulka
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oczywiscie ze jest kalibracja, inaczej jak mialo by to dzialac? Skoro nie ma bledow i system dziala to oznacza ze kalibracja jest prawidlowa, to jest sprawdzane przez dsc w czasie rzeczywistym. 

Opublikowano

Od kiedy kupiłem auto, wcześniejszy właściciel też o tym wspominał, jeździł 3 lata tak i ani gorzej ani lepiej, losowe sytuacje. Nie ma do kogo pojechać żeby pogłówkować co jest przyczyna... Wszyscy chcą od razu wymieniać magiel

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jesli nie sadzisz ze magiel, moze warto skorzystac z podpowiedzi kolegi wyzej, wymienic lozyska gorne amortyzatorow. 

Opublikowano
12 minut temu, kkx5 napisał(a):

Jesli nie sadzisz ze magiel, moze warto skorzystac z podpowiedzi kolegi wyzej, wymienic lozyska gorne amortyzatorow. 

Kiedyś w X3 wymieniałem ale miałem problem bardziej na postoju jak skręcałem to miałem takie skrzypienia. Raczej wątpie w te łożyska, a magiel pewnie tak, tylko ciekawe co. A co byś powiedział na nasmarowanie listwy? Odchylić osłony gumowe i nasmarować smarem FB-1? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mozesz sprobowac ale ma to sens tylko z prawej strony (pasazer), tam jest to lozysko. 

Opublikowano
3 minuty temu, kkx5 napisał(a):

Mozesz sprobowac ale ma to sens tylko z prawej strony (pasazer), tam jest to lozysko. 

Okej, spróbować można smar 25 zł, zacznę od najtańszych rzeczy 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.