Skocz do zawartości

E39 wahcze przód,chodzi o tulejki sworzni przy zwrotnicy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WItam czy te tulejki wymienia sie zawsze razem z wahaczami? czy po jakims czasie one sie wyrabiaja i dochodzi tam do jakiegos luzu na tym polączeniu? Z oryginału nie idzie tego dostac , tylko widziale moze kto ma na allegro po 75złza sztuke 😕 Dziękuje za  pomoc

  • Moderatorzy
Opublikowano

Te tulejki nie są dostępne jako część zamienna. Jak stary wahacz wyjąłeś razem z tulejką to obetnij sworzeń poniżej i wybij z niej to co zostało, a jeszcze lepiej - wyciśnij na prasie. Możesz też poszukać tulejki razem z używanym wahaczem i zrobić to samo jeśli twoja jest pęknięta.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Bez tulejek nie pojeździsz lata wszystko (miałem tak na kilka dni zanim paczka nie przyszła po wymianie). Kiedyś mój mechanior właśnie wywalił wahacze z tulejkami, 2 pękły. Kupiłem na allegro używki i wróciło do normy.
Jak chcesz kupić oryginał to chyba tylko z całą zwrotnicą jako część integralna.

Opublikowano (edytowane)

tulejki na pewno nie miałem pęknietej do nowego wahacza co teraz był montowany,lecz myslalem ze one sie wyrabiaja i powstaje tam luz a one pękają ok.

wymianiałem teraz dolny lewy wahacz , miałem luz na sworzniu(wyszło przy przeglądzie), jest lepiej kierownica zaczeła lepiej odbijać ,lecz nadal trzesie kierownicą przy hamowaniu nawet   z małych predkosci 40-60km/h , tarcze wymienione, piastki też.Możliwe ze od felg tak by trzęsło? WIem tez ze jak jest luz na górnych wahaczach własnie daje takie objawy.Takze wymieniam jeszcze pozostałe 3 wahacze na nowe i ustawiam zbieznosc.Maglownice wymieniałem ,koncowki drazki też.

Edytowane przez sqnix
  • Moderatorzy
Opublikowano
3 godziny temu, sqnix napisał(a):

Z oryginału nie idzie tego dostac

Zrozumiałem, że nie możesz wyjąć tej tulejki ze zdjętego wahacza. Normalnie ona powinna zostać w zwrotnicy przy zastosowaniu odpowiedniego ściągacza, który przytrzyma za kołnierz.

34 minuty temu, sqnix napisał(a):

lecz nadal trzesie kierownicą przy hamowaniu nawet   z małych predkosci 40-60km/h , tarcze wymienione, piastki też.

Zmierz bicie samej piasty, a potem tarczy. Nowe nie znaczy, że nie jest krzywe.

Opublikowano (edytowane)

ja tylko daje czesci , a warsztat wymienia, po wymianie piast i tarcz nic nie trzesło.Po czasie tak sie zaczeło robić , obstawiam pozostałe wahacze lub krzywe przednie felgi

Edytowane przez sqnix
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Raczej nieprawidłowy montaż lub/i krzywe tarcze już podczas montażu. Bicie pojawia się z czasem, podstawa to pomiar bicia przy montażu, 0,04 mm na nowej tarczy to max żeby nie biło. Piasta max 0,01.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Moderatorzy
Opublikowano

W tym wieku i przy przelocie ponad 200k wymiana łożysk raczej zalecana. W e61 zajechałem tarcze po wymianie w 20 tysi, po kolejnej wymianie z łożyskami ponad 80 zrobione bez problemu, a samo hamowanie po wymianie łożysk na nowych tarczach zupełnie inne odczucia.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

po wymianie przednich gornych wahaczy , kierownica przestała sie trząść przy hamowaniu ,zaczeła lekko chodzic i odbijać.temat do zamkniecia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.