Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, Michael1916 napisał(a):

Zdradzisz za ile to w końcu poszło? Ciekawi mnie jaka jest realna utrata wartości po roku użytkowania.

Ja mogę powiedzieć jaką miałem utratę wartości od ceny katalogowej na Audi SQ8 po 11 miesiącach, przebieg około 16 000 km. Samochód poszedł za 78 % ceny katalogowej, ale długo sprzedawałem.

Biorąc pod uwagę, że rabaty "z ulicy" w Audi to 9-11 %, to nawet nie jest tak źle.

Ja akurat miałem około 16,5 % rabatu, bo podpięte pod flotę.

Inaczej mówiąc, jeżeli ktoś jest w stanie dobrze czyli tanio kupić nówkę do produkcji, to po roku nie ma dramatu, niewiele się traci.

Edytowane przez Semtex93
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, Michael1916 napisał(a):

Zdradzisz za ile to w końcu poszło? Ciekawi mnie jaka jest realna utrata wartości po roku użytkowania.

Utrata wartości wyniosła 30%, licząc proporcją odstępnego do wpłaty własnej (biorąc leasing wpłaciłem 130 tys netto; odstępne wyniosło 100 tys netto)

Nowy właściciel przejął moje obecne polisy, więc dopłacił do powyższej kwoty proporcjonalną część składki, plus jeszcze kupił koła zimowe 

Obaj wyszliśmy z przekonaniem dobrze zrobionego deala. W cenie była jeszcze przecież folia+ceramika, które w zasadzie oddałem za free 

Edytowane przez maciek_w

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano (edytowane)
W dniu 6.06.2025 o 00:02, maciek_w napisał(a):

Utrata wartości wyniosła 30%, licząc proporcją odstępnego do wpłaty własnej (biorąc leasing wpłaciłem 130 tys netto; odstępne wyniosło 100 tys netto)

Nowy właściciel przejął moje obecne polisy, więc dopłacił do powyższej kwoty proporcjonalną część składki, plus jeszcze kupił koła zimowe 

Obaj wyszliśmy z przekonaniem dobrze zrobionego deala. W cenie była jeszcze przecież folia+ceramika, które w zasadzie oddałem za free 

Zapomniałeś dodać części kapitałowych z comiesięcznych rat, które opłacałeś.

W przypadku cesji leasingu w ten sposób najprościej liczy się "za ile auto poszło":
- Wziąć "saldo kapitału pozostałego do spłaty" z panelu, gdzie mamy leasing (ono jest pomniejszane co miesiąc, wraz ze spłatą kolejnych rat, które zawierają trochę kapitału i trochę odsetek). Np. w PKO oni podają to saldo kapitału pozostałego do spłaty jako kwotę netto. Przerobić to na brutto poprzez dodanie 23% VAT.
- Dodać do tego odstępne brutto, które się otrzyma od nowego korzystającego.
- Po dodaniu obu powyższych wartości otrzymujemy cenę sprzedaży brutto, która powinna być zgodna z tą ceną brutto, która wisi w ogłoszeniu np. na Otomoto. 
- Następnie taką cenę sprzedaży brutto porównujemy z ceną katalogową brutto. Mi właśnie w ten sposób wyszła utrata 22 % od ceny katalogowej brutto przez niecały rok korzystania z SQ8. Natomiast, z uwagi, że auto było kupione na mocnym rabacie, to realna utrata wyniosła 22 % minus rabat 16,5 % = 5,5 %. Oczywiście nie ma w tych 5,5 % odsetek, które musiałem również opłacać co miesiąc, ale powiedzmy, że to "moja sprawa" i rozumiem, że mając finansowanie, jego koszt trzeba ponosić. W przypadku SQ8 miałem leasing na 5 lat, więc odsetki były spore i stanowiły około połowę raty. Można więc uznać, że tamto auto kosztowało mnie (kapitał + odsetki) około 10 % przez rok, czyli jakieś 60 000 zł. Miesięcznie około 5 000 zł, przy czym trochę weszło w koszty. Myślę że nie tak źle jak za taką furę.

Edytowane przez Semtex93
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słusznie, ale przy moich ratach, kapitału spłaciłem przez ten rok może 15 tys netto. Licząc Twoim sposobem moja utrata wartości wyniosła 21%

  • Dziękuję 1

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.