Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wydaje mi sie ze pogiolem tarcze hamulcowe bo przy hamowaniu mam wyczuwalne bicie, byly juz troche cienkie wiec pewnie latwo sie wykrzywily

 

przy normlanej jezdzie bic nie mam, wiec wykluczam pogiete felgi i mysle ze na 99% to pogiete tarcze

 

jakie tarcze polecacie do e38?

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
ja tez tak myslalem ale okazalo sie ze do wymiany byly tuleje wachacza i laczniki..teraz git..

a ja nie sprzedaje swojej 7ki.


odpowiem na kazde pytanie zwiazane z felgami,oponami.

Opublikowano
Wentylowane i nacinane ATE Powerdisc 155zl sztuka + klocki 125zl komplet. To sa ceny do E36.

 

 

No właśnie to są ceny do e36 :|

Nacinane tarcze do e38 to wydatek już ponad 500zł+klocki.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Wczoraj kupowałem w ASO - 296 pln sztuka

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

Witam

 

Marcinie bardzo dobre rezultaty hamowania, bez tendencji do grzania i krzywienia daje Zimmernan sport + klocki Ferodo Premier-osobiście testowałem.

Najpierw sprawdź jednak to co radzą koledzy, czyli drążek środkowy układu kierowniczego i tuleje metalowo-gumowe górnych wahaczy(te krzywe w kształcie sierpu) :D

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Pytanie do kolegi McPaul

 

Po Twojej wypowiedzi sądzę iż testowałeś wiele innych rozwiązań niż oryginał ATE i stąd twierdzisz iż ATE to jedyne rozsądne rozwiązanie.

 

Jeśli możesz w skrócie opisać czego nie zakładać będę wdzięczny

Pozdrawiam

Opublikowano

laczniki mialem wymienione z 3tys km temu, poza tym jak byly zwalone to nie bylo telepania przy hamowaniu, tylko byly stuki na dziurach

wszystko inne nie mialo zadnych luzow

 

teraz mam drgania na kolach jak hamuje z okolo 110km / h

na kierownicy drgan nie ma, po prostu czuje cos takiego jakbym wjechal na tarke

 

jak hamuje z okolo 70 to drgan nie ma, lub sa minimalne

 

zaobserwowalem to od bardzo niedawna, mialem jedno awaryjne hamowanie niedawno i byc moze dlatego sie troche pokrzywily, tym bardziej ze byly juz troche cienkie i nadawaly sie do najblizszej wymiany

 

klocki wymienilem jakies 8tys km temu, zdaje sie ate

 

kupie w aso zwykle tarcze

 

czy klocki tez powinienem dac nowe?

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Z nowymi tarczami tylko nowe klocki [ale klocków nie kupuj w ASO - drogo] Może warto jeszcze troche przekulać na starych klockach - bo trochę ich szkoda. Zima idzie więc prędkości mniejsze to może jeszcz wytrzymasz, jak nie to i komplet klocków nowych należy szukać.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
Pytanie do kolegi McPaul

 

Po Twojej wypowiedzi sądzę iż testowałeś wiele innych rozwiązań niż oryginał ATE i stąd twierdzisz iż ATE to jedyne rozsądne rozwiązanie.

 

Jeśli możesz w skrócie opisać czego nie zakładać będę wdzięczny

Pozdrawiam

 

Ja osobiscie testowałem Zimmermany ze zwykłej lini nie sport w mojej E-38 ,z hamulcem od 750 wiec ciutke wikeszym,i też w E-39 530 d 2003.

Ja osobiście odczułem pogorszenie skutecznosci hamowania i nie jest to przez klocki a tarcze.

 

ATE nie testowałem ale ja osbiscie poszedl bym i jednak kupil oryginały w ASO bo z tarczami to wydaje mi sie ze nie jest tak samo jak naprzykład z wachaczmi Lemfordera gdzie dostajesz taki sam wachacz tylk ze z hamsko wyszlifowanym numerem BMW ale za to jest dwa razy tanszy.

Różnica jest niewielka a ja osobiscie nie bede nastepnym razem experymentował tylko pojde i kupie tarcze z ASO.

Tak samo naprzykład Gates ma 12 klas jakości.Moze być że ta sama firma a inna jakość.Inna trafi do ASO z logo marki a inna na wtorny rynek a tym bardziej na nasz.Nie wiem jak jest akurat tutaj w wypadku tarcz ale roznica w cenie bedzie niewielka.W moim przypadku to bylo 100 pln.Kupilem Zimmermany bo kazdy mowil ze beda super ale moje odczucia i to po dwoch furach to jednak oryginal to oryginal.Nastepne beda oryginaly.

Moj kumpel zalozyl te uzywane z E-39 do E-34 540 i z tym samym klockiem jaki mial wczesniej mowi ze roznica nie do porownania!!!

Opublikowano

Marcinie nie pamiętam czy od 750 są większe czy nie, ale jeśli są to nie założysz ich do swoich zacisków, musiałbys zmienić jarzma i zaciski.

 

Z tego co pamiętam to Ty masz jednotłoczkowe zaciski a 750 ma dwa tłoczki w zacisku więc może mieć inną średnicę tarczy.

 

Jeśli chodzi o odczucia co do oryginalnych ATE a Zimermanów Sport(może dlatego że kolega Mcpaul testował zwykłe) to ja mam właśnie odwrotne niż Ty(pewniw żecz gustu).

Uważam że Zimerman lepiej hamuje bardziej agresywnie i nie ma tendencji do grzania. Spróbuj na ATE tak ze trzy razy pod rząd rozpędzić auto do 150-160km/h i wyhamować gwałtownie prawie do zera gwarantujeże przy trzecim będziesz musiał się ostro napocić żeby zatrzymać autko, a przy Zimermanie+Ferodo ten efekt występuje dopiero przy 5-6 razie takiej próby i po nagrzaniu i wystudzeniu mniej się krzywi niż ATE.

 

Jak ktoś jeździ dużo po mieście i robi to dość ostro polecam Zimermann jak większość przebiegu w trasie to bez znaczenia, wystarczy seria ATE

Opublikowano

Może tak ale pytanie czy te zamiennniki ATE beda napewno te same co oryginały ATE??????

Nie jestem osoba która biega po wszystko do ASO ale akurat po tarcze to nastepnym razem pobiegne :D

 

Co do hamulcy Marcinie to musiał byś zmienić też i zaciski.

Zacisk w 750 jest dwutłoczkowy ale tarcza jest sporo wieksza i grubsza.

Ty masz czterotłoczkowy zacisk ale zobacz też jaka jest różnica powierzchni ciernej klocka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.