Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć, 

 Mam problem na który rozkładam już ręce, nie mam pojęcia co może być przyczyną. Mianowicie; podczas hamowania przy prędkości powyżej 60-70 km/h telepie kierownicą i to tak dość mocno. Zrobiłem już wszystko co możliwe:

-Nowe tarcze i klocki (ostatnio sprawdzone nawet czujnikiem zegarowym czy żadna nie ma bicia, tarcze idealne)

-Wszystkie wahacze, końcówki, tulejki, sworznie nowe. Zbieżność ustawiona

-Felgi wymieniałem ze względu na chęć zmiany wyglądu więc opony jak i felgi nowe, wyważone. (poprzedni komplet został w rodzinie i na innej BMW nie powodował bicia)

Ostatnio był robiony przegląd, przeszła bez problemu więc z nierówną siłą hamowania nie ma problemu.
 

Gdzie zatem szukać przyczyny? Jadąc autostradą gdy trzeba wyhamować z tych 140km/h to jest tragedia.

Tak jak w temacie napęd xDrive.

Pomocy!  

Edytowane przez flan_e36
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czesc 

Jakie tarcze, jakie klocki? Przod/tyl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wywalic klocki. Ja i paru innych tez sie w nie wpakowalem. Moze jeszcze tarcze masz ok, moze. To klocki ate powoduja raptowne przegrzanie tarcz i wibracje. 

Opublikowano

Ok zatem zamówię normalne klocki ATE i nowe tarcze  i zobaczę czy będzie poprawa. Dziękuję 🙂

Czy może polecasz coś innego niż ATE?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jurid/Textar, nasz Polski Brake jest tez bardzo dobry. 

Opublikowano

Z tym, że łożyska "nie odzywają się" podczas jazdy, bicia na kierownicy podczas jazdy tez nie ma. Zatem czy przy hamowaniu bicie powodowałoby piasta w takim wypadku? Sprawdzę przy zdejmowaniu tarcz co wskaże czujnik zegarowy na piastach.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak nie masz bicia tarczy to jak moze byc bicie piasty? Ta odpowiedz kupy sie nie trzyma. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Tarcza może nie mieć bicia na czujniku zegarowym a i tak szarpać kierownicą. Bicie pojawi się przez różnicę w grubości.

Opublikowano
6 godzin temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

Czyli powinno pokazać na czujniku, różnica w grubości to też bicie.

Właśnie nie bardzo rozumiesz o co chodzi. Odchyłkę "ściął" klocek ale tylko po jednej stronie tarczy przez co czoło nie bije a pomiar grubości w kilku miejscach może pokazać rzeczywisty problem.

Opublikowano

Rozebrałem, zmierzyłem piastę tak dla świętego spokoju - idealna.

Jednakze te klocki to naprawde lipa, skamielina, śliska, świecąca w dodatku wewnętrzny klocek (mocowany w tłok) popękany, z wyraźnymi brakami powierzchni.. zatem stad różnica grubości tarczy i brak wskazań na czujniku. Dodatkowo wewnętrzna strona tarczy widać, że przegrzana. Tragedia. Wymieniam klocki na normalne, tarcze na nowe. Wymienię przy okazji tulejki gumowe w zacisku, sworznie dam nowe i powinno być dobrze. Tłoczek ładny, guma na tłoczku również. 
 

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No niestety, to wlasnie efekt ate ceramic. Zestaw, tarcza Textar oraz klocki Brake, fajnie ze soba "chodza". 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No tak trochę boli jak trzeba to zrobić jeszcze raz po tak krótkim czasie ja w tamtym roku założyłem nowe tarcze a kilka miesięcy później zaliczyłem potężną kałuże a z racji tego ze 99% jazdy to miasto więc kapnąłem się że tarcza się skrzywiła po jakimś czasie no i niestety nowe tarcze po niecałym roku poszły w kosz. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.