Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
24 minuty temu, IronSzn napisał(a):

Mam na mysli wycene. 

Mocno zglebialem to porownanie i chyba nie jest tak źle. Zamowiłem w pazdzierniku x3 20. Przemyślałem sprawę i jednak chciałem więcej mocy i przyjemność jazdy elektrykiem po mieście i zmieniłem na x3 30e.
20tka po upustach około 15% wyszła 276tys. Natomiast 30e w takim samym konf. 298 tys. Około 20tys różnicy za 100koni wiecej i okolo 70-80 km na elektryku po mieście. Myśle ze to cena w dolnych rynkowych widełkach. 
M50 poza budzetem. M40 dopiero sie pokazał. 
Chociaż jest pewien minus. Wczoraj mi powiedzieli że produkcja x3 30e jest na sierpien. Pewnie wrzesien odbiór ☹️ a przy zamówieniu system pokazywał im ptodukcje maj/czerwiec.  

Opublikowano
3 godziny temu, Thomasonair napisał(a):

Mocno zglebialem to porownanie i chyba nie jest tak źle. Zamowiłem w pazdzierniku x3 20. Przemyślałem sprawę i jednak chciałem więcej mocy i przyjemność jazdy elektrykiem po mieście i zmieniłem na x3 30e.
20tka po upustach około 15% wyszła 276tys. Natomiast 30e w takim samym konf. 298 tys. Około 20tys różnicy za 100koni wiecej i okolo 70-80 km na elektryku po mieście. Myśle ze to cena w dolnych rynkowych widełkach. 
M50 poza budzetem. M40 dopiero sie pokazał. 
Chociaż jest pewien minus. Wczoraj mi powiedzieli że produkcja x3 30e jest na sierpien. Pewnie wrzesien odbiór ☹️ a przy zamówieniu system pokazywał im ptodukcje maj/czerwiec.  

 Jeśli podróżujesz sporo z rodziną to rekomenduje przejedź się np 530e z rozładowaną baterią na jeździe testowej. Dodatkowe 210kilo naprawdę czuć - subiektywne odczucie przy przyspieszaniu takim autem z 4 osobami na pokładzie jest, że auto ma około 140 koni.

Samochód z rozładowaną baterią w trasie przy autostradowych prędkościach i tej masie się męczy i odzwierciedla to spalanie - przy 140km/h 530e spalało około 11l co przy baku 50l pozwala na przejechanie 400-450km.

Po mieście na pewno 30e sprawdzi się dobrze.

 

 

 

 

Opublikowano

A to nie jest tak, że realnie, nawet po wyczerpaniu się baterii jest trochę prądu? Tego z nadwyżki "brutto". Przy kick-down ten zapas jest do dyspozycji i w trasie jest on odbudowywany dzięki rekuperacji. Samemu mi trudno stwierdzić, bo ja w ogóle w trasy nie jeżdżę a w hybrydach to jestem świeżak od paru miesięcy. Może ktoś się wypowie z doświadczeniem w tych najnowszych wypustach?

Jak tylko jest jak łatwo ładować (żadne tam publiczne stacje ładowania, bo 11 kW mocy ładowania to jest 2 godziny jak nic) to IMHO warto. Pewnie że 30e cięższy, droższy, więcej do popsucia się gratów i pewnie trudniej się pozbyć w dobrych pieniądzach później. Ale przy dobrych wiatrach, to można jeździć wyłącznie na prądzie po mieście i nic nie emitować, można nagrzać/schłodzić samochód przed wyjazdem a w drodze cieszyć się sprawnym ruszaniem spod świateł i ciszą. Podpięcie kabla trwa sekundy. I wtedy paradoksalnie, na dotankowanie nie traci się w ogóle czasu bo nie trzeba na stację benzynową jeździć (no, tu trochę koloryzuję :-)) Ale ja polecam.  PS. 530e ma teraz bak 60 litrów. Teraz na szczęście hybrydy w tym względzie się nie różnią od ICE.

Opublikowano
12 godzin temu, Thomasonair napisał(a):

 M40 dopiero sie pokazał. 
 

No właśnie się nie pokazał, jest tylko 40d... A że są restrykcje na pakiet M-pro i brak wydechów w tej wersji, to będzie to zwykła X3, tyle, że z fajnym silnikiem

Opublikowano
9 godzin temu, serfer12 napisał(a):

 Jeśli podróżujesz sporo z rodziną to rekomenduje przejedź się np 530e z rozładowaną baterią na jeździe testowej. Dodatkowe 210kilo naprawdę czuć - subiektywne odczucie przy przyspieszaniu takim autem z 4 osobami na pokładzie jest, że auto ma około 140 koni.

Samochód z rozładowaną baterią w trasie przy autostradowych prędkościach i tej masie się męczy i odzwierciedla to spalanie - przy 140km/h 530e spalało około 11l co przy baku 50l pozwala na przejechanie 400-450km.

Po mieście na pewno 30e sprawdzi się dobrze.

 

 

 

 

Mam inne doświadczenie. Jeździłem właśnie testowym nowym 530e. Dwie osoby na pokładzie. Przyspiesza przepięknie, około 6s do setki, rozpędzenia bardzo lekko. 200KM z silnika elektrycznego robi świetną robotę. Potem przełączyłem się w tryb sportowy aby jechał tylko na spalinowym. Na odcinku 40 km poza miastem spalił średnio 7,4litra a tryb sport trzyma wysokie obroty. Także nie wiem co trzeba zrobić aby spalać w nim 11. 
Bedę podrówał 90% czasu sam, darmowe ładowanie w biurze. Tak jak mówisz jazda w mieście to bajka. Nie powinien być to zły wybór kiedy alternatywą było X3 20. 

Opublikowano
6 godzin temu, Hernandes napisał(a):

A to nie jest tak, że realnie, nawet po wyczerpaniu się baterii jest trochę prądu? Tego z nadwyżki "brutto". Przy kick-down ten zapas jest do dyspozycji i w trasie jest on odbudowywany dzięki rekuperacji. Samemu mi trudno stwierdzić, bo ja w ogóle w trasy nie jeżdżę a w hybrydach to jestem świeżak od paru miesięcy. Może ktoś się wypowie z doświadczeniem w tych najnowszych wypustach?

Jak tylko jest jak łatwo ładować (żadne tam publiczne stacje ładowania, bo 11 kW mocy ładowania to jest 2 godziny jak nic) to IMHO warto. Pewnie że 30e cięższy, droższy, więcej do popsucia się gratów i pewnie trudniej się pozbyć w dobrych pieniądzach później. Ale przy dobrych wiatrach, to można jeździć wyłącznie na prądzie po mieście i nic nie emitować, można nagrzać/schłodzić samochód przed wyjazdem a w drodze cieszyć się sprawnym ruszaniem spod świateł i ciszą. Podpięcie kabla trwa sekundy. I wtedy paradoksalnie, na dotankowanie nie traci się w ogóle czasu bo nie trzeba na stację benzynową jeździć (no, tu trochę koloryzuję :-)) Ale ja polecam.  PS. 530e ma teraz bak 60 litrów. Teraz na szczęście hybrydy w tym względzie się nie różnią od ICE.

 

6 godzin temu, Hernandes napisał(a):

A to nie jest tak, że realnie, nawet po wyczerpaniu się baterii jest trochę prądu? Tego z nadwyżki "brutto". Przy kick-down ten zapas jest do dyspozycji i w trasie jest on odbudowywany dzięki rekuperacji. Samemu mi trudno stwierdzić, bo ja w ogóle w trasy nie jeżdżę a w hybrydach to jestem świeżak od paru miesięcy. Może ktoś się wypowie z doświadczeniem w tych najnowszych wypustach?

Jak tylko jest jak łatwo ładować (żadne tam publiczne stacje ładowania, bo 11 kW mocy ładowania to jest 2 godziny jak nic) to IMHO warto. Pewnie że 30e cięższy, droższy, więcej do popsucia się gratów i pewnie trudniej się pozbyć w dobrych pieniądzach później. Ale przy dobrych wiatrach, to można jeździć wyłącznie na prądzie po mieście i nic nie emitować, można nagrzać/schłodzić samochód przed wyjazdem a w drodze cieszyć się sprawnym ruszaniem spod świateł i ciszą. Podpięcie kabla trwa sekundy. I wtedy paradoksalnie, na dotankowanie nie traci się w ogóle czasu bo nie trzeba na stację benzynową jeździć (no, tu trochę koloryzuję :-)) Ale ja polecam.  PS. 530e ma teraz bak 60 litrów. Teraz na szczęście hybrydy w tym względzie się nie różnią od ICE.

Tak zawsze masz zapas prądu. Nowe modele jak 5tka czy x3 30e mają powiększoną baterie do około 21kW plus zapas. Kiedy wyczerpiesz baterię a potrzebujesz mocno przyspieszyć to elektryk pomaga korzystając z tego zapasu. Tego zapasu nigdy nie rozładujesz bo silnik spalinowy będzie go doładowywał (co kosztuje nieco większe spalanie dlatego hybrydy warto ładować z domowego gniazdka)

potwierdzam ze 530e ma fajny bak. W X3 30e zmniejszyli do 50. Kwestia kto czego szuka ale od kiedy przejechałem sie Lexusem plug in to zakochałem sie w pomykaniu po mieście na prądzie. 

Opublikowano

Mi też przesunęli datę produkcji 30e, miał być marzec a będzie lipiec wiec odbiór pewno koło września :(.

Opublikowano

Nie wiem jak to działa ten system alokacji ale moja x3 20 zamówiona w połowie grudnia miała być na koniec sierpnia a właśnie dostałem info że będzie w czerwcu do odbioru. Ma ktoś z was może zamówiony ten silnik i może podzielić się info kiedy ma planowany odbiór? Czy termin wskazany przez dealera jest realny?

Opublikowano

Jeszcze w tym tygodniu różni dealerzy mówili o 8-10 miesiącach oczekiwania na X3 20, ale udało się teoretycznie znaleźć slot na czerwiec/lipiec.

Opublikowano (edytowane)

Moja zamówiona 14 listopada i odebrana 30 stycznia - wychodzi, że dość szybko.

Sprzedawca mówił, że jest spory problem z pakietem M-pro (usuwają z konfiguracji), no i chyba auto ma spore wzięcie, bo nawet na M50 jest sporo zamówień

Edytowane przez LeśnyDziad
Opublikowano
1 godzinę temu, LeśnyDziad napisał(a):

Moja zamówiona 14 listopada i odebrana 30 stycznia - wychodzi, że dość szybko.

Sprzedawca mówił, że jest spory problem z pakietem M-pro (usuwają z konfiguracji), no i chyba auto ma spore wzięcie, bo nawet na M50 jest sporo zamówień

Ekspres. Jaki silnik?

Opublikowano
W dniu 29.01.2025 o 07:58, Rok z Bagien napisał(a):

No i mamy nowy cennik. 
Pojawiła się wersja 40d - cena 301.500 zł 

Czy ja dobrze widzę, że 40d w G45 ma prawie 40KM i 30Nm MNIEJ, niż w G01? Taki krok w tył?

Opublikowano

Bo to nie jest M40d, tylko silnik który jest w 5 g60 lub x5 g05 (30d). Jakby utrzymali moc z m40d, to byłaby to zbyt bliska konkurencja do m50.

Opublikowano

To jak bmw sobie nazywa silniki to już ich sprawa. Z tego co czytałem w nowej x5 ma zostać jeden diesel - 30d, z nieco większą mocą silnika elektrycznego i też będzie się nazywał 40d 🤷🏻‍♂️

Opublikowano
13 godzin temu, LeśnyDziad napisał(a):

Moja zamówiona 14 listopada i odebrana 30 stycznia - wychodzi, że dość szybko.

Sprzedawca mówił, że jest spory problem z pakietem M-pro (usuwają z konfiguracji), no i chyba auto ma spore wzięcie, bo nawet na M50 jest sporo zamówień

Masz pewno jeszcze rocznik 2024, ja też mogłem mieć produkcje na koniec listopada z odbiorem styczeń/luty ale miałem możliwość przesunięcia na nowy rocznik 2025. Podobno sporo osób przeniosło produkcje na nowy rok i pewno z tego te przesunięcia.

Opublikowano
1 godzinę temu, Salmo_as napisał(a):

Masz pewno jeszcze rocznik 2024, ja też mogłem mieć produkcje na koniec listopada z odbiorem styczeń/luty ale miałem możliwość przesunięcia na nowy rocznik 2025. Podobno sporo osób przeniosło produkcje na nowy rok i pewno z tego te przesunięcia.

Dla mnie to żadna różnica, był slot to wziąłem, ale z ciekawości to po co przesuwać? Silnik M50

Opublikowano
5 godzin temu, buster12 napisał(a):

Bo to nie jest M40d, tylko silnik który jest w 5 g60 lub x5 g05 (30d). Jakby utrzymali moc z m40d, to byłaby to zbyt bliska konkurencja do m50.

M40d czy 30d to jest ten sam silnik, tylko z innym softem, ew. niektórymi częściami "lepsiejszymi".

W G01 było zarówno M40d, jak i M40i - to był bardziej wybór, niż konkurencja.

Opublikowano

Ten nowy 40d jest słabszy od starego M40d, ale jednak mocniejszy chyba od starego 30d, ten nowy MHEV też daje rade, choć te moce i momenty nie do końca się sumują, ale dynamika zostaje, więc może dlatego takie nazewnictwo. Nowe M50 to niby ten sam silnik B58 co w starszym M40i, ale jednak zauważalnie szybszy.

Nie wydaje mi się też by ktoś kupił 40d lub M40d zamiast M50 bo bliska konkurencja (osiągi tu i tu dobre) - albo chcesz diesla albo benzynę.

Opublikowano
4 godziny temu, PKort napisał(a):

M40d czy 30d to jest ten sam silnik, tylko z innym softem, ew. niektórymi częściami "lepsiejszymi".

W G01 było zarówno M40d, jak i M40i - to był bardziej wybór, niż konkurencja.

Główna różnicajet taka, że 30d ma jedną turbosprężarkę a M40d dwie. W x5 M50d był niby też “ten sam silnik” tyle ze quad turbo.

IMG_6157.png

Opublikowano
12 godzin temu, Gooog napisał(a):

Główna różnicajet taka, że 30d ma jedną turbosprężarkę a M40d dwie. W x5 M50d był niby też “ten sam silnik” tyle ze quad turbo.

IMG_6157.png

Dziękuję za wyjaśnienie. Pozostaje pytanie, jaka wersja jest w G45 40d - czy z jedną turbiną, czy z dwoma? Niby w G05 jest wersja 40d, ale ma tyle samo mocy, co M40d w G01.

Opublikowano
Godzinę temu, PKort napisał(a):

Dziękuję za wyjaśnienie. Pozostaje pytanie, jaka wersja jest w G45 40d - czy z jedną turbiną, czy z dwoma? Niby w G05 jest wersja 40d, ale ma tyle samo mocy, co M40d w G01.

W G05 (podobnie jak np w serii 3,4,x6) prawdopodobnie jest jeszcze "stara" gama silnikowa, czyli np 30d, 40i itd, w nowych (G45, G60/61) są pewnie "stare" silniki, ale mocniejszy MHEV, co nie znaczy, że nie ma jakiś zmian w budowie. Druga sprawa, że ilość turbin nie zawsze ma związek z mocą i momentem - w G01 po małym lifcie w połowie 2019r 2,0d miał 2 turbiny a parametry identyczne jak ten z jedną, choć podobno inne jest oddawanie mocy.

Opublikowano (edytowane)

Hey,  Mam pytania odnośnie zawieszenia w nowym X3:

1.czy ktoś testował model z zawieszeniem Sportowym M?

2.w konfiguratorze jest opcja Sportowe zawieszenie M oraz dodatkowa opcja na Aktywne Zawieszenie (3000zl). Macie doświadczenia jak się sprawuje pod względem komfortu zawieszenie Sportowe M oraz Sportowe M + Adaptacyjne?

3. czy kupując zawieszenie Sportowe M bez aktywnego, mogę potem wykupić subskrypcje aby stało się aktywne? A więc czy na pokładzie jest przygotowana mechanika pod Aktywne?

Pytam bo mam opcje kupna innej X3 niż zamowilem ale z zawiasem Sportowym M (bez aktywnego). Ten ktory zamowiłem ma zwykle zawieszenie aktywne ale termin zmienil sie na wrzesień ☹️
orientujecie sie czy jesli przesuwa sie termin dostawy to salon musi oddać mi zaliczkę?

z góry dzieki za info

 

 

 

Edytowane przez Thomasonair
Opublikowano
9 godzin temu, Thomasonair napisał(a):

orientujecie sie czy jesli przesuwa sie termin dostawy to salon musi oddać mi zaliczkę?

Sprawdź w umowie, jaką podpisałeś. Na 99,9% jest zapis, że salon nie odpowiada za opóźnienia w dostawie z winy producenta i że nie przysługuje Ci żaden zwrot/rabat/opust z tego tytułu. Z to  drugą stronę - jeżeli Ty spóźnisz się z zapłatą, to mają prawo doliczać kary do ceny samochodu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.