Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. X3 F25 mistrzem wygłuszenia zdecydowanie nie jest, ale mam problem którego mam wrażenie inni nie mają. Jeżdżę na oponach Hankook 245/45/19 przód i 275/40/19 tył runflat produkcja 2022 przebieg może 4-5 tysięcy km. Odkąd mam to auto szumi niesamowicie od prędkości już w zasadzie 70-80km/h. Z tyłu miałem wrażenie, że cały czas jadę z otwartą klapą bagażnika. Wygłuszyłem tylne nadkola matami butylowymi na blachę oraz pianką kauczukową na nadkole i problem szumu z tyłu załatwiłem. To samo zrobiłem z przednimi nadkolami, ale tutaj efekt jest praktycznie nie zauważalny. Może też dlatego, że przednie nadkole w 90% łączy się raczej z komorą silnika, a nie wnętrzem pojazdu. 

Żeby wykluczyć opony zmieniłem gumy na Kleber Dynaxer które są jednymi z cichszych opon na rynku. Bez run flatów, mają index głośności 69db (Hankook miał 72db). Szumi może odrobinę mniej, ale nadal irytuje. Jadąc powyżej 100km/h wyłączam radio bo szkoda się denerwować 😕 Łożysko też wykluczam. Mam takie 200m jakiegoś innego asfaltu koło domu i jak jadę tamtędy nagle zupełna cisza w samochodzie, a jak tylko zjadę na "standardowy" asfalt znowu szum. 

Myślicie, że warto wygłuszyć dodatkowo drzwi? Którędy ten szum może wpadać do auta bo już nie mam pomysłów? Jechałem ostatnio busem z kolegą z meblami i u niego w busie jest duuuuużo ciszej niż w tym moim suvie klasy premium 😄 

 

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z przodu wiekszosc halasu pochodzi z drzwi. Mam X3 z oponami dokladnie takimi samymi jak Ty (w sensie rozmiarow), do tego to jakas chinszczyzna, ale nie musze radia wylaczac jak jade. 🙂 X3 nie jest autem klasy premium. X5 takim jest. Dlatego X3 jest glosniejsze od X5, a F30 od F10, a F10 od F01. Jakby tak nie bylo to by ludzie pewnie kupowali X3 zamiast X5. 😉 Niestety BMW sobie tak stopniuje te rzeczy aby ludzie kupowali tez te drozsze modele. Glosnosc i jakosc materialow, to glowne bolaczki tanszych modeli, ale nie dzieje sie tak przez przypadek. 😉

Nie wiem jakie masz oczekiwania, ale niestety X3 autem bardzo cichym nie jest. Jak chcesz je wyciszyc to musisz to zrobic sam. Ja mam taki plan w moim F10, bo tez przy wyzszych predkosciach lekko irytuje halas. Kocham to auto i przy wolniejszej jezdzie jest bardzo ciche, ale na autostradzie juz tak rozwowo nie jest. Czyms musieli je od 7ki pogorszyc, bo w innych wzgledach roznic praktycznie nie ma. 🙂 Mysle, ze dobre wygluszenie drzwi zrobi robote.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

polecam wygłuszyć nadkola. Zrobiłem taki zabieg w x5 f15, nie było źle ale po wyciszeniu jest bardzo duża poprawa.

Na materiał nadkola taki włochaty nakładamy pastę, nadkola elementy plastikowe pianka, na blachę gdzie się da wygłuszenie bitumiczne i pianka. Całość około 500zł + robota. 

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam, ja niedawno wygłuszałem w f25 3.0D przednie nadkola matą butylową 2,5mm na blachę oraz pianką kauczukową 10mm na nadkola, 2 dni roboty, ale efekt mega zauważalny, nawet mniej silnik słychać, szumy od opon bardzo przytłumione - jestem zadowolony. Teraz słyszę tylko szumy z tylnych opon, więc będę wygłuszał tylne nadkola. Dodam, że wcześniej wygłuszyłem przednie drzwi oraz podszybie od strony silnika i słupki A - polecam taki zabieg, róźnica wielka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.