Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Kilka dni temu zamówiłem x5 40i więc za kilka miesięcy stanę się mam nadzieje szczęśliwym posiadaczem auta z bawarskim rodowodem. Mam jeszcze chwilę na zmianę konfiguracji i mam pewną wątpliwość, mianowicie pakiet x off Road. za 14400 dostajemy zabezpieczenie podwozia, kilka trybów do wyboru jazdy po nieutwardzonych drogach i... sportowy dyferencjał M, który to właśnie mocno mnie zastanawia. Nie będę użytkował auta w terenie ale często wyjeżdżam na narty i zastanawia mnie czy ten dyferencjał istotnie wpłynie na jazdę po zaśnieżonej autostradzie, na zakrętach zaśnieżonych górskich dróg. Innymi słowy czy jest sens dopłacać 14400 aby zyskać sportowy dyferencjał M i tryb jazdy snow? Czy daje to istotna różnicę w trakcji auta na śniegu ale również w optymalnych warunkach? Co mogę zyskać po dokupieniu tej opcji? Będę wdzięczny za Wasze opinie.

 

Pozdrawiam serdecznie

Opublikowano (edytowane)

Jeśli faktycznie jeździsz w kopnym śniegu imo lepiej zainwestować w dobre zimowe opony. Sam xdrive jest na tyle skuteczny, że poradzi sobie w większości zimowych warunków, nawet cięższych. Moim zdaniem ważniejsze w tym pakiecie są pneumatyka, specjalne tryby pracy i elektroniczna blokada dyfrow, być może jakaś opona M+S.. tego nie wiem. Moim zdaniem jeśli chcesz wydać kase tylko pod kątem wyjazdów w góry to nie ma sensu. Jeżdżę w góry co roku F34 z xdrive i jest znakomity, nigdy nie miałem żadnego problemy, pomimo że to niskie auto, w przeciwieństw do SUVow z dołączanym napędem, albo elektrycznie dołączaną drugą osia, z tego co widziałem 🙂 Ja bym brał ten pakiet tylko do naprawdę trudnego terenu.  Same dodatkowe osłony podwozia o tym świadczą.

Edytowane przez Godlike
  • Lubię to 1
Opublikowano

Jeżdżę x3 g01 w górskie zimowe trasy i dobra opona + xdrive wystarczyły mi do tej pory. Fakt, nie mialem doświadczenia z blokadą dyferencjału, ale tak jak pisał kolega wyżej, wydaje mi się, że musiałbyś jeździć w naprawdę ciężkim terenie gdzie pojedyncze koła tracą kontakt z podłożem. 
 

 tylko tutaj założyli oponę do naprawdę ciężkiego terenu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pytanie, jakie zawieszenie wybrałeś. W pakiecie offroadowym musisz mieć pneumatykę obu osi

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano

Jest pneumatyka. Od oslony, trybów jazdy i blokady dyferencjału najbardziej interesuje mnie w tym pakiecie właśnie ten sportowy dyferencjal. Teoretycznie powinien mieć wpływ na ogólną trakcję auta w zakrętach gdzie optymalizuje różne prędkości obrotowe kół. Z tego co czytałem sam x drive to potrafi wyhamowując koło które ma gorszą przyczepność układem esp/dcs przenosząc więcej mocy na koło z trakcją… pytanie czy faktycznie można odczuć na zakrętach przy szybszej jeździe, po ośnieżonej autostradzie/krętej górskiej drodze obecność i działanie dyferencjału. Chodzi mi tylko o takie zastosowanie, nie mam zamiaru wjeżdżać autem za 500k i 22 feldze w krzaki 😁 

 

Opublikowano

Drodzy Koledzy, 

już nieaktualne… podjechałem do dealera i okazało się że po tyg od zamówienia samochód ma już vin i lada moment będzie produkowany. Już nie można zmieniać konfiguracji. Za dwa miesiące odbiór 🤗

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.