Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiam serdecznie , jestem nowym uzytkownikiem forum oraz  e61, wiec prosze o wyrozumialosc;)

 

mianowicie mam problem z nowym nabytkiem parodniowym - e61 z 2005 roku , M57 3.0 d 218 kkm. Auto po zakupie w drodze powrotnej zaczelo lekko falowac na obrotach przy predkosci ok 120-130 km/h. Obecnie auto zaraz po odpaleniu lekko poskacze na obrotach - minimalnie oraz podczas delikatniej jesdzie oraz powolnym przyspiezaniu, obroty skacza oraz jest odczucie jakby dlawienia stopowania auta . Jazda na tempomacie to samo, jedziemy 90km /h odczuwalne jakby dlawienie szarpanie itp . Dynamiczniej ruszamy , przyspieszamy to nie ma takiego problemu, jedynie wolniejsze przyspieszanie powoduje owe skoki obrotow i lekko dlawienie jakby . Zmienilem odme jako profilaktyka po zakupie oraz filtr powietra, , oraz olej, po rozmowie z poprzednim wlascicielem przeplywomierz- oryginal bosch. Dalej to samo. Konwerter skrzyni? Czy czujnik predkosci obrotow w skrzyni? 
Troche irytujace jest te falowanie , nie ma komfortu jazdy zadnego , zastanawiam sie czy po prostu poprzedni wlasciciel nie oszukal mnie , bo jakos nie podoba mi sie fakt ze takie cyrki wychodza po zakupie. Przeslam rowniesz filmik z halasem ktory dochodzi z tylu silnika, co to moze byc ?

Opublikowano (edytowane)

Kolego ten cykliczny dźwięk "purchania" (że tak to nazwę) to uszkodzony przetwornik ciśnienia od egr na 100 %. Znajduje się pod kolektorem ssącym. Pękła w nim gumowa membranka. Wpływa to na nieprawidłową pracę egr i przez to mogą delikatnie falować obroty. Inną przyczyna falowania podczas jazdy oczywiście może być konwerter skrzyni. Ale najpierw wymieniłbym przetwornik podciśnienia od egr.

Dla potwierdzenia filmik z podobnym dźwiękiem gdzie uszkodzony jest przetwornik podciśnienia zaworu egr :

 

 

Edytowane przez tomaszj1990
Opublikowano
W dniu 6.05.2024 o 21:13, Kostyra napisał(a):

Zdiagnozowana usterka , egr okazal sie glowna przyczyna we usterek

Jak możesz, napisz co zrobiłeś z tym egr-em, również borykam się z falowaniem, poszarpywaniem podczas jazdy ze stałą prędkością. 

Opublikowano
W dniu 15.05.2024 o 09:15, Franczesko1991 napisał(a):

Jak możesz, napisz co zrobiłeś z tym egr-em, również borykam się z falowaniem, poszarpywaniem podczas jazdy ze stałą prędkością. 

Egr … umarl;) wszem i wobec ;)

Opublikowano

U mnie egr jest w dobrym stanie, winę za szarpanie ponosił zaworek podciśnienia egr który cyklicznie, otwierał i zamykał zawór recyrkulacji. Sama gruszka egr ładnie trzyma. Miałem go zaślepiać ale jednak zostawiam, wymieniam zaworek podciśnienia na pierburga, przy okazji wyczyszczę cały dolot jak i samego egr-a i wszystko będzie cacy. Także jak komuś szarpie w przedziale 1500-2000 niech pierwsze odłączy podciśnienie egr i zaślepi wężyk śrubką, jeżeli problemy ustały to wiadomo już w jakim obszarze szukać. Pozdrawiam, spokojnego wieczoru.  

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.