Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień Dobry
Mam pewien problem z diagnostyką mojego pojazdu. BMW E53 3.0D 184KM 5-biegowy automat 2002r. 
Historia auta jest dość ciekawa ,ale też długa więc postaram się mocno streścić. Po zakupie samochodu okazało się ,że jest problem z odczytem komputerowym tego pojazdu. Nie możliwa była komunikacja za pomocą popularnych narzędzi diagnostycznych tj. Delphi DS , Bosch KTS, kostki OBD z neta, oryginalna ISTA itd. Udało się wreszcie auto odczytać za pomocą ISTA dostępnej w Internecie (ISTA-D). Mimo kolorowego drzewka sterowników komputer połączył się i odczytał kody błędów itd. Niestety na stałe był zapisany błąd komunikacji z sterowaniem skrzyni biegów. Sprawdzone zostały zasilania ,bezpieczniki itd. jednak sama diagnoza nie wykazała nic konkretnego. Po tym sukcesie spróbowałem raz jeszcze połączyć się z oryginalna ISTA z najnowszym oprogramowaniem. Udało się. Drzewko jeszcze bardziej kolorowe, tym razem brak komunikacji z DDE, DSC, GWS. Jednak na oryginalnym oprogramowaniu możliwa jest jakakolwiek diagnostyka skrzyni biegów. Niestety coś kosztem czegoś i już w funkcjach serwisowych/strukturze funkcjonalnej brakuje cyfrowego sterownika DDE 😞 Oczywiście liczne błędy z komunikacji z sterownikiem, po wejściu w jeden z nich pojawia się taki komentarz (załącznik) . Dodam tylko ,że auto w pełni sprawne , brak objaw jakichkolwiek, odpala , porusza się bez problemu, wydaje się po prostu sprawne. Sprawdzałem dodatkowo sterowniki za pomocą ISTA-P. Program z góry zakłada "wymianę" DDE oraz GWS, nie dając możliwości programowania/kodowania. 

Proszę o pomoc w sprawie. Czy takie akcje z góry zwiastują wymianę sterownika ? 
Z góry dziękuje za każdy komentarz i każdą sugestię. 

Pozdrawiam 

440277431_1116940459617331_2529030229251650857_n.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na screenie jest sugestia przekaźnik DDE i od niego bym zaczął, zasilania i masy sprawdzone na sterowniku?

No i te wpisy FA, ktoś przed tobą mógł coś wykasować/dopisać do auta i nie zakodował poprawnie sterowników a teraz wychodzą "kwiatki".

Opublikowano

W takim razie sprawdzę jeszcze przekaznik, masy i zasilania dokręcone i sprawdzone. Właśnie średnio rozumiem te wpisy FA I jak mogę ewentualnie sprawdzić czy sterownik był "grzebany"?

Dziękuję oczywiście za sugestie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Za pomocą NCS expert odczytaj ZCS z licznika i EWS.

  • Dziękuję 1
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.