Skocz do zawartości

SEKWENCJA TAK CZY NIE ??


Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
mam M50B25 i blosa lekko zmodowanego + porzadny parownik 170kW. Sekwencji stanowczo mowie NIE :)

U mnie sekwencja Prins - 70 tyś.km "zero" problemu a osiągi jak na Pb.

UIHZ9556.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz uzyskać prawdziwe wiadomości na temat uzytkowania LPG, to zapytaj się tych, co go maja :) Każdy, kto nie ma LPG powie, że BMW na LPG nie jeździ, LPG nie dla BMW, LPG dla biedaków itd itp (pewnie tak z zazdrości piszą, że możemy taniej jeździć).

Jest też ruga strona barykady, czyli gazownicy. Każdy gazownik, który nie potrafi poprawnie założyć i wyregulować instalacji powie, że BMW na LPG nie będzie jeździć.

Mam LPG w moim M50B25, sekwencja KME - nie narzekam i jeżdżę taniej.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sobie gaz chwale mam I generacje w m20 chodzi super nie strzela pali nieduzo jak na 2.5l roznica miedzy lpg a bp nie jest duza.

 

oczywiscie jakbym mial wybierac to wybralbym bp ale ceny sa takie jakie sa i wole na stacji z usmiechem lac za 2zl (zobaczymy co bedzie dalej) :duh:

 

tak jak ktos pisal wazne jest to jak instalka zostanie zalozona jezeli gazowiec to c@#$ to potem wszyscy klna na lpg a jak to bedzie zalozone i wyregulowane pozadnie to sobie beda ludzie chwalic - zycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz uzyskać prawdziwe wiadomości na temat uzytkowania LPG, to zapytaj się tych, co go maja :) Każdy, kto nie ma LPG powie, że BMW na LPG nie jeździ, LPG nie dla BMW, LPG dla biedaków itd itp (pewnie tak z zazdrości piszą, że możemy taniej jeździć).

Jest też ruga strona barykady, czyli gazownicy. Każdy gazownik, który nie potrafi poprawnie założyć i wyregulować instalacji powie, że BMW na LPG nie będzie jeździć.

Mam LPG w moim M50B25, sekwencja KME - nie narzekam i jeżdżę taniej.

 

 

Ja sie zgadzam, mam druga juz 740 E38 zagazowana KME. Jedna byla na Matrixach druga jest na Valtecach. Praktycznie bez roznicy gaz/etylina. W sumie przejechane oboma autami kolo 70tys i poza wymianami filtrow gazu bezobslugowa sprawa. Spalanie w miescie 18-20/100 przy normalniej, nie dziadowskiej jezdzie.

Dodam tylko ze im mniejszej poj silnik ten gaz bedzie bardziej odczuwalny. Mamy 525i w combi, tez na kme i valtecach. Jezdzi fajnie ale czuc wieksza roznice w mocy niz V8 4,4. Moze nawet nie tyle w mocy co w momencie obrotowym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja sie zgadzam, mam druga juz 740 E38 zagazowana KME. Jedna byla na Matrixach druga jest na Valtecach. Praktycznie bez roznicy gaz/etylina. W sumie przejechane oboma autami kolo 70tys i poza wymianami filtrow gazu bezobslugowa sprawa. Spalanie w miescie 18-20/100 przy normalniej, nie dziadowskiej jezdzie.

Dodam tylko ze im mniejszej poj silnik ten gaz bedzie bardziej odczuwalny. Mamy 525i w combi, tez na kme i valtecach. Jezdzi fajnie ale czuc wieksza roznice w mocy niz V8 4,4. Moze nawet nie tyle w mocy co w momencie obrotowym...

I to stwierdzenie jest najbliższe prawdy. Zawsze na gazie jeździ się inaczej owszem instalki są mało problematyczne w przypadku poprawnego montażu ale zawsze jest spadek osiągów (niezależnie od generacji) a wyniki z hamowni są mało miarodajne. U mnie np. moc i moment jest taki sam na etylinie i LPG wg. hamowni ale czuć kiedy jade na gazie. Na benie samochód lepiej się wkręca niż na gazie pomimo tych samych parametrów. Różnice są minimalne ale zawsze istnieją.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze na gazie jeździ się inaczej owszem instalki są mało problematyczne w przypadku poprawnego montażu ale zawsze jest spadek osiągów (niezależnie od generacji)

 

i z tym zdaniem zgadzam sie w pelni .. jedyna rzecza na ktora sobie musimy odpowiedziec jest to, czy te niedostatki instalacji LPG zostana zrekombpensowane przez tansza jazde ..

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakich Niedostatkach mówisz Kiloff ? Prawidłowo zainstalowana instalacja zwłaszcza sekwencyjna nie sprawia żadnych problemów, a prawidłowo jest wtedy gdy działa tak jakby jej w ogóle nie było. Spadek osiągów (minimalny) na co dzień niema znaczenia. Przecież nie jeździsz z gazem w podłodze, a jeśli chcesz pogonić to jeden przycisk i jesteś na benzynie.

Cena gazu to 2,2 jeśli uwzględnić o 20% większe zużycie to wyjdzie 2,64, a cena benzyny to 3,70. Nie opłaca się ? Ma wzrosnąć akcyza. Zgoda, ale zarówno na LPG jak na benzynę i dalej proporcje się nie zmienią. Na wiosnę jak co roku ceny gazu spadną benzyna pójdzie w górę i będzie jeszcze lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Realista:

 

po pierwsze - instalacja nie sprawia zadnych problemow pod warunkiem ze samochod i silnik jest w idealnej kondycji - niestety gaz ma duzo wieksze wymagania odnosnie tego zeby silnik chodzil tak jak z fabryki .. jakikolwiek problem na codzien kompletnie nie odczuwalny na benzynie - na gazie nalezy pomnozyc razy 10 .. ja mam caly czas problem z cewkami wlasnie na LPG i najprawdopodobniej zakonczy sie to wymiana ich, a na benzynie moje cewki chodza ok

 

po drugie - hmm skoro wspominasz o cenach .. odpowiem to tak - spalanie pb jest ZAWSZE mniejsze o conajmniej 2 litry .. do tego jesli sie jezdzi glownie po miescie trzeba dorzucic do gazu conajmniej 1l benzyny na 100km na rozruch (wiem ze w praktyce jest to przewaznie ok 2 litrow..) i taka prosta kalkulacja - gaz po 2,30 (niestety u mnie w regionie tak jest) a PB95 po 3,60 ... jak ostatnio liczylem wyszlo mi cos kolo 10 zlotych na 100km ..

 

po trzecie w koncu - nie jestem przeciwnikiem gazu .. i bylem strasznie zadowolony jak tankowalem sdobie gaz po 1,90 a benzyna byla po 4,30 .. ale jak ceny sie inaczej uksztaltowaly to juz tak ogromnie za gazem nie jestem .. i gdybym mial w tej chwili montowac gaz to wstrzymalbym sie do nowego roku - zobaczyc jak ceny beda sie wtedy ksztaltowaly .. i przeliczylbym wszystko ze 4 razy ..

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakich Niedostatkach mówisz Kiloff ? Prawidłowo zainstalowana instalacja zwłaszcza sekwencyjna nie sprawia żadnych problemów, a prawidłowo jest wtedy gdy działa tak jakby jej w ogóle nie było. Spadek osiągów (minimalny) na co dzień niema znaczenia. Przecież nie jeździsz z gazem w podłodze, a jeśli chcesz pogonić to jeden przycisk i jesteś na benzynie.

Cena gazu to 2,2 jeśli uwzględnić o 20% większe zużycie to wyjdzie 2,64, a cena benzyny to 3,70. Nie opłaca się ? Ma wzrosnąć akcyza. Zgoda, ale zarówno na LPG jak na benzynę i dalej proporcje się nie zmienią. Na wiosnę jak co roku ceny gazu spadną benzyna pójdzie w górę i będzie jeszcze lepiej.

 

No wlasnie, to zalezy jak masz zamiar jezdzic. Najbardziej odczuwalne jest to w automacie, bowiem troche "inaczej" zmienia on biegi, co jest powodem nizszego momentu obrotowego na LPG przy danych obrotach - jest to jeden z glownych parametrow sterowania skrzyni automatycznej. Przy jezdzie na manualu (jezdzilem zagazowanym E39 540 manualem) nie ma praktycznie zadnej roznicy.

Co do oszczednosci to nie podlega to dyskusji i chyba nie ma co sie o tym zbytnio rozpisywac.

 

Dla mnie osobiscie "cywilna" BMW (nie cywilna jest tylko M albo Alpina) przerobiona sensownie na LPG ma jak najbardziej sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam automat i nie czuję różnicy w zmianie biegów na benzynie, czy gazie

 

Też nie bardzo rozumiem tych którzy mówią że inaczej zmienia biegi. Mam sekwencje, automat i wydaje mi się że jest tak samo. Nie znam zbytnio powodów dla których miałoby by być inaczej. Moment obrotowy? Ok, różni się nie wiele, ale przecież skyrznia nie może zakładać że dany moment obrotowy daje takie i takie przyśpieszenie bo przecież źle zmieniałaby wtedy biegi:

-przy szerokich oponach

-na nawierzchni o większych oporach toczenia

-pod górę

-po deszczu

-na śniegu

-gdy auto ciagnie przyczepe

-gdy auto jest obiążone inaczej niż zakłada skrzynia

 

itp. itd.

 

Skrzynia redukuje obroty silnika ale do zadanych; czyli ujmuje gazu tyle ile trzeba i nie za mało nie za dużo. Tak to moim zdaniem działa.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.