Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich!

niedawno zakupiłem e39 530d touring 2003 rok fuul wypas ale w automacie - niestety. chciałbym go zachipować ale...... podobno przy automacie tego się nie robi bo ma ona bardzo małe rezerwy momentu i po zrobieniu chipa może szybko podziękować.

więc co zrobić??? zaznaczam że robiłem to wcześniej m.in w passacie 130KM ale 6manual - po chipie było 160 parę i chodziło super - zrobiłem ponad 150tyś i nic nie wymieniałem, a teraz się po prostu boję zrobić to samo z betą!!!!!!!!!

ps. podobno trzeba przy zmianie oprogramowania w silniku - chip, powinno się również zmienić oprogramowanie w automacie - ale nie wiem na ile jest to prawdą

Opublikowano
no wlasnie "podobno"... ktos rzucil taka plotką, a teraz wszyscy malpuja. Wczoraj znajomy zawirusowal swoja E39 530d w automacie. Chodzi wysmienicie :jawdrop: . Jak mu sie skrzynia rozleci dam znac :twisted: Auto robi w tygodniu 1000km, a wlasciciel ma ciezka noge.. ;) Moim zdaniem z tymi skrzyniami to mit.
Opublikowano
przebieg również ma znaczenie , też się waham, wcześniejsze auto A4 1.8T miało czipa i chodziło wyśmienicie - teraz się boję bo mam 2.0d 150KM + tiptronik , ale jak już to kogo polecacie do tego zabiegu ?? jaka firmę?
Opublikowano
W tamtym temacie to glownie dywagacje.. zero konkretow. Ja osobiscie nie radzilbym sie na forum gdzie nikt nie ma pojecia na ten temat, a wszyscy glownie teoretyzuja.. Moze jestem kamikadze ale lubie eksperymenty :twisted: ... ja osobiscie bym chipowal.. zwlaszcza po tym jak sie przejechalem tym zawirusowanym 530d. Sadze, ze chlopaki ze Szwecji sa bardziej w temacie niz nasi specjalisci i wiedza co robia...
Opublikowano

jak kupiłes auto z automatem to musisz sie liczyc z ograniczeniami ...

 

sprawdz jaki masz model skrzyni , jaki moze przenosic moment obrotowy - wtedy bedziesz wiedzial czy mozna i ew ile mozna...

 

jednak nie powinno sie zblizac do max momentu przewidzianego przez producenta skrzyni - bo skrzynia dlugo nie wyciagnie - spala sie trczki cierne z przeciazenia

 

dodatkowo - mapy musza byc wykonane przez dobrego specjaliste- silnik musi oddawac moment bardzo płynnie , bez skoków itp - poniewaz takie skoki szybko przyspieszaja zuzycie skrzyni ( patrz zasada dzialania asb )

Opublikowano
wydaje mi się ze takie rzeczy powinni znać i wiedzieć tunerzy czy można czy nie - ja mam porównanie auta jakie miałem wcześniej czyli A4 1.8T w serii muł straszny w porównaniu po tym co się działo po czipie - no tylko to był manual i nic nie nawaliło przez 1 rok - miałem naciągniete ze 150 w serii na 192KM - strach wyprzedzać było zwłaszcza na koleinach
Opublikowano
poprawka, to nie ja tak twierdze..., a specjalisci ze Szwecji, ktorzy dostarczyli do tego BMW caly komputer juz z wirusem ( poprzedni komp padl przy awarii alternatora :!: )... Ja tylko stwierdzilem, ze zaryzykowalbym taki zabieg w swoim samochodzie, poniewaz nie boje sie eksperymentow... :twisted:
Opublikowano
jak kupiłes auto z automatem to musisz sie liczyc z ograniczeniami ...

 

sprawdz jaki masz model skrzyni , jaki moze przenosic moment obrotowy - wtedy bedziesz wiedzial czy mozna i ew ile mozna...

 

jednak nie powinno sie zblizac do max momentu przewidzianego przez producenta skrzyni - bo skrzynia dlugo nie wyciagnie - spala sie trczki cierne z przeciazenia

 

dodatkowo - mapy musza byc wykonane przez dobrego specjaliste- silnik musi oddawac moment bardzo płynnie , bez skoków itp - poniewaz takie skoki szybko przyspieszaja zuzycie skrzyni ( patrz zasada dzialania asb )

 

pare lat temu jezdzilem S600 W140... tarczki popalilem bez chipa :mrgreen: :mrgreen:

Opublikowano
jak kupiłes auto z automatem to musisz sie liczyc z ograniczeniami ...

 

sprawdz jaki masz model skrzyni , jaki moze przenosic moment obrotowy - wtedy bedziesz wiedzial czy mozna i ew ile mozna...

 

jednak nie powinno sie zblizac do max momentu przewidzianego przez producenta skrzyni - bo skrzynia dlugo nie wyciagnie - spala sie trczki cierne z przeciazenia

 

dodatkowo - mapy musza byc wykonane przez dobrego specjaliste- silnik musi oddawac moment bardzo płynnie , bez skoków itp - poniewaz takie skoki szybko przyspieszaja zuzycie skrzyni ( patrz zasada dzialania asb )

 

pare lat temu jezdzilem S600 W140... tarczki popalilem bez chipa :mrgreen: :mrgreen:

 

to jest własnie cały problem - ze tarczki sie pała bez chipa - a z chipem beda sie palic jeszcze łatwiej ...

 

moje zdanie - jezeli samochod ma mały przebieg , skrzynia jest w bdb stanie , mapy beda zrobione profesjonalnie i z głowa - to napewno warto ...

 

oczywiscie nie podlega watpliwosci ze zywotnosc skrzyni spadnie - o ile ?? to zalezy o ile podniesiemy moc i moment i od stylu jazdy ...

Opublikowano
ale generalnie bolu nie bylo, remont skrzyni zrobilismy w 6 godzin... 600tka jezdzi od tamtego czasu bez zadnej usterki i do dnia 27 pazdziernika '06 zrobila 126000km...
Opublikowano

WITAM ! MOJ KOLEGA MA E39 530D TIPTROPNIC !! KUPIL TE AUTO Z CHIPEM I MA JUZ 130 TYS KM I SOBIE CHWALI !! NIEMA USTERKI !!

 

WIEC DO AUTOMATU TEZ SIE NADAJE !!

 

AUTKO POCHODZILO Z AUSTRII

Everyday I’m hustlin'

http://i53.tinypic.com/28tfl1c.jpg

Opublikowano
wbrew temu co wszyscy pisza to nie sa dywagacje, tylko godziny pisania maili i kilkanascie telefonow. wynik brzmi tak - prawdopodobnie sie nie stanie, ale musi byc wlasciwy przebieg krzywej momentu (nie moze byc zbyt gwaltownym w zadnym z przedzialow) i w skrzyni zmienia sie soft. wszyscy, ktorzy maja program z niemiec (zazwyczaj v-tech) wgrywaja rowniez wirus do skrzyni. prawda tez jest, ze fabrycznie skrzynie sa na skraju wytrzymalosci i wiele wiecej juz nie zniosa. ja polecam kreatora mocy. jedyna firma oprocz ac schnitzer, ktora w stolicy zechciala wyczerpujaco odpowiedziec na maile i rozwiac ewentualne watpliwosci.
DIESEL POWER
Opublikowano
OK, WIęC SPRóBUJę DZISIAJ POROZMAWIAć Z FACHOWCAMI Z KREATORA MOCY I JESZCZE SPRóBUJę POROZMAWIAć W KRSMOTORSPORT

O WYNIKACH ROZMóW POINFORMUJę!!!

 

ale opisz wszystko co i jak tu na forum po rozmowie - ja się boję bo mam przejechane już 245tys km ale tego nie widać po aucie jak i po silniku - auto spończyło właśnie 4 lata - druga obawa to taka że jesr to silnik R4 no i tylko z 2 litrów i tak ma wysoki moment i 150KM

Opublikowano

witam wszystkich!

rozmawiałem w kreatorze mocy po zawirusowaniu jest 230KM i moment 520NM - i powiedzieli że zmieniają oprogramowanie w skrzyni również cena 1450PLN, natomiast w ksrmotorsport identyczne dane i też zmieniają softa w skrzyni , cena 1600PLN. tylko przy automacie jest problem bo nie można wjechać na hamownię i nie sprawdzą ile ma przed i po wirusowaniu, więc trzeba wierzyć na słowo!!!!

aha w kreatorze gościu powiedział że mogę przez parę dni przetestować wirusa i jak mi się nie spodoba to mogę zwrócić!!!!!!

PS MOżE KTOś JESZCZE BęDZIE WIRUSOWAł DAJCIE ZNAć TO PO HURCIE MOżE POLICZą TANIEJ!!!!!

Opublikowano
chetnie bym zaaplikował wirusa - ale ten przebieg ćwierć miliona :mrgreen: nie pytałeś jak to jest ? stęskniłem się do byłego autka bo w nim takie coś siedziało :cry:
Opublikowano
chetnie bym zaaplikował wirusa - ale ten przebieg ćwierć miliona :mrgreen: nie pytałeś jak to jest ? stęskniłem się do byłego autka bo w nim takie coś siedziało :cry:

 

aa, już wiem

 

Nie ma takiego przebiegu - możliwość tuningu określana jest przez stan silnika a nie jego przebieg. Silnik musi mieć poprawną kompresję, nie brać ponadnormatywnie oleju, być szczelny, nie dymić. Auto musi mieć odpowiednie dla niego materiały eksploatacyjne i być poprawnie eksploatowane. Zwykle (orientacyjnie, statystycznie) granicą przebiegu jest 100 tys. km dla silnika turbo, 150 tys. km dla wolnossących

 

więc ryzyko jak dla mnie niewarte mimo że silnik nie bierze oleju ale bąka potrafi puścić :D

Opublikowano
ja mam to samo wrazenie po wizycie w kreatorze, wiec tez chetnie bym sie tam pojawil. jeszcze musze to tylko lekko strawic.
DIESEL POWER

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.