Skocz do zawartości

Bmw e90 318i n43 bierze olej


j44kub

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie ostatnio kupiłem bmw e90 318i z 2009r. Auto miało problem z wtryskami więc od razu zostały one zregenerowane. Po złożeniu okazało się że auto nie chodzi na drugi cylinder więc góra silnika była rozłożona i wymienione zostało: rozrząd, wszystkie zawory i ogólnie została zrobiona cała głowica uszczelniacze, planowanie itp. Wszystko złożone auto odpaliło bez problemu i pojawił się nowy problem bo auto po przejechaniu 100km spaliło ponad 1 litr oleju. Tak to nie jest żart ani nie pomyliłem zer auto spaliło 1l/100km oleju silnikowego czy ktoś wie co może być problemem albo gdzie szukać przyczyny ? Pod autem nie ma plamy od oleju ani nic tylko bardzo kopci ale przy takim spalaniu oleju to na pewno norma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiałbym uszkodzenie uszczelniaczy zaworów, może źle nabite na prowdnice zaworów i pospadały. Jak nie robiłeś sam to tak naprawdę nie wiesz co było a co tylko na papierze było zrobione. Nawet jak robiłeś sam to uwierz mi czasem każdemu może zdarzyć się wtopa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sam tego nie robiłem tylko firma która ma niby opinie 5/5 i jak głowica była odebrana to mechanik tez patrzył i mówił że niby jest dobrze zrobione. A czytałem gdzieś na forum że może to być odma czy jest na to szansa czy nawet się nie bawić i nie rozbierać tego tylko dawać na poprawę głowicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed remontem autem nie jeździłem ponieważ nie chodził on wogole na drugi cylinder ale podejrzewam że brał olej ponieważ tez kopcił. Autem wczoraj wróciłem z Niemiec 1200km i potwierdzam że cały czas spala 1l/100km oleju. Więc to nie jednorazowa akcją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zlozeniu silnika wlałem 4,3l oleju przejechałem ok. 100km i z silnika zniknął ponad litr oleju. Później musiałem zrobić trasę więc co około 100km dolewałem 1l oleju żeby był stan według komputera pokładowego. Nie wałem na raz 12l oleju tylko takie dolewki to były i stąd moje pytanie czy możliwe że to odma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Takie zużycie przez odmę nie jest możliwe, przynajmniej w swojej wieloletniej karierze nie widziałem..  niemniej jednak przy takim zużyciu elementy pomiarowe w Twoim układzie wydechowym jak i same katy są już najprawdopodobniej trupami 

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co polecasz sprawdzić, że gdzie znika ten olej bo napewno jest spalany bo widać że auto dymi. Tłoki i pierscienie w ładnym stanie bo przy okazji remontu głowicy było to od razu sprawdzone i powoli kończą mi się pomysły co może jeszcze być nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jedz do speców którzy robili ci ten silnik.. ewentualnie jak masz kabel kdcan to wbijaj na priv, zobaczymy czy w live data coś siedzi niepokojącego

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.